Gå til innhold

25 stemmer

1. 1. Er det synd på folk som kjører i fylla, kjører altfor fort og kjører som noen idioter som har fått lappen på postordre når de kræsjer og ender opp med brekte armer og bein og det som verre er?

• Ja, det er synd på dem
      2
    • Ja, det er synd på dem, men det er deres egen feil
      7
    • Nei, det er ikke synd på dem, det er deres egen feil
      10
    • Nei, det er ikke synd på dem, og de fortjente det!
      6

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det synd på folk som kjører i fylla, kjører altfor fort og kjører som noen idioter som har fått lappen på postordre når de kræsjer og ender opp med brekte armer og bein og det som verre er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg unner de jo ikke å oppleve det, det er forferdelig at de skader seg, enten for kortere tid eller resten av livet, men da får de faen meg innse at de ikke burde være i trafikken!

• Liker 1
Skrevet

Noen brekte armer og bein klarer man da alltids, men jeg synes litt synd på de som ender opp med større og mer alvorlige skader, f.eks. blir lam fra livet og ned. Men samtidig, det er deres egen skyld, og de burde vite bedre.

Jeg håper de blir fradømt lappen, og hvis de får muligheten til å ta lappen igjen, så mener jeg det ikke skal så mye til for å miste den igjen.

Fyllekjøring (kjøring i rus, generelt) er det verste, på plass nr. 2 kommer idiotkjøring (altfor høy fart, farlige forbikjøringer o.l.).

Skrevet

Jeg kjente en slik mann.

Han døde tilslutt av alkoholismen sin da han var 37år.

Han rakk å krasje mange bilder, brekke mange bein og nesten-dø flere ganger.

Idag vet jeg hvorfor han hadde et ønske om å dø!

Jeg synes utrolig synd på ham og hans familie. En tragedie i 3 generasjoner.

En en barndom i frykt, vold og omsorgssvikt.

En ungdomstid i rus&fest, og en flukt fra hjemmets utrygghet.

Et voksent liv i rus, i dårlige forhold, smerter og et sterkt ønske om å dø.

Han fikk tilslutt det han ville; å slippe ensomhet, utrygghet, smerter og avmakt.

Så, ja; jeg synes synd på de som fyllekjører. :lete:

Skrevet

Når skal noen innse at en bil IKKE er et leketøy? Mange skulle aldri hatt lappen.

Og når de heller ikke ofrer konsekvensene en tanke, så syns jeg det er akkurat til pass til dem at de, ja, brekker armer og bein.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor det? Vil det at man har hatt et hardt liv si at det dermed er greit å sette andres liv i fare?

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes mer synd på de som blir møtt av en fyllekjører på veiene!

• Liker 4
Skrevet

Det er i grunn ikke mennesker jeg synes synd på. Dvs, jeg unner ingen smerte, men ender de opp lam fra halsen og ned så er det deres egen feil.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Nei! Når de utsetter seg for slik fare så må de tåle smerten dersom det går galt.

De har tross alt ett valg.

Skrevet (endret)

Jeg har absolutt ingen respekt for folk som kjører fort, og/eller kjører i fylla.

Skjer det noe med dem selv, f.eks. om de havner i rullestol så synes jeg de fortjener det. De har jo valgt det selv. Alltid en risiko med høy fart, ikke overholde vikeplikt, kjøre når man er full osv.

Og det vet de selv, hvis ikke, burde de ikke fått lappen. Bil kan være et mordvåpen ved gal bruk.

Har mistet noen nære fordi en 18-åring lå i 150km/t i andre kjørebanen og kom over i deres. Alle tre døde momentant ved smellet. Gutten hadde hatt lappen i tre dager!!

Endret av Dronning Sheba
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg synes synd på de som fyllekjører, fordi de har et problem de ikke får hjelp til- som så mange andre.

Dessverre går som regel alltid et menneskes problemer utover andre: Rusmisbruk, vold, depresjoner, psykiske lidelser, kroniske sykdommer, sykdommer. :tristbla:

Alle disse problemene skaper vansker for familien, arbeidsgiver, kolleger etc.

Mennesker med et døds ønske, greier som regel til slutt å ta sitt eget liv. Jeg påstår derfor at en som fyllekjører, har et (u)bevisst ønske om å dø. Ofte koblet til undertrykt vold; derfor bryr de seg ikke om de skader andre!

At de greier å få tak i en bil å kjøre, selv om de er fratatt både førerkort og bil; er en annen diskusjon. Den involverer familie, venner, vitner og politiets makt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...