Gå til innhold

Smerte i tann etter borring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Borret for ca 2 uker siden, og er fortsatt vondt å spise på den siden.. Er det normalt? Var ganske så stort hull

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Det er normalt ja. Har hørt at man i verste fall kan få smerter i tanna opptil et halvt år etterpå. Det kommer av at komposittfyllinga trenger tid på å sette seg i tanna. Det er oftest verst ved reparasjon av store hull.

Hvis det vedvarer lenge eller at smertene bli verre enn ømhet/ising ved spising, bør du kontakte tannlegen igjen.

Skrevet

Det er normalt ja. Har hørt at man i verste fall kan få smerter i tanna opptil et halvt år etterpå. Det kommer av at komposittfyllinga trenger tid på å sette seg i tanna. Det er oftest verst ved reparasjon av store hull.

Hvis det vedvarer lenge eller at smertene bli verre enn ømhet/ising ved spising, bør du kontakte tannlegen igjen.

God damnit! :sukk:

Gjest otrivin
Skrevet

Jeg har fått det, men det har ikke vart såå lenge :P Ømt opptil 1 mnd maks. Kan kjennes ut som tannen er hoven inni eller hva jeg skal si..

Skrevet

Jeg byttet en fylling som hadde sprukket, nå i vinter, og den tanna var ekkel å tygge med helt frem til i høst. Tannlegen min sa det var helt vanlig, spesielt om det er en komposittfylling (hvit fylling og ikke amalgam), så om det blir verre eller ikke går over av seg selv etter noen måneder, spør tannlegen om h*n kan se på fyllingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...