Gå til innhold

Donere til fattige nordmenn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en del klær og finkjoler fra min ungdom som jeg gjærne ville gitt bort til de som har økonomiske problemer i Norge, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Så jeg håper noen av dere vet. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frelsesarmeén eller Fattighuset?

Skrevet

Frelsesarmeén eller Fattighuset?

Trodde frelsesarmeén bare solgte det videre?

Og vet du om noe fattighus i Kristiansand?

Takk for svar :)

Gjest Spinell
Skrevet

Om klærne selges på Fretex blir det penger av det, og disse midlene kommer svakere stilte tilgode.

Skrevet

Frelsesarmeen selger det videre ja, men pengene går jo til å hjelpe trengende .

Fattige i norge har sikkert mer bruk for boblejakker og votter nå enn finkjoler .

Men veldig fint at du vil donere bort istedenfor å kaste .

Skrevet

Kirkens bymisjon hjelper også mennesker i nød.

Skrevet

Fattighuset er et godt alternativ, helsestasjonene vet ofte om familier med dårlig råd, =Oslo tar i mot klær som passer sesongen og behov, og de kan helt sikkert henge opp en lapp i butikken.

Skrevet

Frelsesarmeen selger det videre ja, men pengene går jo til å hjelpe trengende .

Fattige i norge har sikkert mer bruk for boblejakker og votter nå enn finkjoler .

Men veldig fint at du vil donere bort istedenfor å kaste .

Tenkte kanskje det var noen unge jenter som hadde kommende juleball eller lignende :) Og det er jo masse andre varme klær.

----------------

Tusen takk for svar alle sammen. Skal høre med helsestasjonen og sjekke litt rundt omkring nå. Skal gi dere en update om dere vil :)

Skrevet

Tenkte kanskje det var noen unge jenter som hadde kommende juleball eller lignende :) Og det er jo masse andre varme klær.

----------------

Sant nok, det var en god tanke , sikkert sårt å ikke ha råd til en fin kjole til det .

• 4 uker senere...
Skrevet

Da har jeg gitt bort masse klær, jakker og kjoler til Filadelfia. Det var et tips fra Svigermor, og ifølge henne går de rundt og leverer til de som ikke har så mye. Hun begynner å bli etablert i det miljøet så regner med at hun kan litt om det. :)

Skrevet

Da har jeg gitt bort masse klær, jakker og kjoler til Filadelfia. Det var et tips fra Svigermor, og ifølge henne går de rundt og leverer til de som ikke har så mye. Hun begynner å bli etablert i det miljøet så regner med at hun kan litt om det. :)

Uffda... Filadelfiamenigheten vil nok ikke at unge frøkner skal gå på ball eller fest, så det spørs om de finkjolene dine blir klippet opp til matte-filler istedet... Men tanken din var god"! Neste gang så legger du ut tingene på gis bort på finn.no. Jeg skal fortelle deg hvorfor:

Da kan personer som virkelig trenger det ta direkte kontakt, og annonsen er gratis å legge ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...