Gå til innhold

Jeg må skryte litt

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg gått ned nøyaktig 20 kg! :takke: Jeg har holdt på siden slutten av juni og er bare superfornøyd! Jeg føler meg bedre, ser bedre ut og har mye mer ork og energi. Håper å miste neste 10 før jul!

Har dere andre lyst til å skryte litt også? ;)

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, godt jobba! :tommelsmil:

Skrevet

Du er utrolig flink! 20 kg er vanvittig mye, når man tenker på det. Bra jobbet :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Oi, så flink du er! :)

Hvis jeg får lov, så er jeg litt stolt av meg selv også - har gått ned ti kg siden februar! Så nå er jeg endelig bare 3-4kg fra trivselsvekta mi:)

Lykke til med de neste ti, det klarer du nok sååå bra når du allerede har gått ned så mye! :)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! 20kg bare siden slutten av juni! Det er jammen imponerende - må si jeg misunner viljestyrken din.

Stå på - de siste 10 vil du klare lett som ingenting! :jepp:

Skrevet

Wow, så flink du er!!! Jeg har bare klart å gå ned tre og en halv kilo fra slutten av august, så du må ha enormt med både pågangsmot, viljestyrke og iver. Kjempebra jobba!! :-)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! :) Det må føles deilig!

Skrevet

Tusen takk alle sammen! :klemmer:

Jeg har gått ned en del i vekt før, men da har det vært mye stress. Denne gangen har jeg funnet en livsstil som passer for meg, så det føles ikke som et ork å skulle fortsette. :) Og det er morsomt å kle på seg om dagen. Jakker som jeg så ut som et stappa pølseskinn i våres har plutselig blitt store. ;) Deilig!

TS

Skrevet

Wow, så flink du er!!! Jeg har bare klart å gå ned tre og en halv kilo fra slutten av august, så du må ha enormt med både pågangsmot, viljestyrke og iver. Kjempebra jobba!! :-)

3, 5 kg er en bra start! :) Jeg syntes det gikk tregest i starten. Jeg hikket opp og ned på ca 2,5 kg i det som føltes som en liten evighet. Ned 300 gram, opp 400 gram dagen etter. Sånn holdt det på en god stund, men så løsnet det plutselig og kiloene begynte å renne av. Så stå på!! :)

TS

Skrevet

Wow - klapp på skuldra til deg !!!!

Keep up the good work :Nikke:

Selv er jeg litt stolt over 8,5 siden juli :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Så flink du er!! :5:

Kan jeg få spørre hvordan du har gjort det? :)

Skrevet

Så flink du er!! :5:

Kan jeg få spørre hvordan du har gjort det? :)

Nå blir jeg sikkert skutt, men det er en kombinasjon av mer mosjon og lavkarbo. :) I starten var jeg veldig streng med lavkarboen, leste mye og fulgte det slavisk. Etterhvert har jeg blitt litt slappere, jeg teller ikke karber og tillater meg moderate mengder av ting som er sunt, men har litt mer karber, f.eks gulerøtter. Jeg skjeier også ut innimellom. Det passer meg bra. Jeg har etterhvert funnet en balanse som passer min kropp. Jeg er også flinkere til å bevege meg, jeg går f.eks heller 2 km til bussen fremfor å ta bilen til jobb. På sikt er planen å gå over til et kosthold med litt flere karbohydrater og begynne å trene ordentlig igjen. Det hadde jeg ikke selvtillit til når jeg begynte, men nå begynner det å gå seg til. :)

Jeg tror at grunnen til at dette funker bedre for meg enn andre kurer er at maten er såpass god og mettende. På lavkalori blir jeg sulten og helt fokusert på mat, noe som gjør at jeg blir stressa og sprekker. Nå er jeg mye mer avslappet. Jeg spiser meg mett, spiser når jeg er sulten og tenker ikke så mye over det. I tillegg er det små endringer i form av at jeg har måttet bytte ut mat som ikke er så sunt, pga høyt innhold av karbohydrater. En pose tacokrydder er f.eks fullt av karbohydrater (jeg tipper mye av det er sukker), nå lager jeg heller mitt eget, det smaker likt, men har ikke masse karbohydrater. Det samme kan sies om mange sånne halvfabrikater og ferdigmat. Nå lager jeg det meste selv. Den faste koppen med kaffelatte om morgen har blitt svart kaffe eller te. Jeg småspiser ikke hele tiden, og er flinkere til å planlegge måltider, sånn at jeg ikke blir så sulten at jeg dytter inn på en sjokolade eller to når jeg er i farta. I tillegg spiser jeg mer fisk og grønsaker og drikker veldig mye mer vann. Så det er en haug med små endringer som sammen utgjør en stor forskjell. :)

TS

• Liker 2
Skrevet

Flott at det også funket for deg :D

Min bror begynte på lavkarbo sammen med dama si i januar, de trener også jevnlig og i juni hadde han gått ned tjue kilo. Han har blitt mye flottere og føler seg utrolig mye bedre. De sluttet med lavkarbo i sommer, og gikk opp en kilo elns pga kostholdsforandringen, men såvidt jeg vet har de klart å holde seg på matchvekt begge to.

Skrevet

Grattis!! Du har vært flink!!

Har samme erfaring med lavkalori,stress og sultfølelse.

Mens på lavkarbo er jeg god og mett,dessuten viser vekta -12Kg.

Pga masse skader i kroppen er ikke trening lett å få til,men alikevel fungerer lavkarbo med litt gåing flott for meg

• 1 måned senere...
Skrevet

26 kg! :takke: Ser ut til at jeg klarer målet. :)

Skrevet

Så fantastisk flink du er!! :hoppendeglad: 20 kg er jo helt utrolig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...