Gå til innhold

Smerter i fot

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har de siste månende slitt med smerter i en fot når jeg går og trener. Jeg har gått til skolen hver dag siden jeg begynte i fjor uten problemer. Men nå har det altså begynt å bli vondt. Jeg kan gå ganske lenge før jeg kjenner det blir mer og mer vondt i foten. Fra ankelen og opp til midt på leggen. Sitter både fremme og bake og på den ene siden av leggen. Jeg fortsetter nå å gå, for jeg må jo komme meg hjem, men til slutt er det så vondt at jeg må stoppe å løfte foten litt opp fra asfalten for å la den hvile. Da kan jeg fortsette et lite stykke til før det igjen "strammer" seg skikkelig til igjen og jeg på nytt må ta en pause. Får det samme om jeg trener på crosstrainer. Kan dette være en beinhinnebetennelse? Har lest litt om det men var veldig vanskelig å finne noen godt forklarte symptomer :P Jeg blir ikke særlig anpusten av å gå til skolen og slikt, så er ikke fordi jeg holder på å dø av oksygenmangel heller :P Hvordan kan jeg avlaste foten? Jeg er avhengig av å gå til skolen siden det ikke går buss herfra og dit, så kan ikke holde meg i ro på den måten heller. Skal til legen om noen uker så får spørre da, men hadde vært greit med noen tips slik at jeg kan ta noen forhåndsregler allerede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen og få deg time raskere. Er det betennelse bør du få behandling for denne så du slipper å ende opp med kronisk betennelse du ikke blir kvitt. Å vente noen uker når du allerede har gått i mnd og du nå må stoppe opp når du går kan du ikke gjøre.

Ring mandag morgen og få fremskyndet timen.

Jeg gikk lenge med betennelse under foten, heldigvis ikke lenge nok til at det ble kronisk.

Endte med kortisonsprøyte hos legen og henvisning videre til ortoped og har fått spesialsåler for å bygge opp under foten. Vet man kan bruke såler ved benhinnebetennelse også, men det kan være greit å få fotstillingen sjekket ut hos noen som kan dette.

Skrevet

Hei

Beinhinnebetennelse kjennes hovedsakelig foran på leggen, oppå beinet. Det blir ekstra vondt dersom du klemmer på det, og når du setter ned foten. Det er utrolig viktig med ordentlige sko for å unngå slike kroniske plager. Jeg var plaget med beinhinnebetennelse før, men det ble borte etter at jeg investerte i ordentlige joggesko med god demping.

Forresten så tror jeg nok en fysioterapeut er mer egnet til å finne ut om det er beinhinnebetennelse eller ikke. Jeg tro til fysioterapeut, og han klemte og kjente på leggene mine og hadde raskt konklusjonen klar. Så du kan jo vurdere det. En fysioterapeut kan kanskje gi deg råd om hva du bør gjøre/ikke gjøre.

Håper du finner ut av det :)

P.S. Kan du ikke sykle til skolen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...