Gå til innhold

Kutte ut et familiemedlem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en helt vanvittig upassende og frekk svoger. Familien har så mange episoder med ham at å nevne alt kunne tatt en evighet! han har blant annet tatt meg på puppene, sånn helt uten videre, slått og sparket bror min, uten konsekvenser, og er i det hele tatt upassende i familiesituasjoner.

Selvsagt har vi sagt ifra flere ganger om dette både til han og til min søster, men begge to er helt blinde på det. Når vi sier fra til han "klikker" det for ham, og han blir voldsomt sinna!

Min mann, som egentlig er irriterende utålmodig, og jeg ønsker ikke å ha noe med ham å gjøre.

Jeg vet at man skal ta "the high road" og heve seg over det, men jeg føler meg ikke helt trygg når jeg er rundt ham. min andre søster har det på samme måte.

(unskyld hvis dette er litt rotete)

Noen som har opplevd lignende situasjoner? hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann, som egentlig er irriterende utålmodig, og jeg ønsker ikke å ha noe med ham å gjøre.

Mente du egentlig at din mann er irriterende tålmodig?

Til saken: Jeg ville nok kuttet kontakten med en så ubehagelig mann ja. Søsteren ville fortsatt vært velkommen hos oss, men ikke mannen. Men vær forberedt på at dette kan skape vanskelige situasjoner rundt familiesammenkomster senere dersom ikke hele familien kutter kontakten. Kanskje møtes dere i dåp, konfirmasjon, bryllup, julemiddag etc, og da kan det jo fort bli veldig ubehagelig. Men det er det jo allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at det også kan gå utover din søster?

Jeg ville valgt å støtte min søster hvis hun var sammen med en slik mann. Prøvd å hjelpe slik at ting ble bedre istedet for å ta avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtte søster, prøve å unngå mannen. Gjøre ting alene med søster. Være åpen, men ikke si mer enn nødvendig, unngå å såre søster. Være diplomatisk. Hvis denne fyren er så ille, så har han en skrue løs, enten alkoholproblem eller personlighetsproblemer av et eller annet slag. Spiller ingen rolle. Han er en dust. La han i fred, men ta ansvar for søsteren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på ærlighet samtidig som man må stå på for de viktige tingene for egen del; si rett ut i situasjoner hvor han opptrer på en uakseptabel måte hvordan du ser det, gjerne om og om igjen om det trengs samtidig som du forklarer hvorfor du reagerer og si at du ikke finner deg i en slik oppførsel.

Å beføle sine svigerinner er ikke akseptabelt, ei heller å slå elelr sparke - og ved raseriutbrudd ville jeg regelrett tatt min frakk og gått (evt be vedkommende pakke seg ut hvis det skjer i mitt hjem)

Altså, jegville valgt å klar beskjed at jeg ikke under noen omstendigheter finner meg i slik oppførsel og at om dette vedvarer blir konsekvensen overhode ingen kontakt - så får det være opp til han (og din søster) hvordan de reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...