Gå til innhold

"Hun er ram!"


Gjest Katee

Anbefalte innlegg

Jeg har ved flere tilfeller nå opplevd at personer har sagt til andre at jeg "er ram". De har sagt det på en måte som gjør at jeg tolker det positivt, men jeg aner virkelig ikke hva det betyr :fnise:

Hvis noen er ram, hva er de da? :lete: Er dette slang, dialekt??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker det om en som er flik på/i noe. Altså er det knyttet opp til noe konkret.

Eks. du tar en firlengssaltomedsnurrpå (elns) - "shit, hun er ramm ass!" Haha. Du får forøvrig samme responsen om du styrter en halvvliter øl :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg har ved flere tilfeller nå opplevd at personer har sagt til andre at jeg "er ram". De har sagt det på en måte som gjør at jeg tolker det positivt, men jeg aner virkelig ikke hva det betyr :fnise:

Hvis noen er ram, hva er de da? :lete: Er dette slang, dialekt??

:)

"Ram" slik jeg oppfatter av det du skriver, er det samme som "rå" som mange sier nå (jammen rimer jeg også). Det er altså positivt ment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Enig med de som mener at "ram" betyr noe i retning rå. Gjerne brukt når noen er veldig flink til noe. "Hun er helt ram på å svare på quiz altså!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Tusen takk, alle sammen :)

Bruker det om en som er flik på/i noe. Altså er det knyttet opp til noe konkret.

Eks. du tar en firlengssaltomedsnurrpå (elns) - "shit, hun er ramm ass!" Haha. Du får forøvrig samme responsen om du styrter en halvvliter øl :P

Vel, det er en av anledningene der det har blitt sagt :sjenert: Jeg er så sjarmerende altså :ler::sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det utrykket favner gansker mye.

rå, voldsom, ekstrem, på grensen....alt etter situasjoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Fikk høre at jeg var ram på lasagne en gang da jeg spiste veeeldig mye lasagne. Hvis det svaret kan være til hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Jeg har ved flere tilfeller nå opplevd at personer har sagt til andre at jeg "er ram". De har sagt det på en måte som gjør at jeg tolker det positivt, men jeg aner virkelig ikke hva det betyr :fnise:

Hvis noen er ram, hva er de da? :lete: Er dette slang, dialekt??

:)

De er en minnebrikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 7 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...