Gjest Marregutt Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7809110 Arrester meg om jeg tar feil, men sånn jeg skjønte det, så får kun jenter i 7.trinn barneskole tilbud om denne vaksinen gratis..? Hvorfor? Noen penismisunnelige byråkrater som har bestemt dette...? Hper jeg skjønte artikkelen feil, for sånt blir jeg sur av
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Fordi det er kun jenter som kan få livmorhalskreft som kommer av HPV viruset. Flere bør vaksineres 12 år gamle jenter får i dag tilbud om HPV-vaksine mot livmorhalskreft, og det er vaksinen Gardasil som brukes i Norge. - Vaksinen er i utgangspunktet gitt for å beskytte mot flere forskjellige kreftvarianter, men den reduserer også risikoen for kjønnsvorter, understreker Sørbye. Har du aldri hørt om vaksine mot HPV virus før? 2
Gjest Marregutt Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Fordi det er kun jenter som kan få livmorhalskreft som kommer av HPV viruset. Har du aldri hørt om vaksine mot HPV virus før? Dette var vel mot kjønnsvorter? Eller har jeg bommet heeelt her nå?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har aldri tatt den vaksinen. Er det fordi jeg er for gammel?
loffen Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Vaksinen er mot det viruset som kan forårsake livmorhalskreft. Det kan også forårsake kjønnsvorter, men det dør man ikke av.
Gjest Marregutt Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Vaksinen er mot det viruset som kan forårsake livmorhalskreft. Det kan også forårsake kjønnsvorter, men det dør man ikke av. aaaah skjønner. Men kunne dempet spredning av kjønnsvorter da
loffen Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Ja, sikkert! Men vaksinen koster nesten 4000kr for de tre sprøytene ettersom jeg har forstått.. Endret 18. oktober 2011 av loffen
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Risiko og kostnad blir ansett for å være ufordelaktig ved å gi til alle. Dette på tross av at menn kan får ulike former for underlivskreft av HPV, og de er smittebærere. Ironien er at kvinner blir vaksinert mot kustma, menn mot røde hunder, selv om dette er sykdommer som er mer eller mindre ufarlige for det ene kjønnet. HPV vaksinen? For dyr til massevaksinering, og trolig sett på som for risikabel pga at den er svært ny.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå