Gå til innhold

Helsefarlig med langvarig stress?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg sliter med stress. Stresser stort sett hele tiden uansett hva jeg skal gjøre.

Kan det bli farlig etterhvert? Er ennå ung, og har ikke merket noe annet enn at det er ekkelt og plagsomt. Og tydeligvis umulig å gjøre noe med.

Jeg stresser aller mest hjemme. Sitter og tenker på dumme ting, bekymrer meg og blir stresset.

Har en sånn stressball, men det gjør bare vondt å klemme på den :P Klarer rett og slett ikke å slappe av.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marregutt
Skrevet

Dersom jeg er stressa, så drar jeg ut i skogen. Enten løper eller bare går en tur. Prøv det du og, se rundt deg. Da kan jeg love deg at du får roet ned tankene og bare lever i nuet :)

Skrevet

Hei, jeg sliter med stress. Stresser stort sett hele tiden uansett hva jeg skal gjøre.

Kan det bli farlig etterhvert? Er ennå ung, og har ikke merket noe annet enn at det er ekkelt og plagsomt. Og tydeligvis umulig å gjøre noe med.

Jeg stresser aller mest hjemme. Sitter og tenker på dumme ting, bekymrer meg og blir stresset.

Har en sånn stressball, men det gjør bare vondt å klemme på den :P Klarer rett og slett ikke å slappe av.

Stress er absolutt skadelig over tid. Jeg havna på sykehus som 22-åring med flere dagers innleggelse, som i ettertid skulle vise seg å være forårsaket av stress.

Ingenting er umulig, stress er helt mulig å bli kvitt, men det høres ut som om du kan trenge hjelp. Kanskje du kan ha godt av å snakke med en coach? Er det en spesiell bekymring som går igjen, eller er det mange forskjellige typer bekymringer?

Skrevet

Takk for svar :) Liker natur, men klarer ikke å få meg selv til å gå ut. Sliter med litt angst også, og da er det ikke lett.

Det er flere tanker som går igjen i hodet mitt og jeg klarer alltid å finne noe å bekymre meg for. Akkurat nå driver jeg og planlegger å flytte, og da blir det også stress.

Skrevet

Takk for svar :) Liker natur, men klarer ikke å få meg selv til å gå ut. Sliter med litt angst også, og da er det ikke lett.

Det er flere tanker som går igjen i hodet mitt og jeg klarer alltid å finne noe å bekymre meg for. Akkurat nå driver jeg og planlegger å flytte, og da blir det også stress.

Flytting er stressende for de fleste, men tanker og vedvarende bekymringer er noe du bør søke hjelp for. Jeg anbefaler deg å oppsøke en coach eller lignende og ta tak i det på et tidlig stadie. Jeg skal utdanne meg til coach, hvis du vil kan vi snakke på PM og se om jeg kan klare å hjelpe deg? Det er i det minste gratis :)

Skrevet

Stress er det farligste som finnes ;)

Skrevet

Stress er det farligste som finnes ;)

Enig. Stress, sinne, traumer, frykt, bekymringer osv over tid vil garantert gi konsekvenser for helsa i større eller mindre grad. I tillegg frarøver det en livet sitt mens det pågår, et liv uten stress er så mye mer behagelig :)

Skrevet

Jeg fikk en kronisk sykdom som de lærde er usikker på om hvorfor bryter ut, men de har bl.a. en teori om at langvarig stress er en medvirkende årsak. Dette kan jeg tro på da jeg hadde hatt tøffe tak og langvarig stress over veldig mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...