postkassen Skrevet 22. oktober 2011 #21 Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Min datter hadde aldri fått begynne på det der. Om hun absolutt ville, hadde hun fått beskjed om at hun kan gjøre akkurat hva hun vil........... Når hun er 18 ! Endret 22. oktober 2011 av postkassen 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #22 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for svar. Godt å se at det ikke bare er jeg som synes dette er litt spesielt TS 1
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #23 Skrevet 26. oktober 2011 Hei, jeg her selv en tennåring på 16 som går på piledance en gang i uken. Jeg synes denne dansen er både spennende og krevende, og jeg forbinder det faktisk ikke med stripping i det hele tatt. Denne dansen er veldig fysisk krevende. Det må sies at jeg synes poledance er en veldig elegant dans, og når kursene er for barn og tennåringer er det ikke noen sexy dansetrinn. Denne type dans har faktisk blitt mer og mer populær gjennom årene, spesielt i usa og det begynner å komme mer av det i Norge også. Jeg synes du skal la henne prøve det, eller i det minste oppsøke nærmeste kurs og se hva det går ut på. Jeg er i allefall kjempe fornøyd.
Gjest Coarvi Skrevet 26. oktober 2011 #24 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg ser ikke problemet, og ser ikke sammenhengen med stripping, bare fordi begge deler innebærer en stang... Stripping innebærer ikke alltid en stang heller, men kun dans, men vi forbyr da ikke dans av den grunn? Det finnes da mange andre dansestiler som også innebærer sexy vrikking, jeg tror absolutt ikke poledancing er blant de verste, og det er trist at fordommer skal komme i veien for så fantastisk trening. Man må så klart se an miljøet og opplæringen, men å forkaste poledance generelt fordi det innebærer en stang blir som å forkaste svømming fordi det innebærer at man er lettkledd.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #25 Skrevet 26. oktober 2011 Mulig jeg er gammeldags, men strippedans er strippedans.. Ikke noe for tenåringer.. De fleste er vel enige i at strippedans ikke er noe for tenåringer. Det er ikke gammeldagse å hevde at strippedans er strippedans - det er bare en logisk konsekvens på samme måte som at poledans er poledans. Men om poledans er strippedans er en helt annen sak og det er det selvfølgelig ikke. Nå er det vel verre med vals, tango og disse andre pardansene. Da blir jo gutter og jenter tilvendt til å ta på hverandre. Har man brudt grensen for å ta på hverandre så er det vel my større sjanse for seksualisering og uønskede graviditeter enn hvis det begrenser seg til å se på hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #26 Skrevet 26. oktober 2011 Om poldance er en seksualisering er vel veldig avhengig av hvordan den gjennomføres. Slik sett er det vel verre med småjenter som bruker bikinitopper - det har vel ingen annen funksjon enn å sette de inn i en seksuell konteks.
Kamikatze Skrevet 26. oktober 2011 #27 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg synes det er foreldrenes ansvar å sette foten ned for kommersiell seksualisering av barn. Greit at strippestanga rives ut av kontekst, men hele opplegget var og er for å kåte opp mannfolk. At ei smart ei fant på unnskyldningen at det var god mosjon, i likhet med strippedans som snart feier som en farsott over treningsstudioene, gjør det ikke mindre egnet til å kåte opp menn. Det er tross alt delvis motivasjonen for mange å melde seg på. Hva blir det neste? Rosa barbiedildo som vibrerer naturtro? Det er lov å ha gangsyn, og si nei. Selv om det ikke er direkte skadelig, men bare uønsket. Ungdom trenger grenser å bryte. Hva skal det bli til, når det ikke lenger finns grenser, og de få som er blir for utvaskede til å skimtes? 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #28 Skrevet 26. oktober 2011 Dette er det syyyyyyykeste jeg har sett på lenge! Dette er KUN for å tjene penger, og har INGENTING med barnas "beste" å gjøre! Jeg er veldig open minded av meg og følger ikke janteloven på noe slags vis, men dette ble for sykt for min del! Greit nok at pole dancing i seg selv kan bli en ren idrett, men det er IKKE det vi assosierer med denne typen dans den dag i dag! Unge jenter har lyst til å være "små voksne" også i seksuell retning... Feil, feil, feil! 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #29 Skrevet 26. oktober 2011 Men for all del, hvis/når du sier nei, må du ikke få henne til å føle seg "slem" fordi hun ville begynne!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #30 Skrevet 26. oktober 2011 Men for all del, hvis/når du sier nei, må du ikke få henne til å føle seg "slem" fordi hun ville begynne! Jeg tror nok jeg skal klare å unngå det, ettersom jeg ikke synes det er noe "slemt" i å ønske å begynne der. Jeg har heller ikke utrolig sterke følelser rundt temaet, jeg bare synes ikke det er helt passende å rette denne "sporten" inn mot barn, spesielt ikke på en side som også reklamerer for annen "voksenidrett" (hvis man kan kalle lapdance det ) på samme side. Jeg var mest overrasket tror jeg. Og jeg regnet med at dette var en fiks idé, ikke en faktisk mulighet, så jeg ble enda mer overrasket da jeg fant websiden. Derfor jeg tenkte å si hva andre mener. Det kunne jo hende at jeg var blitt "gammel og konservativ" TS
Gjest ms_kwang Skrevet 26. oktober 2011 #31 Skrevet 26. oktober 2011 det er greit, poledance er vel mer "rettet" for strippere. Men om man går på slike kurs, lærer man å bruke kroppen, beherske muskler, kroppskontroll og slike ting. Vil du heller at barnet ditt skal sitte i stua å glane på tv, å bli stor og *fet* enn å bruke musklene? Om du er så imot for Poledance, kanskje få henne på ballett istede? Jazz ballett, turn? Om hun starter kan godt hende at poledance er en egen sport om 10 år, kanskje hun kan bli verdensmester, hvem vet? Skal du nekte henne det? og kanskje bli god i noe hun har lyst til?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #32 Skrevet 26. oktober 2011 For å være ærlig synes jeg dette ble litt vel gammeldags.. det er 2011! Poledance blir hva du gjør det til, men jeg for min del danser ikke for å gjøre menn kåte...
Gjest Coarvi Skrevet 26. oktober 2011 #33 Skrevet 26. oktober 2011 Greit at strippestanga rives ut av kontekst, men hele opplegget var og er for å kåte opp mannfolk. At ei smart ei fant på unnskyldningen at det var god mosjon, i likhet med strippedans som snart feier som en farsott over treningsstudioene, gjør det ikke mindre egnet til å kåte opp menn. Det er tross alt delvis motivasjonen for mange å melde seg på. Så alt som er egnet for å kåte opp menn bør man forby ungdommen å gjøre? Da håper jeg dere forbyr ungdommene deres all form for moderne dans (og også litt mer tradisjonell dans). Hva er vel mer egnet til å kåte opp menn enn vanlig ut-på-diskotek dansing? Hip-hop? Salsa? Nei, forkast alt som har med dansing å gjøre først som sist, for jeg kan garantere at de fleste typer dans som ungdom driver på med i dag egner seg meget godt for å kåte opp menn (og kvinner!). Usjameg! Det tristeste er at mange (neida, ikke alle) av de som driver med poledance ikke legger noe seksuelt i det i det hele tatt, men så kommer gamlisene og skal seksualisere det også. Og så klager gamlisene etterpå over hvor sex-fokusert verden er og hvor hardt er må være å være ung i dag.
Gjest Coarvi Skrevet 26. oktober 2011 #34 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg husker forresten at jeg drev på med magedans da jeg var 10... Det var mye mer sensuelt enn mesteparten av poledance man kan se i dag. Åhgidameg, ikke rart jeg ble slik en sexbesatt flyfille som kun har et mål i livet - å hisse opp menn.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #35 Skrevet 26. oktober 2011 Greit nok at pole dancing i seg selv kan bli en ren idrett, men det er IKKE det vi assosierer med denne typen dans den dag i dag! Spørsmålet er vel ikke hva du assosierer med det men hva det faktisk er! Det er mye som dine foreldre og besteforeldre assosierte med umoral og dårlige mennesker som oppfattes som helt greit i dag.
ViljaH Skrevet 26. oktober 2011 #36 Skrevet 26. oktober 2011 Nix! Jeg er veldig for å avseksualisere halvstore barn, jenter spesielt. Synes ikke de skal valse rundt med utfordrende klær og masse sminke som store barn. De blir tidlig nok voksne. 2
Kamikatze Skrevet 27. oktober 2011 #37 Skrevet 27. oktober 2011 Det tristeste er at mange (neida, ikke alle) av de som driver med poledance ikke legger noe seksuelt i det i det hele tatt, men så kommer gamlisene og skal seksualisere det også. Og så klager gamlisene etterpå over hvor sex-fokusert verden er og hvor hardt er må være å være ung i dag. Strippestanga er nok mer for høna enn for egget i denne sammenhengen. Det er ikke gubbene som seksualiserer det, men et seksualisert konsept som tas inn i varmen. Og når barn har blitt så seksualisert at de finner det helt naturlig å selge kropppen sin for tyggis og kontantkort, og debutere seksuelt lenge før de er mentalt modne for det, da synes jeg det er greit å tråkke inn bremsen. Det er greit å være "herre" i eget hus. Nå er vi slaver av markedskreftene. Og jeg liker ikke de verdiene de trer nedover hodene våre. Noe annet ville det være om det hele var et krev og et behov som kom fra ungdommen, og ikke fra pengesultne medieeiere. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #38 Skrevet 28. oktober 2011 *risteroppgittpåhodet* trodde faktisk at vi var kommer myyye lengre enn dette i 2011. Mener dere virkelig at jenter IKKE skal lære seg å danse, og mestre kroppen sin fordi det kan tenne mannfolk?? Hjelpes.. Om jenta di vil begynne med poledans så la henne gjøre det, De får en utrolig flott holdning, kroppsbeherskelse, de blir smidige og ikke minst sterke på en flott måte. Turn, jazzballet er vel like mye "lapdance" trinn som noe annet.. Skjerp dere jenter.. trodde vi skulle få lov til å gjøre som vi ville uten å bli sexifisert..
Larsern Skrevet 28. oktober 2011 #39 Skrevet 28. oktober 2011 *risteroppgittpåhodet* trodde faktisk at vi var kommer myyye lengre enn dette i 2011. Mener dere virkelig at jenter IKKE skal lære seg å danse, og mestre kroppen sin fordi det kan tenne mannfolk?? Skjerp dere jenter.. trodde vi skulle få lov til å gjøre som vi ville uten å bli sexifisert.. Hehe.. I tillegg er jo stripping ansett som kunst, hvilke foreldre vil nekte ungene sine å drive med kunst? Hva blir det neste, hijabpåbud på alle jentunger for å ikke tenne mannfolka?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2011 #40 Skrevet 28. oktober 2011 Grunnen til at man går lettkledd under poledance er at denne type dans går mye på å bruke huden. Med huden kan man henge fast i stangen uten og gli og da lønner det seg å ha lite klær på rett og slett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå