AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er ei dame som har problemer med svimmelhet, har hatt dette mer eller mindre i 3 år nå. Det er som jeg gynger på en båt, og noen ganger går det rundt oppi hodet. Første anfallet fikk jeg når jeg satt ved kjøkkenbordet hjemme. Da plutselig gnistret det i hodet, og jeg gynget, og dette varte i mange minutter. Så gikk det en god stund, så kom det igjen. Det er ingen spesielle situasjoner eller bevegelser som utløser det, det kommer helt plutselig. Jeg har vært til utredning, og ingen finner noe galt. Jeg sliter litt med stress og hjertebank, kanskje det kommer av dette? Men det kommer jo også når jeg er helt i ro. Det siste året har det blitt værre, nå kommer svimmelheten flere ganger i uka, og jeg går konstant med "ullhode", klarer ikke å konsentrere meg..blir snart gal. Hva kan dette være? Noen som har det slik som meg? Hvilke undersøkelser har dere tatt? Hva føler dere hjelper? Har vært sykemeldt veldig lenge, da jeg ikke orker å jobbe pga av "ullhode". Blir som sagt snart gal av å ha det slik.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Hva har legen utredet for ? Krystallsyken kan utløse svimmelhet. Virus på balanse-nerven. Nakkeplager (stivhet, prolaps, nakkesleng, skjevheter) Ryggplager (låsninger, prolaps, stivhet) For høyt eller for lavt blodtrykk Vitaminmangel (husker ikke hvilke i farten) Stress Synsproblemer som manglende samsyn bla. Øyemigrene Angst og usikkerhet ( Å gå lenge med noe som en ikke hvet hva er gjør en usikker og kan lage symptomene værre. Kjenne et lite stikk, litt svimmelhet og ansten forsterker disse i etterknant) Gasser/sterke lukter kan også utløse svimmelhet om en har luftveisplager. (halsen går tett og en får for lite surstoff) Puster feil. (for kort og eller for høyt opp) Mye som kan utløse og gi svimmelhet, skrev opp de jeg husker i farta som kanskje kan vere til hjelp å finne svar for deg.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg sliter med det samme, men jeg har et ryggprolaps som utløser veldig mye svimmelhet. Var hos en spesialist som sa at linjen fra balansesenteret krysser prolapsknuten, eller noe lignende. Vet ikke helt hvordan jeg skal referere det hun sa, men det ga mening der og da. Som om jeg ikke var reisesyk nok fra før (eller bevegelsesyk som jeg liker å kalle det), så er jeg nå svimmel og kvalm når jeg sitter rett opp og ned også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå