Gå til innhold

Kattespråk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på hva lillepus prøver å si når han lager ulike lyder.

1. Når han hever halen i været når han blir kost på.

2. "Mrrrrr". Kaller han på oss?

3. "Mrraaaaww". Den går veldig opp i tonefallet på slutten av lyden.

Og de forskjellige miauene hans da. Jeg har skjønt den miauen som kommer når han skal få noe godt, som i "gi meg!-miau" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen tvil (hos meg personlig altså) om at kattene har et ganske vidt "vokabular":) Jeg har en skikkelig pratekatt, og enkelte lyder skjønner jeg jo hva betyr. Som når hun ligger i kattungekassa og prøver å samle kattungene ved "melkebaren". De er jo innenfor en kattungehage, men de har jo allikevel såpass god plass at de tyter litt i alle retninger:) Da holder hun på med den samme kurringen helt til alle er på plass... Og det kan ta tid nå som unga har passert fem uker og er opptatt med andre ting i tillegg til melk. De spiser jo også både tørr-og våtfor, og drikker vann, så behovet for morsmelk er vel ikke like stort lenger...

En av de andre lager en spesiell lys lyd når hun vil ut i kattegården. Hun elsker å være ute, og er først ut og sist inn. Har allerede vært ute en god stund nå på morran. I tillegg klaprer hun med kjevene når hun sitter i vinduskarmen og kikker på de flyvende middagene på utsiden;)

Katt nummer tre kommer med noen ganske høye hyl, da står hun på badet og skal ha kos. Og det må foregå på den måten at hun står på benken ved vasken, og bli klappa. Skal alldeles ikke sitte på fanget i sofaen som "normale" katter. Det kan hun kun gjøre når vi er på utstilling og overnatter på hotell... Merkelig katt? Jepp....

Vi har totalt fem voksne katter, og jeg kjenner igjen "stemmene" til alle sammen:)

PS. Det er en renraset katt som har unger, og ungene vil få stamtavle, så er det sagt før noen kommer med at jeg skulle kastrert mammakatten. Det er jo litt dumt å kastrere en avlskatt når man er registrert oppdretter :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...