AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg går på et kurst via NAV. Forrige uke, denne uken og neste uke, så skal vi ha praksis. Jeg sliter med angst og panikkanfall og da særlig rettet mot barn og omgangssyken. Jeg har vært på skole/SFO. Jeg har vært borte et par dager, pluss at jeg måtte gå hjem i dag og i går pga angsten. Jeg vet det ikke ser bra ut, men har ikke fortalt dette til sjefen min på SFO. I dag ringte læreren min, som jeg har på kurset. Hun hadde snakket med sjefen min. Sjefen min hadde sagt at jeg bare var halveis tilstede, ikke var noe særlig aktiv med barna, bare satt og tegnet, gjorde ikke noe osv... Jeg ble helt satt ut, for jeg mener at jeg har vært helt motsatt de dagene jeg har vært der. Jeg synes jeg har vært veldig aktiv med barna, både ute og inne, vært aktiv med dem, tegnet tegninger til dem og de tegnet til meg, puslet med dem, lekt i sandkassen med dem osv... Jeg er jo der bare i praksis, ikke for å styre sånn som de gjør. Jeg har vært ydmyk og det var det vi fikk beskjed om på kurset. Og dette gikk så mye inn på meg at jeg fikk meg en psykisk knekk rett og slett. Jeg skrev en e-post til min lærer en stund etter at jeg hadde snakket med henne og fortalte om min problemstilling angående angsten min og at jeg vurderer å spørre legen om å bli sykemeldt resten av praksistiden pga min angst for barn og sykdommer. Jeg har gruet meg mer eller mindre hver dag i 1,5 uke og så kom de ansattes kommentar på toppen av det og det ble for mye for meg ( de ansatte har vært hyggelige og greie, så det er ikke det det går på )... Jeg brøt fullstendig sammen, har grått masse i dag.... Jeg vet at det blir dumt med mange dagers fravær på kursbeviset, men i beste fall så har jeg sykemelding å henvise til. Jeg vil fullføre kurset og jeg trodde jeg skulle klare praksistiden, men det gikk visst til helvete.... Kan hende mange tenker og sier at det er bare å ta seg sammen, men det er ikke så enkelt. Har prøvd å gjøre det i 1,5 uke nå og jeg er et nervevrak når jeg kommer hjem pga denne angsten. Jeg har mer eller mindre kommet fram til det at jeg kan ikke jobbe med barn pga dette. Iallefall ikke enda. Men vil gå ut kurset, siden dette er fortsettelse av utdannelsen min.... Pluss at det blir for dumt å slutte kurset når man har kommet halvveis....
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Er det slik at du lenge har vært sykemeldt pga angst, og at nå prøver NAV å få deg tilbake i jobb igjen med denne praksisplassen? Var det slik at du ikke fikk være med og bestemme selv hvor du skulle utplasseres? Sliter med periodevis angst selv, og har gjennom livet prøvd ulike strategier for å beseire problemet. Har flere ganger skullet være tøff, og oppsøkt situasjoner/personer som trigger angsten, i håp om at jeg skulle greie å innse at jeg var redd uten grunn. Det har gått like dårlig hver gang, angsten har bare fått et ekstra boost, og selvtilliten en ekstra knekk. For meg har jeg funnet ut at det bygger opp psyken mer å holde meg unna det som gjør meg urolig, og heller bruke tiden min på (jobbe med) ting jeg føler jeg mestrer. Da stiger selvfølelsen sakte men sikkert. Så kanskje det er mulig å få byttet over til en annen praksisplass, med litt roligere omgivelser? Du gjør deg selv bare en bjørnetjeneste hvis du søker om sykemelding; blir du bare gående hjemme så får du alt for mye tid til deg selv og egne tanker, og det er nesten alltid uheldig for oss som sliter med angst. Lykke til!
Kittykat Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jeg har ikke vært sykemeldt fra jobb/kurs før pga angst. Jeg valgte selv praksisplass. Men trodde aldri at det skulle gå sånn som det har gått... Endret 20. oktober 2011 av Kittykat
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå