AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal spørre, men uansett! Jeg prøver å google litt rundt men finner ikke noe presist svar. Alle visdomstennene mine har vokst nesten helt ut, og de siste dagene så har jeg hatt så UTROLIG vondt i kjeven / fortennene mine nede at jeg holder på å begynne å grine. Det presser og irriterer meg, men den gamle tannlegen min sier at siden jeg har plass til tennene nede, så vil hun ikke trekke de. Jeg har jo egentlig ikke plass, tennene mine er superskeive nede fordi jeg ikke har nok plass. Jeg vil trekke de, men jeg har ikke penger til det, jeg. Fylte 18 i år, men har jeg fortsatt gratis tannlege, da? Jeg har nettopp flytta, så jeg har heller ingen skoletannlege. Om jeg må betale, koster det mye? Bor i Bærum, om det har noe å si.
LadyStarlight Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Tror du kun trenger å betale 25% av prisen på det siden du er under 20år. Tennene mine nede ble også skjeve pga visdomstenner som ikke hadde plass. Synes nesten du bør høre med en annen tannlege for å finne ut av dette
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg var hos tannlegen i går, trekte visdomtann selv, men er også bare 18, så betalte ingenting, om du går til offentlig klinikk, så er det gratis ut året du har fylt 18
Gjest bappe Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Så rar en tannlege du har da. De fleste tannleger sier heller at man bør trekke hvis det er mulighet for at de blir vonde og skaper problemer. Jeg skal selv ta alle mine 4 om 1mnd, og det er "bare" 3 av dem som er vonde i hverdagen, mens en av de kommer nok til å bli vond, men likevel sa han at den burde trekkes for å være føre var. Finn deg en ny tannlege du!
sajk Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Du har gratis tannlege ut det året du fylte 18 år. Etter det betaler man 25 % av regningen til ut det året man fylller 20 Får å få det gratis må du gå til en offentlig tannklinkk. MEN: hvis du ringer og sier du har vondt og de ikke kan gi deg time på dagen eller i morgen, kan du dra til en privat tannlege som har tid. For så å sende regningen til den offentlige tannlegen din, da han ikke hadde tid og du hadde vondt! ; )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå