Gjest Illiya Skrevet 26. november 2011 #41 Skrevet 26. november 2011 Neeei, afrikanske menn i seg selv, bare fordi de er afrikanske, tenner meg ikke. Kombinasjonen av tiltrekning og personlighet tiltrekker meg, og da har ikke hudfarge og rase noe å si. Så jeg kan fint tenne på både tyrkere og afrikanere, såfremt de har noe med personligheten sin som tiltrekker meg.
Porselen Skrevet 27. november 2011 #42 Skrevet 27. november 2011 Jeg kan ærlig innrømme at jeg synes mange afrikanske menn er kjekkere enn mange norske menn.. Tror det er noe med at jeg føler at de er mye mer "menn" enn det mange norske menn er. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #43 Skrevet 28. november 2011 Jeg ELSKER svarte menn, etter min første afrikaner har jeg knapt sett på hvite menn. Dere idioter som kommer med hiv-kommentarer og kulturprat, skjerp dere - prøv heller noe nytt, kan love dere at dere ikke kommer til å angre;) 1
Antlers Skrevet 28. november 2011 #44 Skrevet 28. november 2011 Joa, burde kanskje tatt med døtre og søstre i samme slengen, for å få bedre symmetri. Dette er vel når sant skal sies akkurat den samme dobbeltmoralen vi i dag finner i en del innvandrermiljøer og i populære sydendestinasjoner som f.eks Tyrkia, se tråden Hva i all verden er det med norske jenter og tyrkiske menn? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=596500 For så lenge plantasjeeierne og deres sønner pulte svarte slavejenter er det jo ikke helt opplagt at det skulle være mye verre om plantasjeeiernes koner og døtre ble pult av svarte slaver. Men det var altså sett på som mye mye verre. Mennene måtte få more seg, mens de hvite kvinnene måtte passe på dyden. På samme måte som det her i Europa var viktig at overklassekvinnene holdt seg dydige, mens mennene og sønnene deres kunne få utløp for sine lyster med kvinner fra proletariatet. Veldig greit å kunne bruke de andres damer som puledukker samtidig som man holder sine egne damer "rene". Nå var det vel også slik at det å "pule rundt" på den tiden kunne få langt større konsekvenser for kvinnene. Mulig jeg tar feil, men jeg tror neppe prevensjonsmetoder var så voldsomt sikre på den tiden. Det er selvsagt like forkastelig (eller greit, avhengig av hva slags syn man har på det) at mannen er utro som at kvinnen er det, men man kan ikke se hvor umoralsk mannen har vært 9 måneder senere, slik som man kan på kvinnen. Når mannen er svart, blir det jo faktisk helt umulig å bortforklare hva man har drevet med - overfor mannen såvel som resten av verden. De stakkars sorte kvinnene som måtte føde hvite menns barn (ofte som følge av rene voldtekter) var det ikke så nøye med. De var jo bare slaver uten rettigheter, og dermed var barna "halv-slaver" som i verste fall ble tatt livet av. Man kunne ganske lett skjule at en slave var med barn/skjule hvem som var faren til barnet. Da var det langt verre med fruen i huset, hvor det var opplagt hvem som var moren og "hva" som var faren. Husfruen er ikke bare i kontakt med mange "fine" mennesker, men hun skal jo også gjerne ha hjelp ved fødselen... Ikke så vanskelig å forstå hvorfor det var som det var på den tiden. Kvinner undertrykte nok ikke lystene bare fordi det var forventet at de skulle være dydige. Konsekvensen kalt graviditet spilte nok også en stor rolle. 4
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 28. november 2011 #45 Skrevet 28. november 2011 Hva med hvite menn med "hvit kvinne som er utro med svart mann med stor pikk og bein i nesa" fetisj, tipper det er mere utbredt! 1
Norna Skrevet 28. november 2011 #46 Skrevet 28. november 2011 Jeg ELSKER svarte menn, etter min første afrikaner har jeg knapt sett på hvite menn. Dere idioter som kommer med hiv-kommentarer og kulturprat, skjerp dere - prøv heller noe nytt, kan love dere at dere ikke kommer til å angre;) Michael Jackson = ekte mann :gjeiper:
Cuckold Skrevet 28. november 2011 Forfatter #47 Skrevet 28. november 2011 Joa, burde kanskje tatt med døtre og søstre i samme slengen, for å få bedre symmetri. Dette er vel når sant skal sies akkurat den samme dobbeltmoralen vi i dag finner i en del innvandrermiljøer og i populære sydendestinasjoner som f.eks Tyrkia, se tråden Hva i all verden er det med norske jenter og tyrkiske menn? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=596500 For så lenge plantasjeeierne og deres sønner pulte svarte slavejenter er det jo ikke helt opplagt at det skulle være mye verre om plantasjeeiernes koner og døtre ble pult av svarte slaver. Men det var altså sett på som mye mye verre. Mennene måtte få more seg, mens de hvite kvinnene måtte passe på dyden. På samme måte som det her i Europa var viktig at overklassekvinnene holdt seg dydige, mens mennene og sønnene deres kunne få utløp for sine lyster med kvinner fra proletariatet. Veldig greit å kunne bruke de andres damer som puledukker samtidig som man holder sine egne damer "rene". Nå var det vel også slik at det å "pule rundt" på den tiden kunne få langt større konsekvenser for kvinnene. Mulig jeg tar feil, men jeg tror neppe prevensjonsmetoder var så voldsomt sikre på den tiden. Det er selvsagt like forkastelig (eller greit, avhengig av hva slags syn man har på det) at mannen er utro som at kvinnen er det, men man kan ikke se hvor umoralsk mannen har vært 9 måneder senere, slik som man kan på kvinnen. Når mannen er svart, blir det jo faktisk helt umulig å bortforklare hva man har drevet med - overfor mannen såvel som resten av verden. De stakkars sorte kvinnene som måtte føde hvite menns barn (ofte som følge av rene voldtekter) var det ikke så nøye med. De var jo bare slaver uten rettigheter, og dermed var barna "halv-slaver" som i verste fall ble tatt livet av. Man kunne ganske lett skjule at en slave var med barn/skjule hvem som var faren til barnet. Da var det langt verre med fruen i huset, hvor det var opplagt hvem som var moren og "hva" som var faren. Husfruen er ikke bare i kontakt med mange "fine" mennesker, men hun skal jo også gjerne ha hjelp ved fødselen... Ikke så vanskelig å forstå hvorfor det var som det var på den tiden. Kvinner undertrykte nok ikke lystene bare fordi det var forventet at de skulle være dydige. Konsekvensen kalt graviditet spilte nok også en stor rolle. Nei, jeg tror nok ikke man nødvendigvis så på det som like forkastelig at en mann lå med andre eller at gutter hadde sex med "løse kvinner" før ekteskapet, det var jo nettopp del av denne dobbeltmoralen at kvinnen ble ansett mer tilsmusset ved kjønnslig omgang utenfor ekteskapet. På samme måte som i dagens dobbeltmoralske innvandrermiljøer eller sydenkulturer der de lokale guttene forsyner seg grådig av naive nordeuropeiske jenter mens de ville gått berserk om de fant sin søster i seng med en gutt. Og det var jo ikke bare plantasjeeiernes kvinner som måtte passe seg, det var noe vi finner i hele den europeiske siviliasasjon på denne tiden. Det kan faktisk ha gått så langt som at kvinner fra borgerskapet og overklassen mistet mye av evnen til å glede seg over seksualiteten, du kjenner kanskje til det berømte rådet dronning Victoria ga sine britiske medsøstre: "Lukk øynene og tenk på England." Men selvsagt var faren for graviditet en ekstra motiverende faktor for å holde seg på matten. 1
Norna Skrevet 28. november 2011 #48 Skrevet 28. november 2011 Cuckold, det der du stadig kommer med synes jeg er unyansert. Det skjer mange tragedier i Norge pga dramatikk i seksuell seleksjon og mange helnorske menn er er sånn som du beskriver (generaliserer) 'guttene i syden'.
Cuckold Skrevet 28. november 2011 Forfatter #49 Skrevet 28. november 2011 (endret) Cuckold, det der du stadig kommer med synes jeg er unyansert. Det skjer mange tragedier i Norge pga dramatikk i seksuell seleksjon og mange helnorske menn er er sånn som du beskriver (generaliserer) 'guttene i syden'. Jeg vet ikke om jeg forstår hva du mener, hva mener du med at "mange helnorske menn er sånn som guttene i syden"? Mener du at de puler frigjorte norske jenter? Det er jo helt naturlig når guttene selv er frigjorte og ikke ville reagert på at søsteren har et seksualliv. Det som er spesielt er jo når norske jenter sprer bena for gutter som i stor grad ligger under for hore-/madonna-tankegangen, gutter som ville gått berserk om de fant sine egne søstre i seng med en gutt. Endret 28. november 2011 av Cuckold 1
Norna Skrevet 28. november 2011 #50 Skrevet 28. november 2011 (endret) Det som er spesielt er jo når norske jenter sprer bena for gutter som i stor grad ligger under for hore-/madonna-tankegangen, gutter som ville gått berserk om de fant sine egne søstre i seng med en gutt. Det er ikke bare i syden det kan være sånn. Mange skandinaviske motorsykkelklubber eller ulike personer er sånn. Edit: Jada, forstår at du synes dette er spesielt. Endret 28. november 2011 av Norna
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 28. november 2011 #51 Skrevet 28. november 2011 Det som er spesielt er jo når norske jenter sprer bena for gutter som i stor grad ligger under for hore-/madonna-tankegangen, gutter som ville gått berserk om de fant sine egne søstre i seng med en gutt. Ja, og det hun sier er at slike gutter også finnes i Norge. Du vet at det finnes dobbeltmoral her til lands også, og at mye av den dobbeltmoralen omhandler sex og kjønn!? 1
Norna Skrevet 28. november 2011 #52 Skrevet 28. november 2011 Jeg tror noen læstadianere kan være sånn, men at det er et større problem der en her det forstår jeg jo.
Cuckold Skrevet 28. november 2011 Forfatter #53 Skrevet 28. november 2011 Det er ikke bare i syden det kan være sånn. Mange skandinaviske motorsykkelklubber eller ulike personer er sånn. Edit: Jada, forstår at du synes dette er spesielt. Jeg tar like mye avstand fra dobbeltmoralen som sier at gutter kan ligge rundt mens jentene må holde seg "rene" enten vi finner den i Tyrkia, i norske innvandrermiljøer eller i skandinaviske motorsykkelklubber. At norske bikeres søstre må holde seg på matten var nytt for meg, jeg visste at disse miljøene har sine bestemte æreskoder, men at de skulle ligge under for hore-/madonna-tankegangen og pule en viss type damer som de ser på som horer mens de bare har respekt for de dydige og rene var nytt. Du må gjerne linke til beskrivelser av dette fenomenet hvis du kjenner til artikler der det tas opp. 1
Norna Skrevet 28. november 2011 #54 Skrevet 28. november 2011 men at de skulle ligge under for hore-/madonna-tankegangen og pule en viss type damer som de ser på som horer mens de bare har respekt for de dydige og rene var nytt. Det er faktisk tilfelle, og kvinner er spesiellt hissige på dette.
Cuckold Skrevet 28. november 2011 Forfatter #55 Skrevet 28. november 2011 (endret) Ja, og det hun sier er at slike gutter også finnes i Norge. Du vet at det finnes dobbeltmoral her til lands også, og at mye av den dobbeltmoralen omhandler sex og kjønn!? Ja, som jeg har påpekt er hore-/madonna-tankegangen ikke helt død i Skandinavia heller, men vi har aktivt bekjempet den og den står derfor svakere her enn de fleste andre steder. Det er derfor skandinaviske jenter er kjent som de frieste i verden. Men andre nordeuropeiske jenter er også ganske frie, hore-/madonna-tankegangen er ikke død noe sted, men står svakere i det frigjorte Nord-Europa. Derfor har jeg igjen og igjen påpekt at det ikke er det aller minste problematisk at norske jenter ligger med tyskere om de går ut i Berlin, ligger med engelskmenn i London, hollendere i Amsterdam eller franskmenn i Paris. For tyske, engelske, hollandske eller franske menn ville ikke gått berserk om de fant ut at søsteren hadde et tilsvarende fohold til en norsk gutt, de kontrollerer ikke sine egne jenter, hore-/madonna-tankegangen står ikke fullt så sterkt som i en del land i Sør-Europa. Endret 28. november 2011 av Cuckold 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #56 Skrevet 28. november 2011 Det er mindre sexisme og gjengvirksomhet i Norge.
Cuckold Skrevet 28. november 2011 Forfatter #57 Skrevet 28. november 2011 (endret) Det er faktisk tilfelle, og kvinner er spesiellt hissige på dette. Hvilke kvinner? Og hva mener du med at de er hissige? Mener du at søstrene til bikere uten videre godtar å være inkludert i sine brødres bikerkultur og lever som nonner fordi brødrene krever det? Er det de kontrollerte søstrene selv som ivrer for det, er det du mener med at kvinner er hissige på det? Jeg synes det ble litt uklart dette her jeg. Endret 28. november 2011 av Cuckold
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 28. november 2011 #58 Skrevet 28. november 2011 Det er derfor skandinaviske jenter er kjent som de frieste i verden. Så flott da, da er vel muligens ikke løsningen å hive flere restriksjoner etter de! Men hvorfor er denne problemstillingen som du til stadighet gnåler om så viktig for akkurat deg, hvilken innvirkning har det spesifikt på livet ditt? Det lurer nemlig jeg på? 2
Antlers Skrevet 28. november 2011 #59 Skrevet 28. november 2011 Nei, jeg tror nok ikke man nødvendigvis så på det som like forkastelig at en mann lå med andre eller at gutter hadde sex med "løse kvinner" før ekteskapet, det var jo nettopp del av denne dobbeltmoralen at kvinnen ble ansett mer tilsmusset ved kjønnslig omgang utenfor ekteskapet. På samme måte som i dagens dobbeltmoralske innvandrermiljøer eller sydenkulturer der de lokale guttene forsyner seg grådig av naive nordeuropeiske jenter mens de ville gått berserk om de fant sin søster i seng med en gutt. Og det var jo ikke bare plantasjeeiernes kvinner som måtte passe seg, det var noe vi finner i hele den europeiske siviliasasjon på denne tiden. Det kan faktisk ha gått så langt som at kvinner fra borgerskapet og overklassen mistet mye av evnen til å glede seg over seksualiteten, du kjenner kanskje til det berømte rådet dronning Victoria ga sine britiske medsøstre: "Lukk øynene og tenk på England." Men selvsagt var faren for graviditet en ekstra motiverende faktor for å holde seg på matten. At det er like forkastelig er min personlige mening, men også vårt samfunns offisielle syn på saken i nåtid. Det kan være like sårende for en mann å bli bedratt som for en kvinne, og jeg synes det er like lavmål uavhengig av kjønn på den som bedrar sin partner, men for kvinnen kan (kunne) det altså få langt større konsekvenser. Jeg tror at nettopp denne konsekvensen har bidratt til at det var (og til en viss grad fortsatt er) mindre aksept for at kvinner "puler rundt", eller tar seg en elsker. For det er jo ingen tvil om at det tidligere ble sett på som relativt normalt at mannen hadde noen på si, men uakseptabelt om kvinnen hadde det. Det er heller ingen tvil om at disse holdningene blir sett på som helt normale i en rekke andre land. Kvinner kunne nok nyte sex før i tiden også, men det var ikke som i dag, hvor vi kan ha sex bare for å kose oss. Før var det slik at sex = barn. Selv om mange selvsagt ønsket seg barn, var det ikke store muligheter for planlegging, og det må ha vært veldig ugreit å bli gravid igjen så fort man hadde presset ut en baby. Kanskje ikke så lett å skulle glede seg over at det føles godt der og da, når man vet hva det mest sannsynlig fører til. Her i Norge har ting heldigvis utviklet seg til det bedre. Det ville vært helt utenkelig å la menn med egne elskerinner samle seg rundt en utro kvinne for å steine henne som straff for hennes synder. Jeg merker allikevel at det gamle synet på ting henger over oss som en skygge. Vi kan ikke si at det er mer greit at en mann er utro enn at en kvinne er det, uten å dermed fremstå som tullinger. Men - vi kan fortsatt tenke slik, og dømme folk deretter. Nå har vi jo farskapstester, så det er fullt mulig å finne ut at en mann har drevet med noe han ikke skulle ha gjort, men han føler det uansett ikke på kroppen på samme måte som en kvinne. Vi har også retten til selvbestemt abort (og godt er det), men det er fortsatt kvinnen som bærer barnet under hjertet, og - satt på spissen - må velge mellom å ta livet av barnet, eller bære frem et barn som hun har laget bak ektemannens rygg - med alle de problemer det kan medføre.
Cuckold Skrevet 28. november 2011 Forfatter #60 Skrevet 28. november 2011 (endret) Så flott da, da er vel muligens ikke løsningen å hive flere restriksjoner etter de! Men hvorfor er denne problemstillingen som du til stadighet gnåler om så viktig for akkurat deg, hvilken innvirkning har det spesifikt på livet ditt? Det lurer nemlig jeg på? Ikke andre "restriksjoner" enn de hvilke som helst andre frie mennesker må tåle: Kritikk når det er noe som er kritikkverdig, en påpekning av at ikke alt vi har mulighet til å gjøre gavner andre. I denne situasjonen er det ganske klart at jentenes blåøydhet eller vilje til å la seg styre av det de har mellom bena (når gutter gjør tilsvarende nøler ingen med å snakke om at de tenker med pikken) gjør gutter med svært negativt kvinnesyn til triumfatorer og gratispassasjerer på nordeuropeisk kvinnefrigjøring; taperne er dels guttene i nord som får konkurranse fra gutter som selv passer godt på jentene sine og jentene i disse kulturene, for hvorfor skulle guttene fra disse kulturene overhodet vurdere å slappe grepet om jentene når de selv helt slipper å betale prisen? Hadde det vært skandinaviske gutter som opptrådte på en slik måte ville vi sett masse kritikk mot det, men siden det er jenter er det knapt noen debatt om fenomenet. Det er et sykdomstegn, et tegn på en usunn kultur der vi ikke kan tillate oss å kritisere kvinner for negativ adferd i samme grad som menn. Mangelen på debatt om fenomenet provoserer meg, og det er derfor jeg tar det opp til debatt her på KG og har nevnt det i flere tråder der det er relevant. Endret 28. november 2011 av Cuckold 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå