Gå til innhold

Vinduer og regn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo; vi har slike vinduer som åpnes utover; og min samboer mener disse bør være lukket når det regner- for ellers blir de ødelagt sier han-altså kanten som blir utsatt for regnet. Noen som skjønner hva jeg mener?

Uansett, finnes det noe man kan ha på som beskytter? Når det regner liksom? Orker ikke ha lukkede vinduer når jeg sover- blir så tett luft:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vinduet av tre? Vi lufter hele tiden når det regner, og det går egentlig ganske ok så lenge treet får litt kjærlighet. Vinduene er litt tøffere å hanskes med siden treet utvider seg når det blir vått og sånt men. Må også nevnes at vi har en liten "skvettskjerm" som skjermer akkurat kanten av treet, veldig liten, den leder bort endel av vannet. Det fåes vel hos byggvaren hvis det mangles.

• 2 uker senere...
Skrevet

Våre vinduer er malt med visir, så maling - overalt! :) De tåler det meste. De vinduene man får kjøpt i dag som er umalt, er som regel grunnet, så de tåler mye vann før det går galt. Dersom dere har ubehandlet treverk, ville jeg nok gått over med grunning (visir) eller beis, så holder de seg fine :) Ellers har jeg nok ingen gode tips om beskyttelse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...