AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Tenåringen kom hjem og fortalte at hun ville begynne på pole dancing, noe jeg alltid har trodd var noe man lærte seg på utdrikningslag, når man er over 18 for å underholde sin bedre halvdel litt osv. Så googlet jeg litt rundt og fant http://thepoleroom.net/ som faktisk retter seg inn spesifikt mot barn. Regner med at det er fra noe slikt tenåringen har fått ideen. Jeg klarer ikke å ikke henge med opp i at de på samme side som de reklamerer med pole dance for barn og foreldre og barn-grupper også reklamerer for "Kurs i lapdance, chairdance og teasedance."... igjen så føler jeg at det er en sammenblanding som ikke burde være der, og gjør meg skeptiisk til hele greia. Jeg kan selvsagt se poenget med styrketreningen og dansingen og alt det der, men jeg synes i utgangspunktet at det er rart at pole dance skal rette seg inn mot barn i et foorsøk på å "avsexifisere" "sporten". Med tanke på hvor interessert tenåringen her er i å se sexy ut og i å flørte med gutter og sånt, så har jeg heller ikke 100% tro på at det kun er for treningens skyld at dette kurest er interessant, selv om hennes tanker om å lære seg sexy dans for en gutt nok er litt mer uskyldig enn strippeklubb-assosiasjonene mine. Hva tenker dere? Er det greit for en som er i tidlig tenårene å bruke dette som trening? Ville dere latt deres barn (ikke nødvendigvis tenåringer engang, men barn) lære dette? (Det er også link til en artikkel i A-Magasinet om tanken bak å rette dette kurset mot barn på websiden, les den hvis dere vil vite dansestudioets rasjonale bak det)
saltvann Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Hvorfor ikke gå vanlig dansing?? Pole dancing blir for "voksent" med tanke på hvor man bruker de dansene (strippeklubb...) 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Før eller siden kommer det en penis inn vesle-jenta sitt (under)liv, og skjønt du må gjerne sette deg på bakbeina og motarbeide hennes snedige planer rundt at dette skal skje før snarere enn siden, så tror jeg at den penisen havner der den passer best, pole-dance eller ikke pole-dance. Min stemme går derfor til "for Guds skyld ikke motarbeid jentas tilfeldige oppbluss av noen 'snedige planer' og gi henne inntrykket av at du vil holde noe kjekt vekke ifra henne, men la henne få tillit til at dere spiller på samme lag". Forhåpentlig vil hun da komme til deg hvis det er noe hun lurer på eller er bekymret for, istedenfor å anta at du er vanskelig. 4
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Poledance ser ut til å være en meget krevende sport ut fra hva jeg har sett på linje med andre turndisipliner. Jeg har ikke noe problem med å se poldance adskilt fra stripping. Mye dans kan brukes både som sjekking og idrett. Synes ikke at man skal spekulere for mye i motivene for hvorfor folk danser. Ofte er de nok ikke helt sikre på motivene selv heller. 2
Thorn Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Mulig jeg hadde sett annerledes på det om jeg hadde barn selv, men jeg ser faktisk ikke det helt store problemet. Poledancing handler i stor grad om kroppskontroll, styrke og teknikker, "sexdelen" er ofte bare en liten del av det. Jeg vil tro og håpe at på et barnekurs kommer den forførende delen til å bli så godt som fullstendig utelatt. Uansett kommer ikke et poledancingkurs til å gjøre henne til en sexgal nymfoman 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Og jeg tror heller ikke at "idretten" er så lett å utføre uten dertil passende utstyr. Hadde hun spurt om å få en stang opp på jenterommet, hadde det vært en noe annen ting, men jeg ser bare ikke for meg vesle-jente påledansende fra lysstolpe til lysstolpe, trafikk-skilt til trafikk-skilt...
