Gå til innhold

hjerteklapp,ekstraslag.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg plages daglig med ekstra hjerteslag eller uregelmessig hjerteslag eller hva jeg skal kalle det. For noen mnd siden så opplevde jeg at hjertet mitt slo uregelmessig ved nærmest annenhvert slag i hele 3 dager. Iløpet av de første timene kontaktet jeg legevaskten og fikk tatt en EKG. De fasnt ikke ut noe galt annet enn at det slo urytmisk.

kontaktet fasstlegen etter dette som nå har henvist meg til hjertespesialist og har nå ventet på time i snart 5 mnd..

Nå slår det veldig urytmisk igjen..og det har stått på ett par timer. kjenner jeg blir helt svett. Bør jeg ringe legevakten eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skader jo ikke å ta en telefon. Hadde ringt dem, hadde jeg vært deg. Håper det går bra! :-)

Skrevet

Beklager alle skrivefeilene! Jeg har en S som er helt på trynet her :sjenert:

Takk for svar, tror jeg tar en telefon dit :)

Skrevet

Det har jeg også til tider - fikk det sjekket ut hos lege, og det er visst ganske vanlig med ekstraslag forårsaket av stress. Ikke noe å tenke på dersom du ellers føler deg frisk og rask.

Det føles litt ubehagelig, men er visstnok helt ufarlig dersom du ellers har et friskt hjerte.

Slapp av, stress ned, pust dypt og tenk på noe fint :klemmer:

Skrevet

Slike skal man faktisk ta på alvor. Ikke for å skremme, men det bør sjekkes at det ikker er den type atrieflimmer som øker risiko for hjerneslag.

Jeg hadde slike selv, og opplevde dem veldig ubehagelig. Kortpustet og svimmel. Jeg gnålte meg inn på Riksen til sjekk, og det viste seg at jeg hadde noe de kalte "ufarlig". Men det gjorde det ikke mer behagelig, så jeg fikk betablokker som regulerer det.

Skrevet

Slike skal man faktisk ta på alvor. Ikke for å skremme, men det bør sjekkes at det ikker er den type atrieflimmer som øker risiko for hjerneslag.

Jeg hadde slike selv, og opplevde dem veldig ubehagelig. Kortpustet og svimmel. Jeg gnålte meg inn på Riksen til sjekk, og det viste seg at jeg hadde noe de kalte "ufarlig". Men det gjorde det ikke mer behagelig, så jeg fikk betablokker som regulerer det.

huff, ikke si slikt da! Blir redd jeg :sukk:

Da jeg tok EKG den gangen det varte i 3 dager sa de at det var helt "normal" flimmer.

Men det var såpass ubehagelig at jeg dro til fastlegen min og fortalte dette. Og så skal søsteren min hjerteopereres snart og derfor ville han sende meg til en hjertespesialist. Men det tar jo så lang tid.

Uansett,det værste ga seg etter bortimot 3timer igår så jeg droppa å ringe legevakten. Men vurderer å ringe hjertespesialisten for å sjekke om når jeg eventuelt får en time.

Har hørt at betablokker skal være til god hjelp så vi får se om jeg får det også etterhvert :)

tusen takk for svar iallefall :)

Ts.

Skrevet

Jeg har også mange ekstraslag.Hadde en sånn 24-timers EKG og fant ut at jeg har nesten 7tusen ekstraslag i løpet av 14 timer.Ingen om natten,så det er nok endel stressrelatert selv om jeg ikke føler meg stresset. De setter igang herteklapp mange ganger i løpet av døgnet i perioder.Den forrige varte i 11dager.Enkelte ganger blir jeg dårlig og nesten besvimer,andre ganger går det helt fint.Er visst også ufarlig hos meg,men ubehagelig å bli dårlig hver gang det dukker opp. Hos de aller fleste er dette en frisk reaksjon,men det bør sjekkes at hjertestrukturen er normal bare for sikkerhetsskyld.

Lykke til ;)

Skrevet

Uffda. Ikke bli redd.

Men det er greit å få det sjekket så fort som råd er. Å få bekreftet at det er ufarlig er en stressfaktor mindre i seg selv. Selv var jeg allerede i systemet siden jeg var tidligere hjerteoperert, kanskje det var årsaken til at jeg slapp å vente så lenge.

Men, hvor lenge har du ventet på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...