Gå til innhold

Hull i øret betennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tok hull i øret for tre dager siden, og det har hovnet bare mer og mer opp. Har prøvd å få ut øredobben men siden den sitter "inni" øret og er så hovnet opp så får jeg ikke tak. Er det noen som har noen tips for å få ned hevelsen slik at jeg klarer å få ut øredobben? Is funker ikke...post-48841-0-75295000-1319156756_thumb.j

Endret av Leksie
Videoannonse
Annonse
Gjest Sevastra
Skrevet

Dra dit hvor du tok den å få hjelp. Rens ordentlig, de fleste piercingstudioer anbefaler ikke å ta ut piercinger med infeksjon/betennelse i, da dette kan bli sittende i kroppen.

Skrevet

Regner med at du ikke har tatt den i et piercingstudio? Du kan prøve noe som heter Brulidin på apoteket, smør på morgen og kveld med q-tips.

Og ikke ta ut øredobben før du er 100% på at du er kvitt det, hvis du ikke har tenkt å ha hullet lengre. Skal du fortsatt ha den bør du la den sitte i grotiden :)

Skrevet

Regner med at du ikke har tatt den i et piercingstudio? Du kan prøve noe som heter Brulidin på apoteket, smør på morgen og kveld med q-tips.

Og ikke ta ut øredobben før du er 100% på at du er kvitt det, hvis du ikke har tenkt å ha hullet lengre. Skal du fortsatt ha den bør du la den sitte i grotiden :)

Tok den i et piercingstudio her i Spania, kanskje ikke det lureste jeg har gjort hehe. Har jo lyst å ha pierecingen men det gjør så vondt at det eneste jeg vil er å få den ut så det ikke gjør vondt lengre. Nå er det så opphovnet at det kjennes ut som øret skal eksplodere!

Skrevet

Kom deg til en lege slik at de kan prøve og klippe den av eller et piercing studio i nærheten. De har sikkert utstyret som trenges for å få den ut. Rensligheten i utlandet er ikke alltid på topp.

Skrevet

Gå til et piercingstudio her i Norge hvor de kan bytte til en stang som er lengre enn den du har. Du må betale for smykket/stangen du bytter til, men selve jobben tar de som regel ikke noe for.

Det er helt vanlig å hovne opp slik som du har gjort nå, spesielt i en piercing som sitter akkurat der du har den, nemlig fordi du klemmer på den om natten når du sover. Men en stang som er for kort kan gjøre piercingen til et rent helvete og i verste fall gi deg stygge arr.

Så kom deg til et studio og bytt!

Bor du i Oslo anbefaler jeg Pinpoint Piercing i Strøget. Kristiane der kan fortelle deg mer om hvordan du skal behandle en slik piercing.

Skrevet (endret)

Du kan forsøke å kjøpe Klorhexidin på apoteket for å rense såret. Det hemmer nemlig tilveksten av ulike bakterier. Du kan ta litt Klorhexidin på en bomullsdott, og ta på der det er, eller bruke q-tips. PS! Unngå å få det inn i ørene!

Endret av Panama
  • 1 måned senere...
Skrevet

Takk for svar :) Det ble så ille til slutt at jeg dro til et annet piercingstudio og fikk klippet den av, det var det verste de noen gang hadde sett haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...