Gå til innhold

Keep calm and carry om-plakater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg personlig synes de er fine dersom de er rammet inn. Dessuten synes jeg det gir meg mening i hverdagen med små barn. Gir meg styrke i hverdagen;) Hehe..

Hva synes du? Er det teit eller fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De eneste Keep Calm-plakatene jeg har på veggene er parodiene jeg har lagd sjøl. Er ikke så begeistra for original-budskapet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du ikke så begeistret for originalbudskapet? Vet det har tilknytning til 2.(eller var det 1.?) verdenskrig. Men tror de aller fleste som har disse på veggen per idag ikke er så opptatt av det gamle budskapet. Tar jeg feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Synes for det første at det har gått litt inflasjon i dem. Man har jo sett dem i annenhver interiørblogg de siste 1-2 årene.

Dessuten synes jeg det er noe tafatt og selvutslettende i budskapet deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du ikke så begeistret for originalbudskapet? Vet det har tilknytning til 2.(eller var det 1.?) verdenskrig. Men tror de aller fleste som har disse på veggen per idag ikke er så opptatt av det gamle budskapet. Tar jeg feil?

Fordi budskapet er en oppfordring til å holde kjeft og gjøre det du blir fortalt. Og det er jeg ikke en tilhenger av.

Som Spinell sier, det er noe tafatt og selvutslettende over det hele.

Men for all del - dette er min tolkning, og jeg sier absolutt ikke at det er teit å ha plakatene på veggen. Hver sin smak! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de er fine jeg - de har godt formspråk og et fint budskap. Slik det ofte er med ting som blir populære - de fungerer. Har ikke en selv, men er glad i kjøleskapsmagneter med budskap som kan gi meg små påminnelser i hverdagen, typ "a clean House is a sign of a wasted life". En liten påminnelse til meg selv om at alt ikke må være perfekt her bestandig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du ikke så begeistret for originalbudskapet? Vet det har tilknytning til 2.(eller var det 1.?) verdenskrig. Men tror de aller fleste som har disse på veggen per idag ikke er så opptatt av det gamle budskapet. Tar jeg feil?

Det tror jeg du har fullstendig rett i. ;)

Fordi budskapet er en oppfordring til å holde kjeft og gjøre det du blir fortalt. Og det er jeg ikke en tilhenger av.

Som Spinell sier, det er noe tafatt og selvutslettende over det hele.

Men for all del - dette er min tolkning, og jeg sier absolutt ikke at det er teit å ha plakatene på veggen. Hver sin smak! :)

Det stemmer ikke helt, det var vel mer tenkt som en oppfordring til å holde motet oppe i tilfelle invasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er fine jeg :)

Selv har jeg en med mange små parodier på og den er supermorsom! :ler:

Denne

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også de er fine. Kjøpte min før de ble veldig populære, men har ikke tenkt å ta den ned fra veggen selv om "alle" har den nå.

Plakatene stammer fra begynnelsen av 2. verdenskrig, og er laget av britiske myndigheter. På den tiden ble britiske byer utsatt for massiv bombing av nazistene, og plakatene oppfordret ganske riktig innbyggerne til å holde motet oppe og ikke gi opp i en vanskelig situasjon, ikke til å holde kjeft og være lydige som noen over her har tolket det som. Jeg liker budskapet- men så har jeg alltid vært interessert i historie også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker historien bak og budskapet, og jeg synes designet er fint. Variantene med humor er også artige! Men disse plakataene har spredd seg som en farsott, så i og med at jeg ikke eier en allerede kommer jeg nok heller ikke til å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...