Gå til innhold

Hva skal DU på 17.Mai?


Charlotte

Anbefalte innlegg

hei!

jeg lurer på hva dere har tenkt å gjøre på 17.mai?

Jeg er 26 år, har samboer men ingen barn. Vi har aldri hatt noen spesiell 17.mai tradisjon."bare" spist ute sammen med venner, og slappet av. Ikke ser vi på toget, og vifter med flagg... Leenge siden jeg var i 17.mai stemmning. icon_lol.gif Men det kommer kanskje når man selv får barn... icon_smile.gif

Er vi noe "helt utenom det vanlige"?

hadde vært gøy, å se hva andre gjorde... icon_lol.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier som regel å være hjemme å ta det med ro. Vi bor i Oslo, og har ikke noe tilknytning til noe lokalmiljø, heller ikke har vi barn. Å gå i byen i Oslo sentrum 17.mai er jo bare "smørja" og fryktelig slitsomt. Har man gjort det en eller to ganger, har man gjort det for alltid. Det er det samme hvert år, trangt, folksomt, kjedelig og umulig å finne sted å sitte.

Vi flagger på balkongen og spiser sodd, som er trøndersk festmat. Ser barnetogene på tv.

En sjelden gang reiser jeg til trøndelag 17.mai og besøker foreldrene mine. Da blir det en tur ut for å se på toget, deretter kaffe og festtaler på skolen etterpå. Det tradisjonelle...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal tilbringe noe tid sammen med litt familie og venner.

God mat og litt godt drikke.

Jeg har ikke lenger noen voldsomme behov for å stille opp på arrangementer, og legger ikke annet i dagen enn at den forteller meg at vi er et fritt folk i et demokratisk styrt land.

Nå var det vel ikke 17. mai som gav alle norske borgere frihet. Det kom definitivt ikke i 1814 og heller ikke i 1905, men senere. Derfor føler jeg ikke det voldsomme behovet for markering.

Forstår godt at det er gøy for barnefamilier, med barn i tog og små ansikter fulle av is! icon_wink.gif

Ha en fin dag i morgen alle sammen!

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå i barnetog med barna mine, spise masse is, pølser og drikke brus, og hvis det blir fint vær(ser dårlig ut nå icon_frown.gif ) skal vi grille. Senere er det leker og dans for barna, og hvis jeg ikke er helt utslitt etter at barna er i seng, vil jeg ta noen drinker sammen med gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal se på barnetoget sammen med foreldrene mine. Og så skal vi spise nyyydelig kake og kjempegod middag, og tar oss en tur til Eidsvollsbygningen på ettermiddagen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er formann i 17. mai komiteen:)

Jeg skal gå i tog, takke korpset for spillig, være i kirka, holde vellkommen tale og arangere leker for voksne og barn. Sy sammen programmet for ca 200 folk som bor uti skogen her. icon_smile.gif:):)

(Lekene blir: volleyball, potettløp, kast på ball, ol, og premiering med gotteri)

-Med flere medarbeidere så klart:)

Ellers så slapper man av utpå kvelden uti skogen også:):)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...