Gjest Monica Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 I helgen var jeg i en 50-årsdag, hvor jeg ble sittende å snakke med en en mann i begynnelsen av 40-årene. Fra før av vet jeg at han sliter med inkontinens, og samtalen kom inn på hjelpemidler mm. Mere spesifikt at han ikke er helt fornøyd med de produkter som han får på apotek/bandagist over blåreseptordningen. I tillegg lurte han på hvordan han skulle opptre over for helsepersonellet, for å sammen med dem få en best mulig løsning. Jeg sa at jeg kunne se om jeg kunne komme opp med noen tips. Selv så jobber jeg i bedriftshelsetjeneste, så jeg har begrenset kunnskap om produkter og slikt. Derfor har jeg vært i kontakt med apotek/bandagister. Men de spør/sier bare at kundene får det de ønsker eller “de vanlige produktene” (“God dag mann – svar”.) Så dere jenter med helsefaglig bakgrunn her inne kan kanskje svare, og komme med noen gode tips på produkter som dere synes fungerer godt. I tillegg så lurte han jo på hvordan best samarbeide. Jeg vet ikke sikkert om han får noe hjemmesykepleie, eller han tenkte på dem hos apotek m.fl. Men antar muligens det siden han lekker bak også, av og til. Glemte å spørre, og synes ikke jeg har noe med å spørre heller. Det var jo tips han ønsket, så dermed overbringer jeg disse slik jeg får dem. Han har sk. tung urininkontinens, som betyr ofte og ganske mye av gangen. (Urge/Hastverk). Og så scorer han 16 av 24 på St.Marks, for de av dere som vet hva det er. (Avf. Inkontinens.) Så hva synes du er bra/ hva liker du? Og (evt.) hvordan liker du ifm med en eventuell hjemmesykepleiesiuasjon at ting skal være? Gjerne tips for natt, dag , type inkontinens, kremer underlag osv. Tusen takk for hjelpen! Monica.
Kosemose Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Der er ikke tillatt å utgi seg for å være i en bestemt yrkesgruppe eller at man innehar en bestemt faglig bakgrunn i Kropp&Helseforumet. Dette fordi vi ikke har noen måte å verifisere påstandene på. TS etterspør svar fra mennesker med helsefaglig bakgrunn, jeg tenker at denne type svar kan man få ved å spørre fastlege eller ta direkte kontakt med hjemmesykepleie eller andre. Tråden stenges Kosemose, mod
Fremhevede innlegg