Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Hadde misforstått litt. Ringte legen idag for å etterlyse svar på MR prøver og fikk beskjed om at da måtte jeg ha en legetime. Vil det da si at det mest sannsynlig ikke er noe galt? Om de hadde funnet noe skikkelig ille så hadde de vel kontaktet meg og ikke ventet på at jeg skulle ringe dem? Trudde legen tok kontakt med meg for prøveresultat uansett jeg..
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Har tatt MR, CT og Rønkenbilder 10- 12 ganger de siste 5 årene selv. De første gangene fikk jeg svar da jeg ringte legen for å høre om det var noe på bildene. De siste 3-4 bildene hadde jeg bedt om å få resultatet sendt i posten til meg direkte fra det stedet de tok bildene. ALDRI har jeg måtte til legen bare for å fått resultatet på bildene. Det har både vært de bildene det har vært noe på og de det ikke har vært noen funn på. Legen har aldri sendt meg resultatet uansett om det var noe eller ikke derfor ringte jeg selv og etterhvert fikk resultatet direkte til meg. Det merkelige jeg oppdaget de gangene jeg ba om å få resultatet direkte til meg fikk jeg som regel resultatet minst 1 uke før legen...... litt trege legekontor(er) eller surrete leger kanskje.... Enkelte legesekretærer er VELDIG sære på at de ikke vil fortelle resultatet uansett om det er noe eller ikke på tlf til passienten. Kan bli mange unødvendige legetimer ut av slike folk...
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Da satser jeg på at de bare er sære Synes så tydelig at de sa etter MR undersøkelsen at jeg ville få vite resultatet av legen min innen en uke. Og da så jeg for meg et brev i posten så jeg gikk jo å ventet på det. inntil jeg ringte idag og fikk beskjed om at jeg måtte ha en legetime.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå