Gå til innhold

HJELP- barbiestil, angst,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en jente på snart 17 år som ikke vet helt hva hun skal gjøre. Jeg gikk ut av ungdomskolen nå i år. Men slutta på vgs for noen uker siden. Går d an og ta 2 år på ett år slik at jg blir russ m årskullet mitt? Altså når jeg starter til neste år er d ikke rart å gå i klasse m folk som er et år mindre ? I sånn rundt 2 år har jeg vært så deprimert at jg ikke har klart noe , jeg klarteikke stelle meg,døgnet hele tiden, orket ingenting. Før var jeg en utrolig glad jente hadde kanskje sånn bimbo barbie stil men ble mobbet endel.. menjeg var ihvertfall glad og jgbryr mg ike om mobbingen..mennår jg sluttet å sminke meg,pynte meg osv så ble jeg helt ignorert av alle..ingen ser på meg,ingenhilser ellernoe somhelst..har ingen venner. Jeg har masse mørke og hvite pigmentflekker over hele meg, og har hatt d i 3 år. Er det for sent å gå til lege og høre om hun kan få d vekk? Har dere tips? Alt blir verre når jeg solr meg,derfor går jeg ikke ut i solen.. Jeg bruker 44 i bukse medium i genser 75E-F i bh og veier ca 68 er 1.70. Er jeg feit? Jeg får helt angst nå for jg tenker hvordan jg ser ut nå har mistet stilen osv .. jg har rett og slett glemt vhordan man pynter seg osv.. grunnen til For å føle meg bedre vet jeg jeg vil skje hvis jeg får tilbake stilen min. vil jg bli kvitt den usminkede hiphop stilen å få tilbake min barbie,berte stil..men jeg har glemt hvordan så tips? Jeg har ingrn vennr sitter bare å glor i veggen.. hvodan skal j få venner uten å gå på skole, driver heller ikkem noen fritidsaktivteter. I dag er en veldig vond dag får ikke sove.. er jomfru,aldri kysset,aldri vært på date,aldri vært på fest.. men hva annet kan man gjøre i fritiden hvis man ikke har venner?

Grunnen til at jeg er og var så deprimert er fordi fra jg var liten har jg vært vant til åha mangemange venner som ringer meg og kontakter meg hele tiden .. men har ikkenoen lenger,.. og alle gutter ( har ik møtt de på 2 årk men har alltid vært sånn) sa at jg var fin og deilig osv og jeg var så forelsket. men debare kuttet ut kontakten fordi jeg ikke lå med de. så jeg prøvde jo først og forandre stilen min til sånn hiphop stil da og vanlig stil uten sminke (siden alle sa at guttene ville ha naturlige jenter) men da ble alt verre ingen gutter la merke til meg.. så da begynte deprisjonen enda mer for jeg var vant til å bli plystra etter hele tiden men det ble d jo slutt med… jeg gikk også opp 20 kilo i vekt og ville bare dø... jeg er så slapp i fisken treningstips. Hvordan skal jeg g å på fest når jgikke har vnener? Jeg sliter m angst oxo jeg får ikke puste osv og hvisnoen snakker til meg som jg ik kjenner så stammr jg ogsånt.. har angst for skole oxo.. jeg lurer på . det har skjedd så mye fælt i livet mitt at jeg ikke orke rmeg :(

Så til dere som ikke leser alt :

Når jeg starter til neste år på vgs, kan jeg ta to år på ett år slik at jeg blir russ med mitt årskull?

Hvordan få livsgleden tilbake?

Hvordan få tilbake barbie babe stilen?

Hvordan få venner utenom å gå på skole og drive med fritidsaktiviteter?

Jeg bruker 44 i bukse, medium i genser 75 E-F i bh og veier ca 68 kilo. Er 1.70 cm. Er jeg tykk?

Hvordan bli kvitt angst?

Er det normalt å være jomfru,ukysset,aldrifestet aldri vært på date når man er 17 år?

Jeg forandret jo stilen til vanlig pga at folk sa til meg at ingen ville ha en jente med sånn stil,men med normal stil og uten sminke. Det hjalp jo ikke meg, så løy de da? Har jo hatt vanlig sminkeløs stil i over 2 år nå.

Hvordan får jeg dratt på fester uten å ha venner eller bekjente?

Hva er normalt for tenåringer å gjøre i hverdagen?

Tips mot pigmentflekker?

Treningstips?

Hvis en gutt sier jeg r digg og at han vil ha sex med meg ( har aldri vist meg for noen uten klær) kan han la vær når han ser mg naken fordi jeg har masse appelsinhud,pigmentflekker og masse masse strekkmerker over hele meg?

Hvordan få tilbake livet,rett og slett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når jeg starter til neste år på vgs, kan jeg ta to år på ett år slik at jeg blir russ med mitt årskull?

Har ikke peiling dessverre.

Om du blir fornøyd med deg selv, så vil jeg tro du får tilbake til livsgleden din.

Hvorfor vil du det?

Vet ikke, er vel enklet å bli med i en aktivitet.

Jeg bruker 44 i bukse, medium i genser 75 E-F i bh og veier ca 68 kilo. Er 1.70 cm. Er jeg tykk?

Har ikke peiling om de tallene vil tyde på om du er tykk eller ikke. Men ville heller prøvde å fokusere på å bli glad i sånn du er.

Hvordan bli kvitt angst?

Psykolog / Piller / Fastlegen

Er det normalt å være jomfru,ukysset,aldrifestet aldri vært på date når man er 17 år?

Normal / unormal, er et utrolig subjektivt mening synes jeg hvertfall. Ikke stress med noen av de tingene du nevnte.

Jeg forandret jo stilen til vanlig pga at folk sa til meg at ingen ville ha en jente med sånn stil,men med normal stil og uten sminke. Det hjalp jo ikke meg, så løy de da? Har jo hatt vanlig sminkeløs stil i over 2 år nå.

Dette spm lar jeg en jente svare på ;P

Vet dessverre ikke.

Ikke vær så fokusert på hva som er normalt, prøv å hver deg selv like godt.

Tips mot pigmentflekker?

Jeg har og bryr meg egentlig ikke om de, men vet ikke hvordan dere jenter er på det området.

Treningstips?

Usj, liker ikke å trene.

Hvis en gutt sier jeg r digg og at han vil ha sex med meg ( har aldri vist meg for noen uten klær) kan han la vær når han ser mg naken fordi jeg har masse appelsinhud,pigmentflekker og masse masse strekkmerker over hele meg?

For all del, ikke hopp til køys med den første som sier noe slikt til deg.

Prøv å ikke fokuser på hvordan du bør være og hvordan folk synes om deg.

Livet er aaaaaaltfor kort til slik tull.

-

Jeg kan ikke en gang starte med å sette meg inn i situasjonen din, og det hjelper kanskje ikke at jeg skriver at du må bare prøve å være deg selv når du sikkert er under et stort press for å passe inn.

Men jeg vil tro at når du blir eldre, så vil du se tilbake til tiden på VGS og ikke forstå hvorfor folk på den alderen oppførte seg slikt.

Så hvis du har noen interesser så prøv å bli med i en aktivtet.

Jeg antar at foreldra dine vet om hvordan du har det?

Grunnen til at du sluttet på skolen osv.

Jeg er en jente på snart 17 år som ikke vet helt hva hun skal gjøre.

Jeg gikk ut av ungdomskolen nå i år, men slutta på VGS for noen uker siden. Går det an og ta 2 år på ett år slik at jg blir russ med årskullet mitt?

Altså når jeg starter til neste år er det ikke rart å gå i klasse med folk som er et år mindre? I sånn rundt 2 år har jeg vært så deprimert at jeg ikke har klart noe, jeg klarte ikke stelle meg, døgnet hele tiden, orket ingenting.

Før var jeg en utrolig glad jente hadde kanskje sånn bimbo barbie stil men ble mobbet endel. Men jeg var ihvertfall glad og jeg bryr meg ikke om mobbingen. Men når jeg sluttet å sminke meg, pynte meg osv så ble jeg helt ignorert av alle..

Ingen ser på meg, ingen hilser eller noe som helst. Har ingen venner og jeg har masse mørke og hvite pigmentflekker over hele meg har hatt d i 3 år.

Er det for sent å gå til lege og høre om hun kan få de vekk? Har dere tips? Alt blir verre når jeg soler meg, derfor går jeg ikke ut i solen. Jeg bruker 44 i bukse medium i genser 75E-F i bh og veier ca 68 er 1.70. Er jeg feit?

Jeg får helt angst nå for jeg tenker hvordan jg ser ut nå har mistet stilen osv. Jeg har rett og slett glemt hvordan man pynter seg osv. Grunnen til for å føle meg bedre vet jeg jeg vil skje hvis jeg får tilbake stilen min.

Vil jg bli kvitt den usminkede hiphop stilen å få tilbake min barbie,berte stil.

Men jeg har glemt hvordan så tips? Jeg har ingen venner sitter bare å glor i veggen, hvordan skal jeg få venner uten å gå på skole, driver heller ikke noen fritidsaktivteter.

I dag er en veldig vond dag får ikke sove. Er jomfru, aldri kysset, aldri vært på date, aldri vært på fest, men hva annet kan man gjøre i fritiden hvis man ikke har venner?

Grunnen til at jeg er og var så deprimert er fordi fra jeg var liten har jeg vært vant til å ha mangemange venner som ringer meg og kontakter meg hele tiden, men har ikke noen lenger og alle gutter (har ikke møtt de på 2 år men har alltid vært sånn) sa at jeg var fin og deilig osv og jeg var så forelsket. Men de bare kuttet ut kontakten fordi jeg ikke lå med de.

så jeg prøvde jo først og forandre stilen min til sånn hiphop stil da og vanlig stil uten sminke (siden alle sa at guttene ville ha naturlige jenter) men da ble alt verre ingen gutter la merke til meg. Så da begynte deprisjonen enda mer for jeg var vant til å bli plystra etter hele tiden men det ble d jo slutt med.

Jeg gikk også opp 20 kilo i vekt og ville bare dø. Jeg er så slapp i fisken treningstips. Hvordan skal jeg g å på fest når jeg ikke har venner?

Jeg sliter med angst også jeg får ikke puste osv og hvis noen snakker til meg som jeg ikke kjenner så stammer jeg og sånt..

Har angst for skole også

Jeg lurer på, det har skjedd så mye fælt i livet mitt at jeg ikke orker mer :(

Endret av -Leon-
Skrevet

Send en melding til klara-klok på www.klara-klok.no. De kan hjelpe deg mye bedre enn vi kan.

• Liker 2
Gjest Survival
Skrevet

Det skal være mulig å ta to år på vgs i ett år, men det er så og si umulig. Jeg anbefaler det ikke. Det er 10-11 fag man skal gjennom på ett år på vgs, og å ta 20-22 fag på 1 år er nært umulig! Hvorfor i all verden må du absolutt være russ med ditt årskull? Russetiden varer noen uker og betyr mye mindre i det lange løp enn hva utdannelsen din gjør. Fokuser på utdannelsen din i stedet du.

Gjør ting du trives med. Få deg hobbyer; matlaging, trening, andre hobbyer som du tror du kan like. Ha det gøy med vennene dine. Ikke sitt hjemme alene hele tiden foran PC-en eller TV-en.

Hvorfor i all verden skal du se ut som barbie!? Det aller peneste som finnes er jenter som er naturlige. Klær som passer kroppsformen, naturlig hårfarge, naturlig sminke, det er vakkert! Hver eneste person har et eller annet særpreg ved utseende sitt, det som gjør en spesiell. Vil du virkelig dekke over det med brunkrem og rosa sminke for å se mer ut som barbie? Barbie er ei dukke for barn. Du er ikke et barn lenger.

Be dine venner introdusere deg for deres venner som du ikke kjenner.

NEI! Du er ikke tykk. Du er perfekt.

Hvordan bli kvitt angst?

Jobb med en fagperson. Ta først kontakt med fastlegen så kan fastlegen henvise deg videre til enten en psykolog eller en med psykologi/psykiatriutdannelse i ditt område. Ungdommer skal få den hjelpen dem trenger, og hver kommune har et slags opplegg for dette, så spør fastlegen om hjelp.

Det er veldig individuelt når man begynner med disse tingene. Det er ikke unormalt. Man må ta den tiden man trenger.

Folk sier mye rart! Ikke hør på alt som folk sier. Jeg syns at naturlige jenter er penest. Er jente selv og er ganske naturlig. Får massevis av komplimenter og blir stadig vekk sjekket opp på byen.

Fester som er arrangert av skolen eller andre skoler, eller fester åpne fester hvor alle som vil kan komme?

Lekser, trene, være med venner, sitte foran PC-en, lage mat... Veldig individuelt fra person til person.

Tror nok veldig få gutter sier nei til sex, for å si det sånn ;) Akkurat dette punktet tror jeg ikke du skal tenke for mye på.

BEGYNN NÅ. Sosialiser deg selv. Bli kjent med mennesker. Finn på ting! Vær med på idrett. Få hobbyer. Opplev noe!

Skrevet

Greier ikke lese igjennom det du skriver, vennligst skriv bokmål/nynorsk/engelsk så det er forståelig. SMS spåket i seg selv får meg tragisk nok til å tenke "hun vil ikke ha hjelp"

Skrevet

Om du tenker å gå på privatskole, så kan du ta fag for to år på 1 år. Det blir hardt, men om du virkelig vil dette så er det bare å stå på!

Om du vil gå på vanlig vgs, og ta dobbelt opp med timer, dvs at du skal gå på to forskjellige klassetrinn på 1 år ... vel, det kan bli slitsomt ...

Livsgleden er det bare du som kan få tilbake. Om du er i et miljø der du mistrives, så kan det kanskje være bedre å bli ferdig med vgs og komme seg videre? Du må finne mennekser som liker deg som du er, og du må bli glad i deg selv som du er.

Det er bare å ta den tilbake viss du vil det?

Men hvorfor vil du ha den tilbake?

Folk flest blir kjent med folk på skole, gjennom venner, gjennom sosiale ting og fritidsaktiviteter.

Noen har en ekstrajobb utenom studiene der de blir kjent med folk.

Det hørtes ut som om du har en veldig fin kropp! Vær stolt av dine fine former :)

Hvordan bli kvitt angst?

Utfordre deg selv. Eneste måten å bli kvitt angst på er å oppsøke angsten og face den. Du må rett og slett gjøre alt du er redd for, og overvinne frykten!

Ja, jeg var iallfall det da jeg var 17 og jeg er ganske normal :) De fleste i min omgangskrets var også som meg, de ventet lenge med sånt.

Det spørs hvem du henger med. I noen miljøer er man tidlig ute, mens i andre miljøer tar det litt tid før man kommer så langt.

Du skal ikke tvinge det deg til å gjøre noe, det kommer det aldri noe godt ut av. Det skjer når det skjer!

Kanskje de var missunnelig fordi du er pen? OG ble enda pener med sminke? Hva vet de hva gutter vil ha? Og hvorfor skulle de i det hele tatt si sånn til deg?

Jeg vet altså ikke, men bare vær deg selv. Stol på meg - du vil at folk skal like deg for den du er!

Enten må du dra alene, eller så må du få deg venner og bekjente. Om du ikke har noen på skolen, så må du prøve å se deg om etter venner andre steder. Iværstefall må du prøve å fullfære vgs og komme deg videre i livet. Etter vgs åpner det seg en ny og større verden som venter på deg. Mange gode venner som venter på å bli kjent med deg!

Det varierer --- i hverdagen er de aller fleste tenåringer opptatt med lekse og fritidsyssler og aktiviteter. Sjelden tenåringer har tid til å være sosiale med venner i hverdagen. De kan godt besøke hverandre, men da gjør de lekser sammen.

Eller så henger de på facebook, tenker jeg :)

I helgene går de kanskje i byen eller på shopping med venner, og er med familien om kvelden. På søndager går de på kino med venner, kanskje?

De som er opptatt med fritidaktiviterer er ofte med på kamper, kurs eller spiller instrumener på konserter o.l. i helgene.

Det hver og en tenåring gjør er normalt for hver og en av de.

Tips mot pigmentflekker?

Du bør prate med fastlegen din.

Treningstips?

Vil anbefale å gå en tur hver dag. Om det er å gå til å fra skole, eller bare gå en tur og nyt den friske luften i naturen eller nabolaget. Å gå en tur er veldig sunt og bra. Du kan variere litt om du går sakte eller fort. Om du går i ulendt terreng eller i bratte bakker eller bare rett frem. Så kan du skifte på å gå og jogge.

Sykle er veldig bra!

Det viktigste er å bevege seg hver dag, det hjelper veldig på selvfølelsen og mot depresjon!

Etterhvert kan du kanskje begynne å gå på ski når det blir snø? Det er veldig bra trening.

For det første, jeg håper du møter en gutt som liker deg for den du er og vil bli kjent med deg før han vil ha sex.

For det andre, når dere har blitt kjent med hveradnre, vil han like deg for den du er, og han vil like kroppen din uansett hvordan den ser ut.

Om han ikke vil ha deg pga strekkmerker, pigmentflekker og appelsinhud, så er han ikke verdt deg! Du må finne en som vil ha deg som du er :)

Det er bare du som kan leve ditt eget liv. Det er DU som må ta det tilbake. Ikke la andre styre livet ditt, for det må du styre selv.

Du må møte angsten og frykten din for å overvinne og komme over den. Vet det er vanskelig, men det er eneste måten.

Du må bygge opp selvtilliten din og ditt eget selvbilde igjen.

Det kan kanskje være godt for deg å prate med en psykolog/psykiater. Prat med fastlegen din!

Skrevet

Jeg syns det høres ut som du trenger hjelp fra en psykolog, og det er ikke stygt ment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...