AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Kjenner jeg er irritert på sambo. Han jobber i et stort internasjonalt firma. Jeg er arbeidsledig, men en avdeling (ikke hans) har lagt ut en jobbannonse der jeg oppfyller de meste krav. Jeg har søkt ganske lenge nå, og han vil ikke at vi skal jobbe i samme firma. Jeg kan ikke bare velge og vrake i jobber, og om jeg skulle endt opp med å få jobben så hadde jeg ikke sittet i nærheten av hans kontor heller. Likevel ser han på dette som et problem.. Han sier han ville heller sluttet. Jeg sier jeg hadde ikke oppsøkt ham, ikke blandet meg, og om jeg hadde sett han kunne jeg latet som vi ikke kjenner hverandre hvis det er problemet. Jeg hadde skjønt det hvis det var snakk om å "sitte oppå hverandre" hele dagen, men det er det altså ikke. Dette er en IT-stilling , problemløsning etc, mens han jobber i en helt annen avdeling. Stilling selv er en backoffice uten mye direkte møter med de ansatte, men mest da via telefon, e-mail og løse problemene via pc. Er det bare jeg som blir litt skuffet? han var jo der "først" men jeg vil da ikke blande meg.. men jeg vil jo også gjerne ha en relevant jobb som jeg vet jeg kunne trives i.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg jobber i samme firma som mannen min, og det går helt fint. Som du sier behøver man ikke gå oppå hverandre hele tiden om det er et stort firma, og når dere jobber med helt forskjellig ting kan det i hvert fall ikke være noe problem. Vi har til og med kontor i nærheten av hverandre, men vi sitter ikke akkurat og holder hender av den grunn. Vi har heller ikke fått signaler fra omgivelsene at det er noe problem at vi er gift, og det er opptil flere tilfeller av gifte/samboende par rundt om i organisjonen, og jeg har heller ikke hørt at noen av disse har møtt reaksjoner. Ett par delte til og med kontor en stund; akkurat dét hadde nok vært for tett for meg, men det hender at vi spiser lunsj sammen om det passer seg sånn (vi kjenner/jobber sammen med en del av de samme menneskene, selv om vi ikke jobber direkte sammen, så da ville det være merkelig å demonstrativt sette seg ved et annet bord). Har du spurt ham hvorfor han synes det er kleint, eller har evt. firmaet noen policy mot forhold blant de ansatte?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Han burde jo være glad for at du kanskje kan få jobb og bidra økonomisk hjemme. Syns han er egoistisk. Kanskje han har noe snusk på gang på jobben som han ikke vil du skal oppdage?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Skjønner at du blir irritert, det viktigste er vel at du får deg en jobb, og så lenge dere er profesjonelle bør det ikke være noe problem i et så stort firma. Jeg og mannen min driver et lite firma sammen, og selv det går helt fint, selv om det blir mye jobbprat, siden vi er ute hos kunder hver for oss hele dagen, og sånn sett har ulikt arbeidssted.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 hei og takk for svar.. Nei han klarer ikke helt å forklare hvorfor han synes det er kleint. Det eneste han sier er at han vil ikke blande privat og jobb, og at når han kommer hjem så gleder han seg så til det og til å se meg, han er alltid superglad når han kommer hjem fra jobb, og vil ikke ødelegge den frihets-følelsen da hvis vi jobber på samme sted. Nei, selv om mange har trodd flott opp mannen sin men det endte at han drev med snusk, så må jeg si at jeg tviler veldig sterkt på dette, og dette er ikke en av tankene jeg har om at han synes det er vanskelig. Jeg er ikke sjalu, og jeg er bombesikker på at han ikke driver med noe. Nå har vi hatt en litt diskusjon om dette. Jeg er ikke sint, jeg er mer skuffet og at han heller sårer følelsene mine mer, føler da at det er viktigste at vi ikke jobber i samme firma, enn at vi gjør det, får bedre økonomi, at jeg trives. Han har gitt CVn min til en kollega som kjenner en person i et annet firma, og han synes det var urettferdig at jeg fortalte ham at jeg var skuffet over dette også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå