AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Midt på natta blir jeg vekket av telefonen. Det støkker i meg, for ingen ringer meg på den tida av døgnet med mindre det er snakk om noe veldig, veldig alvorlig. Jeg rekker å bli bekymret for mine nærmeste før jeg svarer. I andre enden er det en fyr som spør hva jeg gjør. Jeg spør hvem han er som ringer midt på natta, han svarer "mor di". Jeg spør hva han heter, han spør hva jeg heter. Så blir jeg sint og sier et par ting jeg sikkert ikke burde sagt og legger på. Grunnen til at jeg stilte spørsmålene var for å finne ut om det var noen jeg kjenner som bare tullet med meg. Det "geniale" med hele oppringingen er at jeg kunne se hvilket nummer han ringte fra, så jeg søkte det jo straks opp på nett. Har nå funnet ut hva han som eier telefonnummeret heter, hvor han bor og at han er i 20-årene. Jeg kjenner han ikke, har aldri hørt navnet før. Vi har en felles bekjent på FB, men jeg kan ikke se noen som helst grunn til at denne felles bekjente skal ha noe med oppringingen å gjøre. Det hadde bare vært absurd. Han sa jo ikke noe direkte ekkelt, men hele oppringingen føltes ekkel likevel midt på natta. Hva ville dere gjort? Ringt ham på dagtid og spurt hva i h... han driver på med om natta? Spørre den felles bekjente på FB hvem fyren er og om han er helt tilregnelig? Har lyst å ringe og skjelle ham huden full, men det er det jo ikke noe poeng i. Synes bare det er så dårlig gjort med sånne tulletelefoner. Og særlig midt på natta. 3
Djungelvrål Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Bytt nummer, ring mobilselskapet ditt.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Det har bare skjedd en gang altså, så jeg synes ikke det er nødvendig å gå så drastisk til verks. Er bare sinna på fyren som forstyrret nattesøvnen min og har lyst å gi han en lærepenge. TS 3
Gjest Apophis Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Eg hadde fått gubben til å ringe :gjeiper: Eller ringt selv og spurt hva f*** han ringte meg midt på natta for og hvor han hadde fått tak i nummeret mitt. Evt. sendt han ein melding på FB der eg spurte om det samme.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Kjære vene! Han har sikkert bare vært ute og drukket og ringt feil. Ingenting å ta sånn på vei for. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Kjære vene! Han har sikkert bare vært ute og drukket og ringt feil. Ingenting å ta sånn på vei for. For det første: Stemmen hans var klar og hørtes veldig edru ut. For det andre: I min verden er det ikke greit å gi fylla skylda for teite ting man gjør. TS 10
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 For det første: Stemmen hans var klar og hørtes veldig edru ut. For det andre: I min verden er det ikke greit å gi fylla skylda for teite ting man gjør. TS Og han ringte ikke feil nei, det ble fort klart, og han ga seg ikke. TS 1
Gjest Spinell Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 La det bero. Gjentar det seg, så truer du med anmeldelse for telefonterror. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg hadde bare glemt det. Hadde det fortsatt hadde jeg ringt på dagtid og spurt hvorfor han ringer hele tiden.. Slutter han ikke, bytt nummer!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #10 Skrevet 21. oktober 2011 Det er en jente som heter det samme som meg i telefonkatalogen, hun får titt og ofte opprigninger som egentlig skal til meg, og de fortoner seg nok ofte som det du beskriver, for de tror jo det er meg de snakker med og tror at det er jeg som tuller med dem når hun spør hvem de er.
Dragonfly84 Skrevet 21. oktober 2011 #11 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg hadde en fyr som ringte meg til alle døgnets tider og som prata uforståelig på et eller annet språk jeg ikke kan. Jeg prøvde å si at det var feil nummer, jeg sa ganske mye sånn at han skulle skjønne at den han prøvde å få tak i hørtes hvert fall ikke ut som meg og prata ikke språket jeg prata. Men han fortsatte å ringe med ujevne mellomrom... Jeg bare skrudde av lyden om natta og slutta å ta telefonen når det står ukjent nummer. Når jeg tenker meg om er det lenge siden han har ringt nå, så da funka tydeligvis taktikken :gjeiper:
Gjest Spinell Skrevet 21. oktober 2011 #12 Skrevet 21. oktober 2011 Dragonfly: en sånn hadde jeg også inntil for et par år siden. Jeg var muligens heldigere med "min terrorist", for han ringte stort sett oppringt på dagtid, og med nummervisning. Han ble lagret i telefonboken under navnet "utenlandsk telefonterrorist", så jeg slapp å ta telefonen når han ringte. 1
Dragonfly84 Skrevet 21. oktober 2011 #13 Skrevet 21. oktober 2011 Bra navn du ga ham, Spinell! Ja, skulle ønske han ringte uten skjult nummer, så kunne jeg lagra ham, jeg også. Nå får jo ingen som ringer med skjult nummer tak i meg, men det er jo stort sett ingen jeg vil prate med som gjør det uansett.
Gjest Doh Skrevet 21. oktober 2011 #14 Skrevet 21. oktober 2011 Tror jeg bare hadde sendt han en sms der jeg ba han om å ikke ringe igjen. Neste gang hadde jeg kommet på døra hans og kjefta litt. Tredje gang hadde jeg trua med anmeldelse. Fjerde gang hadde jeg anmeldt
Gjest Eurodice Skrevet 21. oktober 2011 #15 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) På min telefon har jeg opprettet flere grupper, blant annet en jeg har kalt "natt". Der har jeg lagt inn navn og telefonnummer på personer som kan ringe når som helst sent på kvelden/natten, hovedsakelig nærmeste familie. Det som er et aber og som jeg ikke vet om går an, er å sperre for meldinger fra andre. Jeg har våknet noen ganger av meldingslyden når jeg av og til får meldinger langt på natt. Jeg er ikke så plaget av det, men det kunne vært greit å sperre både for oppringning og sms-er. Endret 21. oktober 2011 av Belladonna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå