Gjest henriett3 Skrevet 17. oktober 2011 #1 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei! I byen jeg bor i, er det en organisasjon som handler om at alle ungdommer (fra 16-25 tror jeg) kan møtes, og det er det samme hvilken kultur du kommer fra osv. Jeg begynte der i høst og har møtt kjempemange forskjellige folk. Fra folk som er oppvokst i Norge fordi de er adoptert til folk som har flyttet til Norge det siste året, og vil lære seg å snakke bedre norsk. Dette synes jeg er utrolig positivt (i og med at jeg er AUF-er). Uansett gikk jeg forbi lokalet i dag da jeg var i byen, og så at de trengte hjelp med å bære inn noen møbler. Uansett skulle jeg ned igjen på gata fra lokalet for å hente en sofa, da det kom ut en litt eldre dame fra bygningen ved siden av og så rart på meg. Jeg bare smilte vennlig tilbake. Så sa hun "er det noen som skal flytte?" Da svarte jeg "nei det er ******* som har fått møbler som takk fra banken. Så begynte hun å le av meg og sa "Herregud. Norge blir snart okkupert av innvandrere og dere bare hjelper dem med å bli flere. De kommer til å ta over Norge staks". Da sa jeg tilbake "jeg kan ikke akkurat legge ned veto på at innvandringen skal slutte, men jeg kan hjelpe de som kommer til byen med å lære seg norsk og forstå hvordan vi tenker osv." Så sa hun at alt de gjorde var å ta pengene våres, og noe annet. Da svarte jeg at noen av dem faktisk jobber. Hun bare lo av meg og gikk.. Selv om jeg ikke blir lei meg av det folk sier til meg til vanlig, ble jeg veldig såret av at det hun sa til meg. Tror jeg bare trengte å få det ut. Jeg vet jo at det finnes mange som ikke liker at vi hjelper innvandrerne da, men jeg føler at det er en måte jeg kan hjelpe folk som vil bli hjulpet på.. Beklager rotete innlegg.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #2 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er enig med den damen jeg da. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karolineb Skrevet 17. oktober 2011 #3 Del Skrevet 17. oktober 2011 Patetisk av henne! Ingen ting å bry seg om. Stå for det du mener og gjør en kjempe jobb med det. Det er ikke innvandrere som ødelegger Norge, det er pessimister 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #4 Del Skrevet 17. oktober 2011 For en klok gammel dame 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henriett3 Skrevet 17. oktober 2011 #5 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er enig med den damen jeg da. Er du virkelig enig i at vi ikke skal ta vare på de innvandrerne vi har? Jeg vet jo at innvandringspolitikken bør skjerpes, men vi kan ikke bare hate innvandrere fordi. Uansett så er innvandrerne i den organisasjonen jeg er medlem av, villige til å lære seg norsk og å integrere seg i det norske samfunn. Hva er feil med det? Hva om du skulle flytte til f.eks Hellas fordi det var krig i Europa, og så hadde alle hatet deg? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva om du skulle flytte til f.eks Hellas fordi det var krig i Europa, og så hadde alle hatet deg? Heldigvis er vi ikke så primitive lenger at vi kriger mot hverandre her i Europa, så det er for hypotetisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #7 Del Skrevet 17. oktober 2011 Edit: vest-europa. Resten teller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henriett3 Skrevet 17. oktober 2011 #8 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Heldigvis er vi ikke så primitive lenger at vi kriger mot hverandre her i Europa, så det er for hypotetisk. Grunnen til at du sa dette, var at du egentlig ikke greide å svare på spørsmålet. Endret 17. oktober 2011 av henriett3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 17. oktober 2011 #9 Del Skrevet 17. oktober 2011 Rett på sak, drit langt i den gamle, fordomsfulle røya! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 21. oktober 2011 #10 Del Skrevet 21. oktober 2011 Dette er nok ikke siste gang du møter på folk med slike holdninger. Det som er viktig er å ikke gi deg, ikke mist motet fordi du føler at folk går i mot deg. Å være antirasist er en jobb du gjør hver dag, og det er en viktig jobb. Vær stolt av at du bidrar til noe positivt i samfunnet. Du har jo helt rett når det kommer til at det selvfølgelig bare er positivt å hjelpe å integrere de innvandrerne som allerde er her, om vi burde fortsette å slippe inn flere er vel egentlig en helt annen diskusjon. Jeg ser virkelig ikke noe negativt i det dere driver med, så bare fortsett og stå på, du 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. oktober 2011 #11 Del Skrevet 21. oktober 2011 innvandringen har gjort norge utrygt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #12 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hei, TS! Jeg møter også disse fordommene hver eneste dag. Mitt ønske om at vi skal respektere innvandrerne for dem de er og la dem få ta del i det norske samfunn er tydeligvis ikke så populært... Jeg syns faktisk det virker som om majoriteten er motstandere av innvandrere, og mener at de er noen drittsekker alle sammen. Egentlig veldig rart, for jeg syns det har blitt mye verre de siste årene. Selvfølgelig finnes det innvandrere som er idioter, det vet vi alle. Men majoriteten er allikevel ordentlige folk som jobber/studerer, holder seg innenfor loven og har kommet hit for å få en ny sjanse. Jeg klarer ikke på noen måte å forestille meg hvor vanskelig det er for innvandrerne i Norge, når de møtes med fordommer hver eneste dag. Når de vet at det første folk tenker om deg er "terrorist, kriminell eller voldtektsmann". Det virker som om innvandrerkvinnene har sluppet unna det verste her, da. Men jeg får helt vondt inni meg av å tenke på hvordan mennesker møtes. Jeg tror fullt og helt på at det å dømme noen man ikke kjenner forteller mer om hvem du er enn om hvem de er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #13 Del Skrevet 21. oktober 2011 "Utlendingene ødelegger Norge, de ødelegger norsk kultur. Tar jobbene, tar pengene. Kriminaliteten øker, det gjør også antall misbrukere av trygdesystemet." Vet dere hva?! Jeg er så dritt lei disse fordomsfulle oppfatningene til sneversynte mennesker. Noen gang gått opp for dere at noen mennesker faktisk lykkes med å integreres? Foreldrene mine kom som utlendinger til Norge for 20 år siden, og har siden da jobbet som anstendige og hardarbeidende folk! Idag har de mye penger, et flott hus og barn som har valgt prestisjefulle utdanningsretninger. Jeg er så dritt lei av å bli møtt med disse oppfatningene hvor enn jeg går. Jeg er verken dummere, latere eller mer kriminell enn dere "aaaahh vi er norske fordi vi har lyst hår og blå øyne". Og til de av dere som faktisk klarer å se individer for individer, takk Jeg anser meg selv for å være norsk, uansett hvor mange fordommer jeg skulle bli møtt med. Enkelte ganger blir jeg bare litt sliten i huet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bomullsdott Skrevet 21. oktober 2011 #14 Del Skrevet 21. oktober 2011 Mange fordomsfulle mennesker i den tråden her, og selvfølgelig er alle de fordomsfulle anonyme. Stå på som du gjør! Det er alltid noen som ikke klarer å se ting fra et annet ståsted enn sitt eget, så hun gamle bitchen skal du bare glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #15 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg blir så trist av alle de fordommene jeg ser i det innlegget her. Jeg lurer så fælt på hvem alle disse anti-innvandrings folkene er og om jeg kjenner noen av de??Jeg lurer på hvor mange av mine venner som sitter på nettet og slenger rundt seg med med fordomsfulle kommentarer? Jeg blir gal av å tenke på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 21. oktober 2011 #16 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg blir imponert over dere som faktisk gidder å diskutere med sånne folk. Når jeg hører noen uttrykke sånne meninger så bare ser jeg på de og går et annet sted, men det blir de jo ikke bedre av. På den andre siden tror jeg egentlig ikke at de blir bedre uansett. Sånne folk er fortapt, så får vi håpe at neste generasjon blir bedre. Jeg gidder i alle fall ikke å ha noe med de å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 21. oktober 2011 #17 Del Skrevet 21. oktober 2011 Vell, jeg er enig i det den damen sa. Vi har en dårlig innvandringspolitikk mye takket være den rød/grønne regjering. Jeg ville ikke hjulpet en innvandrer-familie flytte inn i mitt nabolag, selv om jeg ikke synes integreringen er noe positivt i dette landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 22. oktober 2011 #18 Del Skrevet 22. oktober 2011 Tråden er ryddet. Iah, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karolineb Skrevet 22. oktober 2011 #19 Del Skrevet 22. oktober 2011 innvandringen har gjort norge utrygt. Ironisk nok var det en nordmann som sto for den største terrorhandlingen i Norges historie. Det er ikke alltid utlendingene gjør Norge utrygt, enhver med syke tanker gjør Norge utrygt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabokona Skrevet 22. oktober 2011 #20 Del Skrevet 22. oktober 2011 Vell, jeg er enig i det den damen sa. Vi har en dårlig innvandringspolitikk mye takket være den rød/grønne regjering. Jeg ville ikke hjulpet en innvandrer-familie flytte inn i mitt nabolag, selv om jeg ikke synes integreringen er noe positivt i dette landet. Nei så får vi håpe at utlendingene er like hyggelige med deg hvis du skulle finne på å flytte til utlandet. Eller dra på ferie et sted. Hvis du hadde turt å bli kjent med en innvandrerfamilie, så hadde du kanskje lært litt mer om deg selv også. Tro det eller ei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå