Gå til innhold

Halloween

Fremhevede innlegg

Skrevet

Julebukk er en fin norsk tradisjon. Da kommer søte nissebarn på døren og synger julesanger for oss. Dessuten får de da ofte klementiner. Lurer på hvordan halloween-barna hadde reagert om jeg ga dem frukt :fnise:

Er bedre å komme med trussler å få sjokolade enn å synge å få klemtiner :lur:

-------

Nei, da. Trusselene skal jo ikke være ment alvårlig. Liker selv halloween. Men de får komme når det er, altså 31 oktober og ikke før eller etter.

De som gjør hærverk er selvsagt galt, men de har misforstått hele greia uiansett.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Her har barna kommet på døren lørdagen nærmest Halloween.

Skrevet (endret)

syntes du det er plagsomt med julebukk og? :P

Jeg sa ikke at Halloween var plagsomt heller jeg; jeg sa at det kan være plagsomt for naboene til ungene dersom det blir gått mange dager i strekk. Og uforutsigbart siden man da ikke får signalisert med utelyset at man ikke vil feire.

Men siden du tar opp julebukk; Synes du det er det greit å gå julebukk i januar? Eller februar? Fordi det er da det passer best for den som går??

Endret av Brukernavn
Skrevet

Hos oss har også Halloween blitt en normal feiring. Bor litt utenfor Oslo. Og vi går kun på 31 oktober mellom klokken 1800 og 1900. Vi ringer ikke på hos folk som har skrudd av lysene men heller de som har satt ut lys og pyntet.

Min datter, på 7 år, blir i år å se utkledd som en liten djevel. Så søtt at det nesten gjør litt vondt :D

Jeg syns kostymer og alt det er morsomt,men jeg syns faktisk ikke det er søtt med småbarn utkledt som djevler. Det finnes utrolig mange fantastiske kostymer. Våre barn får ikke lov å kle seg som djevler eller lignende. Det er faktisk en del barn som syns skumle kostymer og masker er veldig skremmende.

Skrevet

Jeg mildt sagt hater denne Halloween masinga på døra. Ønsker ikke å lukke opp for stygge monstre, som kun står og tigger. Hjelper ingenting å slå av lys ute heller, det er jo ingen som vet det betyr at vi ikke ønsker besøk.

I fjor dukket det opp minst 40 unger som dundra på døra hele kvelden her.

Så til foreldre som syntes det er sååå stas å kle ut ungene og sende de på tiggerundt - gå til folk dere VET liker å få besøk av barna deres. Respekter at veldig mange hater dette. (Jeg har hittil ikke hørt at mange liker dette, det er jo et tema man prater om i disse dager).

Halloween selskap hos venner er helt greit. Det bli for meg noe helt annet.

Julebukker derimot, som synger og er søte - de lukker jeg gledelig opp for.

Skrevet

Litt usikker på hvilken dag det er barna går "knask eller knep"... Er det søndag, nærmest den 31 oktober eller selve 31 oktober, som da er en mandag?

Her i området går alle på selv dagen 31.oktober, mellom 18-20.

De ringer bare på om du har pyntet til Halloween.

Barna er under 14år, men i følge av en forelder eller eldre søsken.

Har du ikke knask, så får du et knep; gjerne en liten ekkel figur Her får de bare knask, om de først synger en sang, forteller en vits, danser ol. ;)

Synes forresten Halloween er en fin måte å snakke om de døde i familien; om døden, sorg og ritualer.

Og spesielt om sorgprosessen 5 ulike faser, slik at vi kan møte mennesker i sorg der de er i sin sørgeprosess; som jo tar tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...