Gå til innhold

Hva med oss over 30?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I Oslo er studentrabatt 30 ... jeg er 30 og nettopp student denne høsten, og får dermed ikke benytte meg av studentrabatten!

Sparer i BSU, men der er grensen t.o.m 33 år... Har bare 3 år til!

Mye av grunnen til at jeg ikke har begynt å studere før, eller spart før, er at jeg har vært syk hele 20-årene.

Føler det er urettferdig at sånne som meg faller utenfor. De legger bare til rett for de som lever normalt, som lever og studerer i 20-årene, og etablerer seg i 30-årene.

Jeg kommer ikke til å etablere meg før slutten av 30-årene.

Tror politikerene at alle over 30 er godt bemidlet?

Jeg føler at sånne som meg faller mellom to stoler - rett og slett!

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var rart at studentrabatten bare er tiil fylte 30? Min mor fikk studentrabatt da hun tok noe videreutdanning i slutten av 40-åra!:fnise:

Her har vi noe som heter "ung voksen" fra 21-30 og studentrabatten får man med gyldig studentbevis.

BSU'en skjønner jeg bedre. Tror fort den ordningen ville blitt ignorert av flere unge, og utnyttet av "voksne" hvis det var annerledes...:)

Skrevet

I Oslo er studentrabatt 30 ... jeg er 30 og nettopp student denne høsten, og får dermed ikke benytte meg av studentrabatten!

Sparer i BSU, men der er grensen t.o.m 33 år... Har bare 3 år til!

Mye av grunnen til at jeg ikke har begynt å studere før, eller spart før, er at jeg har vært syk hele 20-årene.

Føler det er urettferdig at sånne som meg faller utenfor. De legger bare til rett for de som lever normalt, som lever og studerer i 20-årene, og etablerer seg i 30-årene.

Jeg kommer ikke til å etablere meg før slutten av 30-årene.

Tror politikerene at alle over 30 er godt bemidlet?

Jeg føler at sånne som meg faller mellom to stoler - rett og slett!

i

Jeg vurderte i dag å skrive et innlegg om dette tema og du kom meg i forkjøpet! Svært bra innlegg!

Jeg har tatt lang utdanning og fikk også en kronisk sykdom under studiene. Vi fikk klar beskjed ved studiestart om at det var forventet at vi var heltidsstudenter, noe jeg var. Ergo så fikk jeg ikke fyllt opp BSU kontoen min. I dag har jeg lav inntekt, en husleie på 8000 (bor i storby)og er singel. Jeg har klart å spare opp en del penger, men hva hjelper det slik som boligprisene er nå. Jeg er 34, har ikke mulighet til å sette mer inn i BSU kontoen og kan se langt etter lån i banken. Dermed ender jeg opp med å "kaste bort" nærmere 100000 i året på å bo i noe som ikke er mitt i tillegg til å måtte spare til bolig.

Food for thought tilslutt- Har en kompis i Oslo som er litt opp i systemet i forsvaret (ergo meget god lønn) som gjennom jobben leier en leilighet på 100kvm til 1500kr ink. oppvarming...

• Liker 2
Skrevet

student ja, trodde det gjaldt noe annet, så jeg skulle svare egentlig... :kaffekopp:

Skrevet

Hei KikiEco! :goodbye: Det er fælt at du må betale sååå mye i husleie hver mnd. Hadde ikke vært mulig å leie noe billigere? Iallfall for en periode så du får spart litt?

Glad det er flere i samme sko, selv om jeg ikke unner noen det heller :sjenert:

Jeg prøver å fylle på BSU-en med 20 000 nå, og håper jeg klarer det før 2012. Da har jeg bare 3 år til å fylle 20 000 på hvert år, og da får jeg bare 80 000 tilsammen på BSU...

Det er jo forferdelig lite når man tenker på alle de som har fylt opp BSU med 20 000 hvert år i kanskje 10-15 år?

Så på forbruker og økonomi her inne, at Yvonne hadde lagd en tråd om at DNBnor hadde noe som het BSU 2.0, som man kan ha i tillegg til vanlig BSU. Der kunne man spare 30 000 i året med god rente, men man hadde ikke skattefradrag og sånt som vanlig BSU.

Det er iallfall noe, da kan jeg prøve å få meg en BSU 2.0 etter jul :tommelopp:

Men jeg må bare si at sånne som meg, som har vært mye syk i de viktigste årene av livet(20-årene)

og har som 30-åring nettopp kommet igang med livet som jeg egentlig skulle kommet igang med som 20-åring,

har det litt tøft i forhold til folk ellers.

Jeg har det ellers bra i vårt rike land! Men jeg syns det er vanskelig for meg å komme inn på boligmarkedet alene i min situasjon...

Livet er liksom lagd for de som klarer å følge strømmen...

TS

Skrevet

Synes det var rart at studentrabatten bare er tiil fylte 30? Min mor fikk studentrabatt da hun tok noe videreutdanning i slutten av 40-åra!:fnise:

Her har vi noe som heter "ung voksen" fra 21-30 og studentrabatten får man med gyldig studentbevis.

BSU'en skjønner jeg bedre. Tror fort den ordningen ville blitt ignorert av flere unge, og utnyttet av "voksne" hvis det var annerledes...:)

Ja, jeg må iallfall betale voksen på mnd.kort i oslo. Står det at aldersgrensen for studentrabatt er 30 år.

Jeg får nok studentrabatt på andre ting, men akkurat mnd.kort får jeg ikke.

Men det er ikke det værste her, egentlig ... det værste er at jeg ligger 10 år bak alle andre pga sykdom, og jeg skulle ønske man kunne fått utvidet aldersgrensen for BSU i visse tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...