Gjest Katee Skrevet 20. oktober 2011 #1 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har ved flere tilfeller nå opplevd at personer har sagt til andre at jeg "er ram". De har sagt det på en måte som gjør at jeg tolker det positivt, men jeg aner virkelig ikke hva det betyr Hvis noen er ram, hva er de da? Er dette slang, dialekt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 20. oktober 2011 #2 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg og de jeg kjenner bruker det ordet om griske mennesker eller mennesker som gjør noe idiotisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DysterPytten Skrevet 20. oktober 2011 #3 Del Skrevet 20. oktober 2011 Her betyr det noe i den biten "grepa kvinnfolk". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlott Skrevet 20. oktober 2011 #4 Del Skrevet 20. oktober 2011 Her betyr det noe i den biten "grepa kvinnfolk". Slik tolker jeg det og! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dropkick Skrevet 20. oktober 2011 #5 Del Skrevet 20. oktober 2011 her betyr det nesten det samme som "rå" kan tenkes at han mente " hun er helt rå" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Del Skrevet 20. oktober 2011 Bruker det om en som er flik på/i noe. Altså er det knyttet opp til noe konkret. Eks. du tar en firlengssaltomedsnurrpå (elns) - "shit, hun er ramm ass!" Haha. Du får forøvrig samme responsen om du styrter en halvvliter øl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. oktober 2011 #7 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har ved flere tilfeller nå opplevd at personer har sagt til andre at jeg "er ram". De har sagt det på en måte som gjør at jeg tolker det positivt, men jeg aner virkelig ikke hva det betyr Hvis noen er ram, hva er de da? Er dette slang, dialekt?? "Ram" slik jeg oppfatter av det du skriver, er det samme som "rå" som mange sier nå (jammen rimer jeg også). Det er altså positivt ment. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. oktober 2011 #8 Del Skrevet 20. oktober 2011 Enig med de som mener at "ram" betyr noe i retning rå. Gjerne brukt når noen er veldig flink til noe. "Hun er helt ram på å svare på quiz altså!" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 20. oktober 2011 #9 Del Skrevet 20. oktober 2011 Aha! Tusen takk, alle sammen Bruker det om en som er flik på/i noe. Altså er det knyttet opp til noe konkret. Eks. du tar en firlengssaltomedsnurrpå (elns) - "shit, hun er ramm ass!" Haha. Du får forøvrig samme responsen om du styrter en halvvliter øl Vel, det er en av anledningene der det har blitt sagt Jeg er så sjarmerende altså 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. oktober 2011 #10 Del Skrevet 20. oktober 2011 Rå, "gæren", flink, litt avhengig av situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 20. oktober 2011 #11 Del Skrevet 20. oktober 2011 Tror det utrykket favner gansker mye. rå, voldsom, ekstrem, på grensen....alt etter situasjoen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bomullsdott Skrevet 20. oktober 2011 #12 Del Skrevet 20. oktober 2011 Fikk høre at jeg var ram på lasagne en gang da jeg spiste veeeldig mye lasagne. Hvis det svaret kan være til hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 20. oktober 2011 #13 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har ved flere tilfeller nå opplevd at personer har sagt til andre at jeg "er ram". De har sagt det på en måte som gjør at jeg tolker det positivt, men jeg aner virkelig ikke hva det betyr Hvis noen er ram, hva er de da? Er dette slang, dialekt?? De er en minnebrikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 20. oktober 2011 #14 Del Skrevet 20. oktober 2011 Fasitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. oktober 2011 #15 Del Skrevet 20. oktober 2011 De er en minnebrikke. Morsom du, TS er en minnebrikke . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 21. oktober 2011 #16 Del Skrevet 21. oktober 2011 Flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satanina Skrevet 16. september 2019 #17 Del Skrevet 16. september 2019 Vi sa det ofte til hverandre. Du er ram, as! Det betyr kul- du er kul, as. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå