Gå til innhold

Jeg slanker katten min!


Snikk

Anbefalte innlegg

Lykke til med slanking ;)

Jeg prøver å fete katten jeg... ikke lett det heller. Hun veier 3,3 kg og bør komme seg opp til 4 hvertfall... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med slanking ;)

Jeg prøver å fete katten jeg... ikke lett det heller. Hun veier 3,3 kg og bør komme seg opp til 4 hvertfall... hehe

'

Her gikk brått den ene hukatt opp en halvkilo da den andre katta fikk RC babycat fordi hun var drektig... Blir spennende på utstilling i morra, litt kjipt om jeg får klage på at hu er for feit... Veier fortsatt under fire kilo da. Jeg har også en katt som jeg lurer på om er litt anorektisk. Kommer løpende sammen med resten når det er servering av våtfor på kvelden, men spiser bare bittelitt før hun er fornøyd. Har fått markkur, og er egentlig i knallform, leker og herjer, men er altså for tynn... Ikke lett med fem katter i hus, og alle skulle hatt forskjellig for... To kastrater, hann og hunn(trenger ikke legg på seg, men er ikke feite heller), en som bør fetes opp(skal kastreres nå, håper det hjelper), en i utganspunktet slank rasekatt som har kattunger, og en som er utstillingskatt og i perioder spiser hair&skin for at pelsen skal være tipptopp...

Eneste måten en kan ha full kontroll er jo om en kan fore dem på hver sine rom, med katteluke som styre av chippen. Men så mange rom har vi jo ikke i huset;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi våtfor? Det er både ris, mais og cellulose i Hills tørrfor noe katter strengt tatt ikke skal ha. Tørrfor i seg selv er ikke nødvendigvis så bra for katter.

Nå er ikke pusen min overvektig da, men da vi ga henne Hills og andre typer tørrfor kastet hun opp nesten hver dag. Det er det slutt på nå som hun får våtfor uten masse rart tilsatt. :)

Litt info her ->Feeding your cat

Endret av Kahlan Amnell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en vandrepus engang. Han elsket å vandre og kunne være borte i ukevis enda han var kastrert.

Når han kom hjem så var han direkte mager. Da ville han ha masse mat og kos, og det eneste han giddet å røre seg for var enten å ete, gå på do, snu seg i rett stilling, eller for å få kos.

Han var hjemme noen uker og ble virkelig feit før han dro på på langvandring igjen.

Vi hadde/har flere katter, og har aldri opplevd noen som har vært slik hverken før eller etter.

Han var spesiell. Vi hadde fikk et kull kattunger på ei jentekatte vi hadde (steriliseringen vi skulle gjennomføre ble for sent gitt), og han elsket kattungene. Om kattemor skulle ut en tur så var det rett til kurga kattungene var i for å passe på de. Der lå han og storkoset seg og purret mens kattungene kravlet på han. Om kattungene kom seg ut av kurva så var han rask til å hente de tilbake. Flink barnevakt var han :fnise:

Glad i babyer var han og. Hadde ei stor seng i stua der babyen lå, og der la han seg ved babyen (i fotenden, hvis ikke hadde babyen selvsagt blitt flyttet) og passet på.

Desverre fant en tullete nabo ut at han skulle skyte alle katter på tomten hans, og fine pusegutten ble desverre offer :tristbla:

Det ble litt langt og endte temmelig utenfor tema, men bare måtte fortelle mer om en av de mest unike pusene jeg har hatt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...