Gå til innhold

Hva består helgefrokosten av?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I helgene, når du har god tid osv, hvordan frokost blir det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundstykker, egg og ferskt pålegg :ler: og god kaffe da :wink:

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Baker ofte rundstykker eller croissanter, steker pannekaker eller rislapper og presser juice av ferske appelsiner- god kaffe, godt pålegg og egg i mange varianter. Hender også at jeg lager frokostmuffins med havregryn og mûsli.

Skrevet

Hørtes fristende ut! Det blir likevel sjelden jeg ordner noe spesielt. Jeg pleier ikke spise noe særlig frokost resten av uka, så det blir jo litt forandring i helgene likevel. Jeg spiser vel ofte ostesmørbrød/toast/liknende foran ski på TV. Synes det er fint jeg.

Skrevet

I dag - en mandarin.

Ellers, om vi ikke skal noe, så spiser vi rundstykker, omelett/eggerøre/kokte egg, godt pålegg, te og/eller juice.

Skrevet

idag, resten av en godtepose :oops:

ellers, skiver med godt pålegg, av og til eggerøre.

Skrevet

Rundstykker, ferskt pålegg, te, youghurt, melk og frukt.

*koseseg*

Også aviser da!

Skrevet

Fersk loff fra bensinstasjonen og gjerne et par boller tilo "dessert".

I dag ble det ingen frokost, men til slutt ble det lunsj fra McDonalds og søndagen er ødelagt :x .

Skrevet

Egg, skinke og tomat - kanskje ferskpresset juice hvis vi har appelsiner - kaffe og te, morgenavisen og en deilig mann - alt fortæres i sengen :wink:

Skrevet

kan vel ikke kalle det frokost når en står opp i to tiden... men jeg spiste nudels i dag i allefall

Skrevet

Oftest består den av snop og chips og brus fra kvelden før :wink: Pleier å ha lidt godteri om kveldene i helgene. :oops:

Skrevet

I dag var vi ute å spiste brunch, men også vanligvis prøver vi å gjøre litt mere ut av frokosten i helgene. Enten med rundstykker og winerbrød fra bakeren, hjemmebakte rundstykker med godt pålegg eller noen sunde mufins som jeg fant en oppskrift på her inne.

Piglet

Skrevet

Godt, ferskt brød eller rundstykker, egg, godt pålegg, melk og juice. Men maten er ikke det viktigste med helgefrokosten, det er ritualet rundt: tenne stearinlys, ha god tid, lese avisen mens vi spiser og bare kose oss. ;)

Skrevet

I dag spiste jeg Pita brød med smeltet ost på og is-te :wink:

Hvis jeg skal kose meg ordentlig, varmer jeg rundstykker (eller gjerne hjemmelagde horn hvis jeg har) steker egg og bacon, setter frem noen gode oster, appelsinjuice og te til drikke, og så dekker jeg bordet fint og tenner stearinlys - det er koselig det, bare synd det blir gjort så sjelden :wink:

Skrevet
Ingenting.

Spiser du ikke frokost i helgene? :o

Skrevet

Spiser ikke frokost til hverdags. Fordi jeg ikke liker det, og ikke er sulten om morgenen. Hvorfor skulle det være noe annerledes i helga?

Med andre ord; ingenting.

Skrevet

Frokost må man jo ha! Jeg spiser ikke før etter minimum 1 - 1 1/2 time etter jeg har våknet i helgene, men det er jo frokost.

Nåt jeg sier frokost så tenker jeg p ådet første måltidet som blir spist jeg da :kul:

Skrevet

Vet man må ha frokost. Hjelper ikke hvor mange som sier det til meg. Maten bare vokser i munn..

Men jeg spiser jo selvfølgelig i løpet av dagen, så dagens første måltid i dag - eller frokosten var: marinert kyllingfileet og grønnsaker i wok, med sesamsaus og jasminris..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...