Gå til innhold

Hvordan ville du innreda denne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere gjort med møbler og interiør med stua i denne leiligheta?

Den har jo en fantastisk utsikt, blant annet, men jeg er virkelig ikke flink med interiør (annet enn at jeg vet hva jeg liker når jeg ser det ferdig foran meg), og trenger sårt litt input fra flinke, krative damer.

Umiddelbare tanker?

Vurderer å legge inn bud på den, så dette er litt spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den leiligheten det linkes til er solgt ser jeg. Var det riktig leilighet i linken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, rett leilighet, og den er solgt fordi vi kjøpte den. Tenkte å anomymisere litt, men det var jo ikke noe vits i. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, rett leilighet, og den er solgt fordi vi kjøpte den. Tenkte å anomymisere litt, men det var jo ikke noe vits i. :ler:

Gratulerer med leilighetskjøp! Løpsmarka er jo et nydelig område. Rolig og fint, herlig utsikt og ikke langt til verken Mjelde eller Kjerringøy. Om jeg noen gang flytter til Bodø (finnes en viss sjanse for at det skjer om noen år) så er Løpsmarka et av favorittalternativene, nest etter Fenes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville malt alle listene hvite og veggene hadde blitt strippa så de ble glatte for deretter å få noen strøk med en farge som hadde gjort det lunere.

Kanskje en gråfarge, eller en dus brun?

Møblene hadde blitt stramme som en kontrast og supplert med grove pledd, morsomme puter. Noen fargerike malerier. IKKE Skeidar/IKEA malerier. Mulig det hadde kommet inn litt vintage for å bryte opp de stramme møblene. Viktig med møbler som gir oppbevaring. Ikke for mange ting fremme. Det som står fremme skal få lov til å få plass så de kommer til sin rette :)

...Det er akkurat sånn vi skal pusse opp vår stue :fnise:

Endret av Fanteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde revet ned panelet og enten malt eller tapetsert i en varm hvitfarge. Feks Lys Provence. Og så hadde jeg bytta lister til noen pene hvite lister.

Grå sofa og hvitt bord og tv bord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny leilighet! :)

Og for en fantastisk utsikt!

Jeg er ikke så sikker på om jeg ville revet ned panelet.

Men jeg kan ikke se helt klart hvordan panelet er, da jeg ikke får opp store bilder.

Ellers er jeg enig i at jeg ville malt alle lister og tak hvite, gjerne i høy glansgrad.

Angående farger på veggen;, umiddelbart tenker jeg at jeg selv nok ville valgt en farge som tok opp/ fremhvet de fantastiske fargene fra naturen utenfor; hav og himmel :)

Hva liker du selv av møbler/ stil? Og ikke minst; har du mange møbler fra tidligere som du vet du vil ha med på flyttelasset? Dette vil jo også ha litt å si. Noen spesielle farger du er glad i/ ikke glad i? Dette har jo litt å si for hvilken stil som vil passe deg best?

:)

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, alle!

En stor bakdel med denne AnomymBruker-funksjonen er jo at man så lett glemmer innleggene man ikke får på "mine innlegg". _)

Vi begynner ganske fra scratch når det kommer til interiør. Vi bor i en liten leilighet nå, og jeg vil egentlig helst ta med meg minst mulig herfra.

Jeg er veldig glad i lyse farger, jordfarger som lyst brunt, beige, creme. Liker det litt "minimalistisk" (som i lite møbler og lite "action", ikke som i interiøstilen), men gjerne med touch av romantikk.

Jeg er veldig dårlig til å sette sammen farger, møbler og ting, ser gjerne ikke hva som ser bar ut sammen før jeg faktisk ser det, og det er jo dumt å bruke en hel masse penger på på å prøve seg fram, egentlig.

Jeg ville gjerne malt stua, egentlig kunne jeg tenke meg å male bare den ene veggen, men siden stua har så lange vegger blir det kanskje ikke pent?

Og å male listene er det aller første som skal gjøres! :)

Hvor ville dere f.eks. plassert sofaen, og hva med TV, spisestue?

Åh, jeg er så dårlig på dette, men vil så gjerne få det ordentlig pent.

Tusen takk til dere flinke damer som hjelper meg litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forresten sannsynligvis velge hvite/lyse møbler, hvilken farge ville dere da hatt på veggene? Ser for meg at det kanskje vil ble penest å ha ikke ha rent hvite vegger, men mørkere, mer i retning av kaffe latte eller noe?

Og maler man tak sammen med veggene?

Jeg er helt lost, altså. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du i flere butikker kan levere tilbake varer. Om du kjøper pynteputer e.l. får du sett hvordan det ser ut. Jeg vil anbefale deg å lage et moodboard :) Sett sammen farger, møbler og ting som inspirerer deg. Tilslutt vil det skape en helhet som gjør det lettere for deg når du skal finne ut hva du skal ha i leiligheten.

Jeg koser meg veldig når jeg kan sitte å pludre med det. :) Kjøper interiørblader, finner bilder på nett, klipper og limer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke velg kaffe latte, det er så 2002. Det er også en farge som er vanskelig med tanke på farger på møbler og annet interiør. Har selv bodd i en leilighet som var malt i denne fargen (leide), men selv om jeg er flink med farger/interiør, så var denne fargen vanskelig å jobbe med. Jeg er fornøyd med hvitfargen 0500N og lister etc. i helt hvit i høyere glansgrad.

Har du lest noen blogger? Mange gode ideér å hente der, helt gratis:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vurdert å bytte ut parketten med skipsgulv, med tanke på nærkontakten til havet. Men det er bare hva jeg ville gjort.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det noen fler som kunne tenke seg å hjelpe meg litt? Vi flytter før jul, så nå nærmer det seg. :)

Vi har endt opp med beige sofa og ellers veldig mye hvitt.

Hvilken farge ville dere valgt til veggene? Ville dere malt den døra man kan se på bilde nummer 1/20?

Og, jeg ser for meg at det kunne blitt fint å male den veggen bak spisebordet (bilde 10/20)i en annen farge. F.eks. male den i en ganske mye mørkere farge for å bryte, og markere spisestue.

Tror du det ville funket, og hvilken farge ville du brukt der?

Det er vanskelig å forklare uten å kunne peke på bildene, så om dere ikke skjønner hva jeg mener eller hvor jeg vil må dere gjerne spørre.

Veldig glad for alle innspill! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du i flere butikker kan levere tilbake varer. Om du kjøper pynteputer e.l. får du sett hvordan det ser ut. Jeg vil anbefale deg å lage et moodboard :) Sett sammen farger, møbler og ting som inspirerer deg. Tilslutt vil det skape en helhet som gjør det lettere for deg når du skal finne ut hva du skal ha i leiligheten.

Jeg koser meg veldig når jeg kan sitte å pludre med det. :) Kjøper interiørblader, finner bilder på nett, klipper og limer.

Tusen takk for moodboard-tips. Det skal jeg absolutt gjøre! :)

Ikke velg kaffe latte, det er så 2002. Det er også en farge som er vanskelig med tanke på farger på møbler og annet interiør. Har selv bodd i en leilighet som var malt i denne fargen (leide), men selv om jeg er flink med farger/interiør, så var denne fargen vanskelig å jobbe med. Jeg er fornøyd med hvitfargen 0500N og lister etc. i helt hvit i høyere glansgrad.

Har du lest noen blogger? Mange gode ideér å hente der, helt gratis:)

Ok, noterer meg at kaffe latte ikke er fargen. ;) Takk!

Jeg ville vurdert å bytte ut parketten med skipsgulv, med tanke på nærkontakten til havet. Men det er bare hva jeg ville gjort.

Jeg vil gjerne bytte ut gulvet, men jeg tror vi sparer det til senere. Vi bruker såpass mye penger på interiør nå at noe dessverre må vike. Men takk for innspill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:overrasket:

Jøss, her har jeg bodd i mange år. Ikke i den leiligheten, men rett ved. Barndomsminner jeg aldri ville vært foruten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett farge på vegger så er det veldig lurt å holde taket hvitt.

Takk, det har jeg faktisk også lurt på!:)

:overrasket:

Jøss, her har jeg bodd i mange år. Ikke i den leiligheten, men rett ved. Barndomsminner jeg aldri ville vært foruten :hjerte:

Så artig. :) Det er vakkert der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig. :) Det er vakkert der ute!

Det er fantastisk. Kjempedeilig å sitte på svabergene å se på midnattsolen mens man hører bølgene og lukter på havet :rodmer: :rodmer:

Håper jeg flytter tilbake dit :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...