^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg lagde brente mandler her om dagen, de ble fantastisk gode Men dager etter ble de seige, hvordan kan jeg ungå det? Takker for svar!
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg lot de ligge på bakepapir til de ble kalde (i romtemp.) og så oppi en kakeboks.
Pria Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 De bør oppbevares på et tett glass eller i plast. Kakeboksen din er sikkert ikke tett nok :-)
Pentu Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Det var nå veldig spesielt. Var du sikker på at de var helt tørr når du la de oppi boksen?
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2011 Det var nå veldig spesielt. Var du sikker på at de var helt tørr når du la de oppi boksen? Ja, er rimelig sikker på det. Men de hadde kanskje litt olje på seg. Sto i oppskriften at olje på bakepapiret er en fin måte så de ikke setter seg fast. Men jeg tenkte jeg skulle gi bort til jul, i kremmerhus (cellofan) er dette ikke en god idè da?
Pentu Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg pleier ikke å ha noen form for olje på papiret og jeg har ikke hatt noe problem med å fjerne mandlene fra bakepapiret. Bakepapir er jo naturlig "fettete". Ellers så kan du kanskje ta en annen boks til oppbevaring. Jeg bruker alltid en glasskrukke. Det er en kjempe god ide. Min far hadde blitt kjempe glad, jeg lager brente mandler til han hvert år.
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg pleier ikke å ha noen form for olje på papiret og jeg har ikke hatt noe problem med å fjerne mandlene fra bakepapiret. Bakepapir er jo naturlig "fettete". Ellers så kan du kanskje ta en annen boks til oppbevaring. Jeg bruker alltid en glasskrukke. Det er en kjempe god ide. Min far hadde blitt kjempe glad, jeg lager brente mandler til han hvert år. Da skal jeg prøve uten olje. men gir du bort i glass eller kremmerhus? Vil ikke at de skal bære seige når de gies bort.
Pentu Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har alltid fylt opp en fast krukke til pappa. Men hvis du passer på at kremmerhusene er tett så skal det jo gå fint. Men ikke ta de oppi før rett før du skal gi de fra deg. Du kan jo teste ut med et kremmerhus først?
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 20. oktober 2011 Ja, kanskje det.. Eller kanskje jeg bare skal kjøpe noen norgesglass. Hehe.. Tusen takk for svar
Pria Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 Dropp den oljen, det setter seg ikke fast på bakepapiret.
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2011 Dropp den oljen, det setter seg ikke fast på bakepapiret. Skal gjøre det neste gang
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg lagde brente mandler her om dagen, de ble fantastisk gode Men dager etter ble de seige, hvordan kan jeg ungå det? Takker for svar! Jeg har også planer om å lage brente mandler til jul, jeg har ikke prøvd dette før, og siden dine ble kjempegode, vil du dele oppskriften din?
Leanne Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 jeg har samlet syltetøyglass i noen måneder alt jeg.. Disse skal fylles med brente mandler til jul
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå