Gå til innhold

Utbrent av unødvendig stress

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er rett og slett utbrent. Jeg stresser og stresser med jobb, samboer-liv, holde kontakt med venner osv. Jeg er så sliten, og minst 1 dag i uken så "krasjer" jeg, og sover gjennom hele døgnet. Dette skjer som oftest i helgene, men noen ganger på ukedagene, og jeg er redd for at det skal begynne å gå utover jobben min. Hva gjør dere for å roe helt ned? Jeg har begynt å prøve å "puste meg selv i søvn", meditere osv, men jeg sliter med å sovne fordi hjernen og kroppen går i høygir, for så å krasje før eller siden. Dette har gjentatt seg så mange ganger nå, at jeg er usikker på hvordan jeg skal takle situasjonen. Setter kjempestor pris på tilbakemeldinger :)

Videoannonse
Annonse
Gjest sinnsyk
Skrevet

skuggfaks lol. jeg syns det hørtes utrolig deilig ut å kræsje hver eneste uke, du er veldig høyt fungerende og morsom med skuggfaksnavnet

Skrevet

Hva om du tillater deg å "kræsje"? At du setter av 1 time hver dag eller 1 dag i uka hvor du planlagt "kræsjer"?

Kanskje du kan klare å la være å kræsje på "ekte" da?

På et eller annet tidspunkt må du roe ned. Du må gjøre noen grep og la kroppen og hodet hvile! Ellers kjører du så hardt i veggen at du bruker månedsvis, kanskje årevis, på å komme deg på beina igjen.

Jeg har gjort begge deler. Sistnevnte unner jeg ingen! Når skrekken kommer over at jeg nærmer meg en kræsj nå så er det veldig effektivt å rett og slett melde seg helt ut, bare hivle og være - ikke pålegge meg noe som helst press utenfra. Noen ganger holder det med en time, noen ganger må det 3-4 timer til. Men aldri 2-3 dager slik som jeg jevnlig hadde før. Og på den måten holdes også den store kræsjen unna.

Skrevet

Kjøp deg et broderi. Det er monotont og ensformig og man føler at man gjør noe selv om man ikke gjør noe. Hør på musikk og drikk te mens du broderer. Er du heldig kommer du inn i en mediterende modus, og det hjelper på!

Skrevet (endret)

Ta deg en joggetur eller en treningsøkt på ettermiddagene /i kveldinga. Da får du koblet ut hodet og treningen gir deg på sikt mer energi. Og ikke minst så blir det enklere å sove. :)

Endret av SmallTalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...