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 TS her. Det er nok ikke så mye om tenåringen har sex jeg er redd for. Jeg bare merker at jeg skeptisk til hele "idretten" pole dancing, og at jeg hadde regnet med at dette var rettet inn mot voksne. Jeg ble veldig overrasket over at det var så spesifikt rettet mot barn, og mange av argumentene jeg hadde forventet å finne i min favør falt bort da jeg så at hun hadde rett: dette er kurs i barne- og familiedans Kjenner fortsatt at skepsisen sitter hardt i, og at jeg håper hun finner seg en annen idrett (hun skifter hvert halvår uansett), men jeg kjenner jeg er nysgjerrig på hvordan andre ville reagert om deres tenåring spurte, og om det bare er jeg som er forferdelig konservativ av meg Takk til alle som har svart, forresten!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 Og jeg tror heller ikke at "idretten" er så lett å utføre uten dertil passende utstyr. Hadde hun spurt om å få en stang opp på jenterommet, hadde det vært en noe annen ting, men jeg ser bare ikke for meg vesle-jente påledansende fra lysstolpe til lysstolpe, trafikk-skilt til trafikk-skilt... På kommentarsiden på websiden jeg viste til var det faktisk en som takket for fantastisk kurs og ffortalte at hun nå hadde skaffet seg sin egen påle til å trene med hjemme, så regner med at de ikke er så vanskelig å få tak i Og jo, denne jenta er truendes til å danse fra lyktestolpe til lyktestolpe. Hun liker oppmerksomhet og er vant med å danse foran publikum - TS
babord Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Nei, æsj. Dama har gjennomsiktige sebrasko på bildet. Uaktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg ser stadig vekk barn som "poledanser" på t-banen, jeg, så ser ikke problemet. Det er bare dere voksne som legger seksuelle følelse i det. Barn bare ser på det som en utfordring og noe som er gøy. Det er krevende og holde seg fast i en sånn stang, og gjør noe med mestringsfølelsen. For en tenåring vil det blir en bra utfordring. Mange tenker på poledansere som noe negativt, men se her og og 2
Meadow Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 Det er da ikke så rart at man forbinder poledansing med strippeklubber, er jo der slikt foregår som regel, og ergo forbinder også de fleste poledansing med sex. Synes ikke det går an å sammenlikne nesten nakne jenter som åler seg langs en stang for å friste menn, med barn som snurrer rundt lyktestolper etc. Jeg kan synes profesjonell poledansing er kult og imponerende å se på, da tenker jeg på verdensmesterskap-videoer på youtube for eksempel, og det er jo ikke helt det samme som strippeklubb-dansingen. Likevel er det to sider av samme sak, og jeg synes det blir feil at dette skal være noe for barn. 3
Gjest Leif Skrevet 21. oktober 2011 #16 Skrevet 21. oktober 2011 En annen ting her. Dette med mestring av kropp har blitt nevnt, og det har blitt påpekt at det er faktisk en del stenger i nærmiljøet. Det er faktisk et veldig godt poeng, for da havner man på at jenta lærer seg å se på ting rundt henne som "lekeapparater" som hun kan mestre, som hun kan takle å bruke og forholde seg til. Jeg tror at det blir tøffe og spennende mennesker utav folk som ikke bare står rett opp-og-ned og venter på at bussen skal komme slik at dem kan parkere seg i sofaen foran TV'en hjemme, men som faktisk selv ser at dem kan finne på mye gøy, og gjerne oppgradere leking ute fra lekeplasser til andre ting. Eksempelvis: 1
Gjest Kvikklunsj Skrevet 21. oktober 2011 #17 Skrevet 21. oktober 2011 Mulig jeg er gammeldags, men strippedans er strippedans.. Ikke noe for tenåringer.. 2
ladyluna Skrevet 22. oktober 2011 #19 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg ser stadig vekk barn som "poledanser" på t-banen, jeg, så ser ikke problemet. Det er bare dere voksne som legger seksuelle følelse i det. Barn bare ser på det som en utfordring og noe som er gøy. Det er krevende og holde seg fast i en sånn stang, og gjør noe med mestringsfølelsen. For en tenåring vil det blir en bra utfordring. Mange tenker på poledansere som noe negativt, men se her og her og Så du mener at hun i den siste linken din ikke spiller på sex? Det er liten tvil om intensjonen bak den vrikkingen der, spør du meg! I tillegg: Barn forstår kanskje ikke så mye av hva voksne legger i dette med poledancing, men dagens tenåringer derimot, de legger nok minst like mye seksuelt i denne strippestanga som foreldrene deres gjør! Og de som lærte poledancing som 8åringer blir 16 en dag de også, å da innser de hva lærdommen fra "dansekursene" deres virkelig er verd... Så nei, jeg hadde ikke latt mitt barn eller min tenåring starte med poledancing, og jeg ser ikke noe poeng i at andres barn/tenåringer skal starte med det heller! Vil de bli myke så får de starte på turn, vil de bli sterke så får de starte med styrketrening! It's as simple as that. 4
Gjest snoopy_93 Skrevet 22. oktober 2011 #20 Skrevet 22. oktober 2011 Mulig jeg er gammeldags, men strippedans er strippedans.. Ikke noe for tenåringer.. Det er vel greit når man har blitt en litt "eldre" tenåring med fast kjæreste, men jeg er enig med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå