Gå til innhold

Barn som svarer frekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og trenger virkelig tips angående et barn på avdelingen vår.

Dette barnet har til tider en oppførsel jeg aldri har sett hos andre barn før, og i alle fall ikke barn på hennes alder (5år). Når hun kommer om morgenen setter hun opp et trynet som sier at her vil jeg i alle fall ikke være, for der er det jo bare teite barn og voksne. Skikkelig "fjortis" som himler med øynene.

I tillegg svarer hun frekt med ord som jeg tviler på at veldig mange femåringer har hørt, nekter å motta og utføre beskjeder (som f.eks at vi skal rydde når det er ryddetid, kle på seg når vi skal ut osv), lyver så det renner av henne,og hun truer med å fortelle foreldrene at vi har slått henne noe vi selvfølgelig ALDRI har gjort.

Jeg føler at vi har prøvd de aller fleste tips og triks i barnehagen samt snakket med mor (alenemor)om det, og det har da blitt noe bedre, men det er fortsatt lang vei å gå. Jenta er jo i bunn og grunn en godjente, men når hun får sine "raptuser", så overskygger det mye av det gode som finnes i henne.

Er det noen som har noen gode tips å komme med? Hva kan vi gjøre for å hjelpe denne jenta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror at dere bør snakke orntlig med mora.og vis det stemmer at dette er en barnehage er det pedagogisk ansvarlig sin jobb å søke hjelp hos barnevern/ppt. at ett barn lyver er ett svært dårlig tegn på hjemmeforholdene.

alenemor er i seg selv ingen grunn før dårlig oppførsel hos barn. men kan self. vere store konflikter,løyn rundt barnefar,samver,nye partnere,etc.

Gjest "gjest"
Skrevet

Sett deg i respekt sånn at jentungen forstår det.

Skrevet

Kan være en idé å arrangere fight club. Tror ikke hu hadde vært så ypp etter en runde i ringen! Dette er et bøllefrø du har med å gjøre! Men pass på... Har hørt at venstre hook'en til Lille Lise på 5 er rimelig bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...