AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #21 Skrevet 20. oktober 2011 Takk for svar! Krysser fingrene for at du har rett Du kommer ikke til å få mindre. Det minste du kan få på aap er: 9500 pluss ett par kronestykker.
Tropic Skrevet 20. oktober 2011 #22 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) .... Feil tråd Endret 20. oktober 2011 av Tropic
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #23 Skrevet 20. oktober 2011 Når starter man å søke AAP? Har snart vært sykemeldt 1 år, hvor mange mnd før det har gått 1 år må man søke? Håper fremdeles at jeg slipper og kan starte i jobb igjen. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #24 Skrevet 20. oktober 2011 Hvis man jobber en 10% stilling, kan man fortsatt få aap da? Hvordan regnes utbetalingen på aap?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #25 Skrevet 20. oktober 2011 Når starter man å søke AAP? Har snart vært sykemeldt 1 år, hvor mange mnd før det har gått 1 år må man søke? Håper fremdeles at jeg slipper og kan starte i jobb igjen. Noen som vet? Jeg var sykemeldt et år. Jeg personlig søkte ikke om AAP. Dette ble automatisk gitt meg etter at min lege hadde sendt inn en erklæring om min helsetilstand. Ta det opp med din lege. De fleste av oss ønsker jo å jobbe igjen. Ikke noe problem å hoppe av AAP dersom man føler at man takler full jobb igjen. ditt valg.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #26 Skrevet 20. oktober 2011 Hvis man jobber en 10% stilling, kan man fortsatt få aap da? Hvordan regnes utbetalingen på aap? Sånn jeg har forstått det så kan man motta aap samtidig som man jobber inntil 60 prosent. Den grensen er jeg usikker på så ta det opp med Nav og få ting svart på hvitt.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #27 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg ble innkalt til informasjonsmøte etter og ha registret meg på nav.no, hva går dette møte ut på? Hvor lang tid pleier det og gå fra det møtet til du er i gang ? motar betalinger osv? dårlig informasjon synes jeg
Dubbedingsen Skrevet 20. oktober 2011 #28 Skrevet 20. oktober 2011 Sånn jeg har forstått det så kan man motta aap samtidig som man jobber inntil 60 prosent. Den grensen er jeg usikker på så ta det opp med Nav og få ting svart på hvitt. Hvis mann jobber 60% hvorfor i all verden trenger man da gå på aap? Da fungerer jo den/de i jobb og trenger ikke arbeidsavklaring? Mulig jeg misforstår hva aap er men trodde det var en stønad man fikk under sykdom eller langtids sykemelding for å avklare om man kan jobbe eller ikke og hvilke jobber man kan ha.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #29 Skrevet 20. oktober 2011 Sånn jeg har forstått det så kan man motta aap samtidig som man jobber inntil 60 prosent. Den grensen er jeg usikker på så ta det opp med Nav og få ting svart på hvitt. Du kan i utgangspunktet jobbe maks 50% dersom du mottar aap. Noen får innvilget 60% i en startfase. Andre igjen får innvilget 60%, men dette må det søkes spesielt om. Hvis mann jobber 60% hvorfor i all verden trenger man da gå på aap? Da fungerer jo den/de i jobb og trenger ikke arbeidsavklaring? Mulig jeg misforstår hva aap er men trodde det var en stønad man fikk under sykdom eller langtids sykemelding for å avklare om man kan jobbe eller ikke og hvilke jobber man kan ha. Tja, fordi man i en periode ikke er i stand til å jobbe 100%? Jeg var av og på og på og av sykmeldt i ett år, og etter det året ble det aap i 60%. Jeg jobber 40%, og det fungerer bra for meg nå. Aap dekker opp den graden jeg er sykmeldt - men bare 66% av lønna mi. Jeg ender dermed opp på åttiognoe % av egentlig lønn.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #30 Skrevet 21. oktober 2011 Hva er utbetalingen hvis man begynner på aap? Str ikke noe på nav, som jeg finner ihvertfall. Minstesatser o.l?
2shy Skrevet 21. oktober 2011 #31 Skrevet 21. oktober 2011 Alt utenom ufør er AAP nå, uansett om man er syk eller arbeidsledig/arbeidssøkende. Jeg hadde "rehabiliteringsstønad" inntil alt plutselig gikk innunder AAP.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #32 Skrevet 21. oktober 2011 man får 66% av det man tjener eller minstetakst. etter skatt er det 4750 hver 14.dag 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #33 Skrevet 21. oktober 2011 men man må ha tjent så og så mye iløpet av året for å få det. gå inn på nav å sjekk. herregud så vanskelig er det da ikke
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #34 Skrevet 21. oktober 2011 http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #35 Skrevet 21. oktober 2011 men man må ha tjent så og så mye iløpet av året for å få det. gå inn på nav å sjekk. herregud så vanskelig er det da ikke Nei, man må ikke det.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #36 Skrevet 22. oktober 2011 Fikk brev om vedtak idag, med litt informasjon. Men blir man innkalt til samtale ? Hvordan foregår disse samtalene ? Kunne godt tenkt meg litt informasjon, da nav aldri svarer på telefon...
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #37 Skrevet 22. oktober 2011 Fikk brev om vedtak idag, med litt informasjon. Men blir man innkalt til samtale ? Hvordan foregår disse samtalene ? Kunne godt tenkt meg litt informasjon, da nav aldri svarer på telefon... Men har du prøvd å bare ringe sentralbordet til NAV-kontoret ditt? Jeg har ikke hatt særskilt mye å gjøre med NAV, men har måttet få svar på noen spørsmål innimellom, og da har jeg ringt sentralbordet på "mitt" NAV-kontor med en gang de har åpnet for telefoner om morgenen. Og har aldri opplevd at de ikke har tatt telefonen.
Gjest J.Bourne Skrevet 23. oktober 2011 #38 Skrevet 23. oktober 2011 Slutt med latskap, syt og snylt. Skaff dere en jobb. Sitt på kassa i rimi eller noe..
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #39 Skrevet 23. oktober 2011 Slutt med latskap, syt og snylt. Skaff dere en jobb. Sitt på kassa i rimi eller noe.. Hadde det vært en mulighet hadde jeg ikke fått innvilget aap, så.. 2
2shy Skrevet 23. oktober 2011 #40 Skrevet 23. oktober 2011 Hadde det vært en mulighet hadde jeg ikke fått innvilget aap, så.. Ikke bry deg om sånne ubrukelige kommentarer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå