Gå til innhold

Skylder penger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Nå får jeg sikkert mye hets, men allikevel.

Jeg går på en fritidsaktivitet og for en måned siden var vi på helgetur sammen. Lederne "la ut" penger for oss som ikke hadde kontanter med seg der og da. Det var faktisk ingen som hadde med meg kontanter der og da (i alle fall sa de andre det). Så de betalte for en ting på et kafébesøk, men vi måtte betale tilbake pengene igjen.

Jeg husker ikke hvor mye penger jeg "handlet" for, men tror det var rundt 40 kr. Problemet er at nå har det gått så lang tid at jeg synes det er flaut å levere tilbake igjen. Jeg tror heller ingen andre har levert inn pengene igjen, og jeg kjenner ingen godt nok til å spørre.

Jeg vil ikke bli sett på som en tyv heller... Men de har ikke nevnt et ord om det, så hvis jeg kommer med det en måned i ettertid føles det så flaut.

Ville du bare glemt helle greia eller hva? Jeg tror ingen andre har levert inn pengene.

Føler meg som en tyv her jeg sitter, men jeg bryr meg oppriktig om dette, så litt samvittighet har jeg jo. Hva burde jeg gjøre? Føler at de kommer til å glemme det, men det er kanskje litt feil tankegang.

Litt pinlig det her, så får krysse av som anonym.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde levert en 50lapp og sagt blidt "hei, takk for lånet så jeg fikk handlet på *den og den utflukten da og da*." Det viser respekt og styrke å gjøre sånt. Ikke bare vent, fordi ingen andre leverte. Vær redelig :)

• Liker 1
Gjest Apophis
Skrevet

Du skal selvfølgelig gå tilbake med pengene, bare til å si at det gikk litt i glemmeboka og du plutselig kom på det og vil levere tilbake, "takk for lånet". At de andre ikkje har levert tilbake pengene sier bare litt om de.

• Liker 1
Skrevet

Det er bedre å levere tilbake pengene enn å sitte og føle seg dust.

Skrevet

Bare lever tilbake pengene du, ingenting å være flau for, ha god selvtillit !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...