Gå til innhold

Hva spiser dere til lunsj?

Fremhevede innlegg

Gjest Survival
Skrevet

Jeg er utrolig lei av rugbrød, knekkebrød og salat til lunsj.

Trenger gode tips til hva man kan spise til lunsj. Det skal sies at jeg studerer, og er ikke hjemme i lunsjtiden, derfor må det være noe man kan ta med seg.

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Ja og forresten, det bør være ganske sunt siden jeg prøver å være så sunn som mulig. (Ps: jeg er ikke på lavkarbo eller noe slikt).

Skrevet

Har du tilgang til micro? På videregående pleide jeg å lage store middagsporsjoner som holdt seg noen dager. Tok med og varmet på skolen. Kyllingfilet med sursøt saus, grønnsaker og ris, lapskaus osv. :)

Gjest Survival
Skrevet

Jeg har dessverre ikke tilgang på micro :/

Skrevet

Kesam eller Skyr? Veldig godt, mettende og lettvindt. :)

Gjest Survival
Skrevet

Kesam eller Skyr? Veldig godt, mettende og lettvindt. :)

Ja det er det jo, men hvordan blir det når jeg skal ha det i veska noen timer? Jeg trodde det måtte ligge kaldt hele tiden? :)

Skrevet

Omelett med masse grønnsaker. Oppkuttede grønnsaker med rømme/creme fraiche-dip. Grove frokostmuffins med bær. Grove horn.

Skrevet

Ja det er det jo, men hvordan blir det når jeg skal ha det i veska noen timer? Jeg trodde det måtte ligge kaldt hele tiden? :)

Om det er snakk om 3-4 timer og pakken er uåpnet så er det ikke noe problem, det er jo "sure" melkeprodukter fra før, så de blir ikke mer sure vil jeg tro. Med mindre du liker at det er kaldt da. :)

• Liker 1
Skrevet

Om det er snakk om 3-4 timer og pakken er uåpnet så er det ikke noe problem, det er jo "sure" melkeprodukter fra før, så de blir ikke mer sure vil jeg tro. Med mindre du liker at det er kaldt da. :)

Tror også det funker fint. Hva med skyr/kesam/yoghurt/cottage cheese, nøtter og oppkuttet frukt?

Tidligere lagde jeg grøt av byggryn og hadd med som lunch. Skal nevne at jeg pleide å varme den i micro men synes den smakte godt kald også. Kan finne frem ca oppskrift hvis du trenger..

Gjest NozMonster
Skrevet

(hjemmelaget) pizza funker jo å spise mange dager etterpå, og det funker jo uten å varme den opp.

omelett er jo et godt forslag fra AB

laks (og/eller hermetikk-tunisk), pesto, pasta (evt løk, sopp osv) er godt kaldt

Skrevet

tomatsuppe med egg, tunfisk salat, smørbrød er kjempegodt(smeltet ost tomat skinke osv)

lapskaus på boks.

Skrevet

Middagsrester

Omelett

Eggerøre, gjerne "pimpet" med grønnsaker og skinke feks

Brød/knekkebrød- blir ofte mer spennende med mer pålegg og frukt og grønt på.

Yoghurt toppet med kornblanding

Smoothie

Skrevet

Jeg studerer også, og dette pleier jeg å spise i lunsjen:

- baguette med brie/camembert/annen myk smøreost med salat og agurk.

- hvis det er noe godt de har i kantina, så hender det at jeg kjøper lunsjmeny.

- ca. en gang i uka spiser jeg salat i kantina.

- middagsrester. Det kan være wok, spaghetti, pizza - hva som helst.

- brødskiver eller knekkebrød med leverpostei, ost, syltetøy, egg osv.

- frukt! Banan eller klementin som regel.

Skrevet

* Omelett

* Eggerøre

* Egg og bacon

* Toast

* Suppe på termos

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Lag wraps :D Enkelt og veldig godt.

Gjest Survival
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Masse gode forslag som jeg tar med meg videre :)

Skrevet

Dere som steke omelett og sånt til lunsj, steker dere maten om kvelden?

Skrevet

Scones med brunost/hvitost/egg/ annet og oppskjært mango. mmm :D

Skrevet

Pai eller quiche. Som student pleide jeg å lage pai et par ganger i måneden, og det var super middags- og lunsjmat. Til lunsj ofte med en salat ved siden av.

En del middagsrester er innmari gode også kalde dagen derpå. Kjøttkaker for eksempel. Det kan fort bli en burger av det med et rundstykke, litt salat og dressing. Også hot curry er godt, og det er mindre hot når det er kaldt.

Skrevet

Coscos/bulgur/quinoa-salat er turmat hjemme hos oss :) Gjerne med tomat, fetaost eller cottage cheese, soltørkede tomater og oliven. Her er en oppskrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...