AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg falt kraftig på bakken isted på sykkel, å slo låret såppas at jeg ble haltende, lilla og blå. Ble forslått på samme sted for 3 måneder siden. Det ble aldri sjekket. Jeg skvatt til når dette skjedde, men det var jo ikke helt "sjokkerende" å velte på sykkelen. Etter dette idag satt jeg en time på jobb og var i helt i svime og kvalm. Jeg bestemte meg for å gå hjem å slappe av. Sovnet, og sov i hele 4,5 timer! Kunne fortsatt ha sovet mye mer! Jeg sov optimalt inatt, og spise frokost før jeg dro våken og pigg. Hadde en lang dag og kveld forran meg også som vanlig.. Hva kan dette vere? Et tegn på benbrudd?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Man skal ikke undervurdere benbrudd. Jeg fallt som faen på isen og slo armen gul og blå, men det gjorde ikke SÅÅÅ vondt, var for det meste oppegående og sånn. Men det ble jo bare blåere og svartere hele merket. Til slutt dro jeg til legen, og jammen var den brukket..! Jeg trodde at brudd skulle gjøre umenneskelig vondt, sånn at jeg ikke holdt ut. Likevel gikk jeg med brukket arm i 2 dager før jeg faktisk kom meg til sjekk. Kom deg til sjekk du også, man vet aldri.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Man skal ikke undervurdere benbrudd. Jeg fallt som faen på isen og slo armen gul og blå, men det gjorde ikke SÅÅÅ vondt, var for det meste oppegående og sånn. Men det ble jo bare blåere og svartere hele merket. Til slutt dro jeg til legen, og jammen var den brukket..! Jeg trodde at brudd skulle gjøre umenneskelig vondt, sånn at jeg ikke holdt ut. Likevel gikk jeg med brukket arm i 2 dager før jeg faktisk kom meg til sjekk. Kom deg til sjekk du også, man vet aldri. Jeg vet. Men jeg klarer å gå på benet, selv om det gjør vondt. Det pleier å stivne til, og er vondt å ta på. Men det er det. Det er jo trossalt lårbenet :S Ble du trett og matt etterpå?
Knitcat Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Du slo ikke hodet og har fått en hjernerystelse?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Du slo ikke hodet og har fått en hjernerystelse? Nei, kun låret. Kan det vere at jeg ble "sliten" fordi jeg skvatt sånn?
Minya Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Bror min trodde han hadde forstuet ankelen da han brakk det smaleste beinet i leggen, og gikk rundt på det i en uke før mamma dro han til legevakta. Så jeg ville tatt en tur på legevakta for røntgen for sikkerhets skyld, i verste fall har du forstrekt noen muskelfester eller sener som du kanskje trenger betennelsesdempende for.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg vet. Men jeg klarer å gå på benet, selv om det gjør vondt. Det pleier å stivne til, og er vondt å ta på. Men det er det. Det er jo trossalt lårbenet :S Ble du trett og matt etterpå? Du kan ha fått en god brist, om det ikke er brukket rett av. Og ja, jeg ble veldig gåen, trett, og matt etterpå, allmenntilstanden senket seg generellt. Ikke noe hyggelig! Har du vært hos lege?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 Lårbenet er den sterkeste knokkelen i kroppen og jeg tror nok absolutt at du hadde visst det om det var brukket. I de aller fleste tilfellene så merker man at man ikke har full funksjon og da i tillegg til smerter. Lårbenet trår du på og bruker når du går. Hver sikker på at du hadde visst om det var brukket.
Skylines Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har brukket lårbeinet, og tro meg, du hadde visst det. Foten dingla jo, og kunne ikke bevege den engang. Tipper det er muskulaturen din som har fått trøkken.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 DU merker hvis lårbeinet er brukket! En vil ikke klare å gå på det. Blir som en bruker over her skrev, utrolig vondt og beinet dingler. Faktisk vil et bein med brukket lårbein være litt kortere enn det andre også. Har jobbet på ortopedisk avd, og sett mange brukne lårbein og lårhalser! I teorien kan det være en brist, eller muskulært. Blir det ikke bedre kan du oppsøke lege og få tatt et bilde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå