Gå til innhold

Starbucks frappuchino

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til England snart nå, og da er det rett på starbucks for å kjøpe seg frappuchino.

Har dere noen å anbefale? Jeg er ikke glad i nå mye kaffesmak, liker karamellsmak, og krem. Har aldri prøvd starbucksfrappen før, men hører veldig mange skryter av den :)

Eneste frappen jeg har vært fornøyd med i Norge, er den jeg får på "Jordbærpikene". Resten synes jeg smaker for mye kaffe. Prøvde også en Chai-frappe i Danmark og den var helt fantastisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smakte en eller annen sjokolade-frappuchino en gang og den smakte absolutt ikke kaffe (vet ikke en gang om det er kaffe i den). Søt og kvalmende var den, og i ettertid har jeg ikke turt å smake på noe fra Starbucks (men jeg liker egentlig best svart kaffe).

• Liker 1
Gjest Navifairy
Skrevet

Starbucks har frappuchino med både sjokolade og karamell, og en del andre smaker.

De finnes også i "light" versjoner(skinny), uten all kremen - da med en del mindre kalorier (om man er opptatt av sånt)

Du får dem i tre størrelser: Tall (12oz), Grande (16oz) og Venti(24oz). Den største er så stor at den holdt meg mett i flere timer etterpå, haha.

Anbefales absolutt! Jeg er heller ikke tilhenger av den kaffe-ettersmaken man gjerne får av frapper, men disse synes jeg er fantastiske.

Du kan få en full oversikt over alle frappene her :)

Skrevet

Starbucks har frappuchino med både sjokolade og karamell, og en del andre smaker.

De finnes også i "light" versjoner(skinny), uten all kremen - da med en del mindre kalorier (om man er opptatt av sånt)

Du får dem i tre størrelser: Tall (12oz), Grande (16oz) og Venti(24oz). Den største er så stor at den holdt meg mett i flere timer etterpå, haha.

Anbefales absolutt! Jeg er heller ikke tilhenger av den kaffe-ettersmaken man gjerne får av frapper, men disse synes jeg er fantastiske.

Du kan få en full oversikt over alle frappene her :)

Takk for svar:)

Nei er ikke så veldig opptatt av kalorier, så skal ha så mye krem som mulig! Hehe..

Det var en smart oversikt, men ser at utvalget av frappuchinos var mye mindre i England enn i USA, men det er vel like greit for da slipper jeg å velge mellom så mange. Vet noen forresten hva prisen er sånn ca?

Gjest Linaria
Skrevet

Husker ikke akkurat prisen, men husker bare at Starbucks er fryktelig dyrt. Hender jeg tar meg en tur innom der når jeg er i England, men kun når jeg har god råd.

Men er man vandt med norske priser så er det kanskje ikke så dyrt likevel da.

Skrevet

Er ikke dyrt sammenligna med Norge, nei. Men sikkert sammenligna med andre kaffesteder. Jeg ELSKER karamellfrappuchinoen på Starbucks!! Hver gang jeg er i UK eller Irland (eller et hvilket som helst annet Starbucks-land) Mååå jeg ha det! Og jeg liker ikke kaffesmak i det hele tatt.

De har en kaffeversjon og en kremversjon. Begge kan du ha krem på, men den som er kremversjon har krem oppi også (istedet for kaffe). De spør gjerne om du vi ha "cofee based or cream based". Jeg liker best den som er kaffebasert, altså selv om jeg ikke liker kaffe. Syns det er akkurat nok kaffe. Den som er krembasert blir i overkant kvalmende.

Det er såååå godt! Littebitt kaffe, masse gode greier, karamellsaus, krem på toppen og karamellsaus på kremen igjen. Utrolig godt! Og kaloririkt, ja, men er greit når det bare er av og til!

Nå fikk jeg utrolig lyst på det! Kanskje jeg må sjekke ut den de har på "jordbærpikene"?

Skrevet

Er ikke dyrt sammenligna med Norge, nei. Men sikkert sammenligna med andre kaffesteder. Jeg ELSKER karamellfrappuchinoen på Starbucks!! Hver gang jeg er i UK eller Irland (eller et hvilket som helst annet Starbucks-land) Mååå jeg ha det! Og jeg liker ikke kaffesmak i det hele tatt.

De har en kaffeversjon og en kremversjon. Begge kan du ha krem på, men den som er kremversjon har krem oppi også (istedet for kaffe). De spør gjerne om du vi ha "cofee based or cream based". Jeg liker best den som er kaffebasert, altså selv om jeg ikke liker kaffe. Syns det er akkurat nok kaffe. Den som er krembasert blir i overkant kvalmende.

Det er såååå godt! Littebitt kaffe, masse gode greier, karamellsaus, krem på toppen og karamellsaus på kremen igjen. Utrolig godt! Og kaloririkt, ja, men er greit når det bare er av og til!

Nå fikk jeg utrolig lyst på det! Kanskje jeg må sjekke ut den de har på "jordbærpikene"?

Så de som er kaffebasert smaker ikke så mye kaffe egentlig?

Skrevet

Så de som er kaffebasert smaker ikke så mye kaffe egentlig?

Nei, jeg syns ikke det. Og jeg hater kaffesmak, klarer ikke engang sånn iskaffe som man kjøper i butikk. Syns kaffen gjør frappuchinoen godere og mindre kvalmende, bare. Er en ekstra smak der, men ikke ille eller veldig "kaffete". Det er jo selvsagt individuelt, men fra en kaffesmak-hater til en annen syns ikke jeg det var vondt i alle fall! Liker den kaffebaserte mye bedre enn den krembaserte. Med krem på toppen, selvsagt! :-)

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det. Og jeg hater kaffesmak, klarer ikke engang sånn iskaffe som man kjøper i butikk. Syns kaffen gjør frappuchinoen godere og mindre kvalmende, bare. Er en ekstra smak der, men ikke ille eller veldig "kaffete". Det er jo selvsagt individuelt, men fra en kaffesmak-hater til en annen syns ikke jeg det var vondt i alle fall! Liker den kaffebaserte mye bedre enn den krembaserte. Med krem på toppen, selvsagt! :-)

Okei, da stoler jeg på deg! Får satse på å prøve den og se om jeg er enig :)

Skrevet (endret)

Åååh, jeg ELSKER frappuchino fra Starbucks. Når jeg bodde i England hadde jeg og et par venninner to faste starbucks date's i uka, hvor jeg alltid drakk frappuchino. Personlig liker jeg ikke kaffe. Favoritten min er absolutt Vanilla cream frappuchino med ekstra krem på toppen, den er frisk og lett i smaken, og helt uten kaffe. Har bestandig masse sjokoladepulver på toppen, for å gi ekstra smak. Chocolate Cream Frappuccino er ok den, men synes sjokoladesmaken er alt for sterk.

Blir helt våt i munnen av å skrive alt dette :jepp:

Endret av Suvana
Skrevet

Takk for så mange bra tips alle sammen:)

Har noen prøvd den "strawberries and cream frappe"? Hørt mye om den, men for meg så høres og ser det mer ut som en jordbærmilkshake, ikke akkurat en frappe.

Skrevet

Takk for så mange bra tips alle sammen:)

Har noen prøvd den "strawberries and cream frappe"? Hørt mye om den, men for meg så høres og ser det mer ut som en jordbærmilkshake, ikke akkurat en frappe.

Jordbær frappuchino er den eneste jeg har smakt, tror ikke det er kaffe i den :forvirret: men den er hvertfall kjempegod, smaker som slush-aktig milkshake med krem:)

Skrevet

Pleier som regel å ta mocha frappucino, ELSK! D

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Du må prøve den med kokosnøttsmak!

Den er så farlig god. Har ikke tellinga på hvor mange slike jeg drakk i USA. Den er himmelsk god, en av de beste Frappuccinoene etter min mening. :sikle:

Skrevet

I England så har de to typer Frapuchino. En som er kaffe basert og en uten kaffesmak. Velg den som ikke er kaffebasert og velg så smak. På min mini lille Starbucks nabo kafe ( bor i England) har de tre smaker på ikke kaffe frapuchinoen. Tror det er jordbær, karamel og en til. I storbyer har de langt større utvalg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...