AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Hei! Meldte meg inn på sukker igår, så tenkte jeg skulle få noen innspill på hva som er lurt å skrive i meldinger. Foreløpig har jeg skrevet en eller annen hyggelig hilsen, kommentert noe de har skrevet om seg selv og spurt om et eller annet knyttet til det. Så da lurer jeg egentlig bare på hva som skal til for at dere jenter/kvinner svarer på meldinger når det gjelder nettdating?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Hei! Meldte meg inn på sukker igår, så tenkte jeg skulle få noen innspill på hva som er lurt å skrive i meldinger. Foreløpig har jeg skrevet en eller annen hyggelig hilsen, kommentert noe de har skrevet om seg selv og spurt om et eller annet knyttet til det. Så da lurer jeg egentlig bare på hva som skal til for at dere jenter/kvinner svarer på meldinger når det gjelder nettdating? Jeg svarer på alle fordi jeg synes det er god folkeskikk, men hvis du vil gjøre inntrykk så burde du kommentere på noe jeg har skrevet i profilen, ikke si noe om utseendet og ikke ha skrivefeil! Høres ut som det du gjør er greit, men bare så du er klar over det så er folk mye frekkere på Sukker enn i virkeligheten! Det er veldig mange som ikke kommer til å svare. Tålmodighet er viktig! Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg svarer også alle ut av høflighet, men jeg merker jo det er noen jeg ikke har lyst til å bruke mye tid på for å si det sånn. Jeg har vært med på sukker en stund nå og får mye intetsigende meldinger av typen "hva gjør du på en mandags/tirsdags/onsdags/torsdaglskveld osv. Syns ikke det er så veeeeldig spennende akkurat. Kanskje du kan ta tak i noe hun har skrevet på profilen din? Det må jo være noe der ettersom du finner vedkommende interessant?
Knirke Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 (endret) For guds skyld ikke start ut med å kommentere utseendet hennes, og deretter spørre om hun vil møtes og ta en kaffe. Da høres det ut som du prøver å finne korteste veien til bingen! Ikke legg ut om hvor mye du trener og liker å holde deg i form heller, det blir lett skrytete Jeg avskyr å bli spurt om jeg har hatt en fin dag, fin helg, hva jeg skal gjøre til helgen osv... Det vitner om en drepende kjedelig kar uten fantasi Korte meldinger av typen "Hei:)" som ikke inneholder noen oppfordring til et svar hopper jeg elegant over, og jeg svarer aldri folk uten bilde. Store mengder smileyer står også høyt på turnoff-lista For meg er humor den beste ice-breakeren... Gjerne i kombinasjon med en litt original profiltekst Endret 17. oktober 2011 av Knirke 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Det viktigste er bilde(ne)... uansett hva du prøver å skrive så får du ikke svar hvis hun/han ikke liker bildene.. Utseende er så og si alt er min mening når det gjelder nettdating. Mange jenter skriver ikke et ord i profilen sin men får haugevis med henvendelser likevel pga. utseende... Synd at det skal være slik men... Lykke til!
*Vilje* Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Det viktigste er bilde(ne)... uansett hva du prøver å skrive så får du ikke svar hvis hun/han ikke liker bildene.. Utseende er så og si alt er min mening når det gjelder nettdating. Mange jenter skriver ikke et ord i profilen sin men får haugevis med henvendelser likevel pga. utseende... Synd at det skal være slik men... Lykke til! Veldig enig i dette! Bildene i profilen din og hva du skriver om deg selv er det viktigste. Viktig med bilder av deg selv i forskjellige situasjoner (og ikke alle foran speilet på badet), gjerne flere med SMIL. Glem bilder av huset/bilen din, dette er i hvertfall turn-off for meg. Jeg synes ikke beskjedene du sender for å oppnå kontakt trenger å være så lange. Bare et par kommentarer (ikke om utseende) og spørsmål om ting i profilen hennes ville vært nok for meg.
Facepainter Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg bruker mange rare åpningsreplikker, og de fungerer som regel. Om jeg skal finne en fellesnevner for dem så er det, som nevnt, humor og observasjoner basert på profilen deres, og jeg prøver å ikke skrive for kort eller for langt i den første meldingen. 2-3 setninger synes jeg er passelig.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Det viktigste er bilde(ne)... uansett hva du prøver å skrive så får du ikke svar hvis hun/han ikke liker bildene.. Utseende er så og si alt er min mening når det gjelder nettdating. Mange jenter skriver ikke et ord i profilen sin men får haugevis med henvendelser likevel pga. utseende... Synd at det skal være slik men... Lykke til! Kan bekrefte dette..
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #9 Skrevet 18. oktober 2011 Bildet er viktigst Ikke ha skrivefeil, og ikke mange .....
meca Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg er vel muligens en av dem som ikke alltid svarer. Hovedgrunnen til at jeg ikke svarer, er at meldingen bærer preg av å være enten copy+paste, eller helt blottet for kreativitet. "Hei, hva gjør du i kveld?" og "Hei, du var pen, skal vi chatte litt?" vitner om så lite innsats at jeg føler at innsatsen er likestilt med ikke å ha skrevet noe i det hele tatt. Jeg faller heller ikke for at folk setter hjerter på meg uten å tørre å skrive en melding til meg. Det jeg derimot alltid svarer på (selv om andre faktorer som aldersforskjell, avstand e.l. gjør at jeg i utgangspunktet ikke ser for meg noen videre kommunikasjon), er meldinger som spiller på noe jeg har skrevet i profilen min, i likhet med hva de fleste andre her også mener. Dessverre kan det vel også hende at jeg ikke svarer dersom profilen til avsender er bilde- og tekstløs.
Steinar40 Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 Veldig enig i dette! Bildene i profilen din og hva du skriver om deg selv er det viktigste. Viktig med bilder av deg selv i forskjellige situasjoner (og ikke alle foran speilet på badet), gjerne flere med SMIL. Glem bilder av huset/bilen din, dette er i hvertfall turn-off for meg. Jeg synes ikke beskjedene du sender for å oppnå kontakt trenger å være så lange. Bare et par kommentarer (ikke om utseende) og spørsmål om ting i profilen hennes ville vært nok for meg. Hey babe! Kort nok?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 Ja, da ser jeg ut som jeg er på god vei i alle fall. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet. TS
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Dere som ikke svarer på meldinger fra folk uten bilde - jeg antar dere heller ikke gidder å lese profilen da? Jeg ønsker ikke å ha profilbilde (av forskjellige årsaker) men har lenke til bilde i profilteksten. Men for å finne den lenken må de jeg kontakter først lese profilteksten. Og det er kanskje for mye å håpe på? Blir det for dumt å skrive til slutt i meldingen at de finner bilde av meg i profilteksten? (føler en snedig melding fort blir tåpelig med en slik setning til slutt )
Steinar40 Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 Dere som ikke svarer på meldinger fra folk uten bilde - jeg antar dere heller ikke gidder å lese profilen da? Jeg ønsker ikke å ha profilbilde (av forskjellige årsaker) men har lenke til bilde i profilteksten. Men for å finne den lenken må de jeg kontakter først lese profilteksten. Og det er kanskje for mye å håpe på? Blir det for dumt å skrive til slutt i meldingen at de finner bilde av meg i profilteksten? (føler en snedig melding fort blir tåpelig med en slik setning til slutt ) Er du interessert i noen som ikke gidder å lese profilen din?
meca Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 Dere som ikke svarer på meldinger fra folk uten bilde - jeg antar dere heller ikke gidder å lese profilen da? Jeg ønsker ikke å ha profilbilde (av forskjellige årsaker) men har lenke til bilde i profilteksten. Men for å finne den lenken må de jeg kontakter først lese profilteksten. Og det er kanskje for mye å håpe på? Blir det for dumt å skrive til slutt i meldingen at de finner bilde av meg i profilteksten? (føler en snedig melding fort blir tåpelig med en slik setning til slutt ) Hm, jeg opplevde blant annet her en dag at en person sendte meg link til bilde i meldingen til meg, fordi han ikke "klarte å laste opp bilde i profilen". Da tenkte jeg med meg selv at du må være passe tett hvis du klarer å laste bilde inn på tinypic, men ikke på sukker... Og da tenkte jeg vel at personen heller hadde noe å "skjule". Og det er vel jevnt over det jeg tenker, sånn generelt når folk ikke har bilde i profilen sin. Jeg vet jo ingenting om akkurat dine grunner til å ikke ville ha bilde i profilen din, og jeg forstår også at man ikke bør skjære alle over en kam. Samtidig er det sånn at det å registrere seg på en nettdatingside er nokså utleverende for alle som velger å være medlemmer, og man gjør således et "offer", og velger å ta risikoen når man registrerer seg. De fleste sidene har en funksjon som gjør at folk i større eller mindre grad kan søke opp folk, eller i det minste se utvalgte profilbilder, uten å være registrert på siden, og det er lett å bli "oppdaget". For meg er det i hvert fall lett å tenke at de som velger å ikke ha bilde, men likevel kan sende meg linker til bilder, har en uoppgjort fortid i form av eks-kjærester eller lignende - og at jeg av den grunn ikke orker bryet. Jeg har jo lagt merke til at tidligere romantiske bekjentskaper, venner, kolleger og lignende har vært inne på profilen min. Det er ikke kult, men det er på en måte noe av det som følger med når man velger nettdating Jeg mener selvsagt ikke å være stigmatiserende her, men jeg antar at du ønsket at noen skulle dele tankene sine rundt det. Så da delte jeg i hvert fall mine umiddelbare tanker, så får riktigheten og realiteten i dem være en annen sak
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #16 Skrevet 20. oktober 2011 Dere som ikke svarer på meldinger fra folk uten bilde - jeg antar dere heller ikke gidder å lese profilen da? Jeg ønsker ikke å ha profilbilde (av forskjellige årsaker) men har lenke til bilde i profilteksten. Men for å finne den lenken må de jeg kontakter først lese profilteksten. Og det er kanskje for mye å håpe på? Blir det for dumt å skrive til slutt i meldingen at de finner bilde av meg i profilteksten? (føler en snedig melding fort blir tåpelig med en slik setning til slutt ) Jeg går svært sjelden inn på bildeløse profiler. De aller fleste inneholder nemlig IKKE link til noe bilde, og det å kommunisere med noen du ikke vet hvordan ser ut har ganske lite for seg. Dessuten tenker jeg at de har noe å skjule.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #17 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg svarer på alle fordi jeg synes det er god folkeskikk, men hvis du vil gjøre inntrykk så burde du kommentere på noe jeg har skrevet i profilen, ikke si noe om utseendet og ikke ha skrivefeil! Høres ut som det du gjør er greit, men bare så du er klar over det så er folk mye frekkere på Sukker enn i virkeligheten! Det er veldig mange som ikke kommer til å svare. Tålmodighet er viktig! Lykke til! Det skal være sikkert og visst! Svar tror jeg at jeg skal se langt etter. TS
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #18 Skrevet 22. oktober 2011 Det skal være sikkert og visst! Svar tror jeg at jeg skal se langt etter. TS Hei:) Jeg svarer deg, hva har du gjort på i dag?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #19 Skrevet 22. oktober 2011 Hei:) Jeg svarer deg, hva har du gjort på i dag? Litt diverse. Vært på trening, laget pizza og sett film, skiftet strenger på gitaren + spilt litt, vasket klær og vel... internett og tv. Du da?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #20 Skrevet 22. oktober 2011 Litt diverse. Vært på trening, laget pizza og sett film, skiftet strenger på gitaren + spilt litt, vasket klær og vel... internett og tv. Du da? Jeg har jobbet litt ekstra i dag, holder på å forberede meg til møte på mandag. Etter det gikk besøkte jeg venner, vi skulle egentlig ut på byen i dag men jeg ble trøtt etterhvert så jeg gikk hjem litt tidligere:) Hvilke film har du sett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå