Gjest Survival Skrevet 16. oktober 2011 #21 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har printer, men bruker den bare et par ganger i måneden.
Casall Skrevet 16. oktober 2011 #22 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har printer, i boden. Den er så treeg og mangler blekk, og siden jeg nesten ikke bruker den så ser jeg ikke vitsen med å kjøpe det.
sofie777 Skrevet 17. oktober 2011 #23 Skrevet 17. oktober 2011 Bruker printeren mest til å skrive ut reisebilletter og slikt. Ja, jeg vet koden som regel kommer på mobilen, eller jeg kan skrive den inn der, men det gir en form for trygghet å ha det skrevet ut. Noen billetter har jo en QR-kode eller lignende også, og da er den utskrevne billetten best.
Gjest Cupcakes Skrevet 17. oktober 2011 #24 Skrevet 17. oktober 2011 Vi har printer, med scanner og kopiering, kjøpte den når jeg gikk på skolen til oppgaver o.l. Men bruker den faktisk en del utenom også, når jeg søkte jobb var den grei å ha, til å printe ut bilder, ta kopi av dokumenter, og litt til jobbsammenheng. Kunne aldri falt meg inn å kjøpt nye printer for å spare penger patroner. Det merket jeg har får jeg en pakke med alle fargene den bruker for 600,- synes ikke det er så ille jeg da...
Judge Judy Skrevet 17. oktober 2011 #25 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg måtte faktisk kjøpe nytt blekk til printeren min i går. Kostet 245,- for en XL beholder med svart blekk (samme pris for farger). Denne er dobbelt så stor som en vanlig patron. Syntes ikke det var så ille?
challenger Skrevet 17. oktober 2011 #26 Skrevet 17. oktober 2011 Har ikke printer, så må hjem til mamma hvis det er noe som absolutt må skrives ut. Da er det stort sett sånne mail med hotellreservasjoner, flybilletter osv. Men det blir jo ikke så mange ganger i året da.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #27 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg får ikke regnestykket hans til å gå opp. Han betaler 400 kr året for printerene, han får ca 150 utskrifter pr testpatron, noe som tilsier at han printer ut ca 300 sider i året. Dette betyr at han betaler 1,33 kr pr side utskrift. Jeg kjøpte en printer til 1200 kr for 5 år siden, printeren har kostet meg 240 kr pr år. Jeg betaler ca 500 kr for blekkpatroner som gir meg ca 1000-1200 sider med utskrift (forutsatt tekst, ikke bilder), dette tilsvarer maksimun 0,50 kr pr side utskrift. For 300 sider i året, vil dette koste meg maksimum 150 kr + de 240 kr året printeren koster meg. Totalt 390 kr, altså det samme som han betaler pr år ved å kjøpe ny printer hver gang. Jeg skjønner rett og slett ikke regnskapet hans!
Lutetium 71 Skrevet 17. oktober 2011 #28 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg skjønner rett og slett ikke regnskapet hans! + transport frem og tilbake til butikken. Det hadde han heller ikke med.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2011 #29 Skrevet 17. oktober 2011 AB#27: Det er fordi mannen er en tosk som ikke har skjønt at en investering i en litt dyrere/bedre skriver med litt mer kapasitet så hadde han spart seg å kaste printere raskere enn han rekker å skrive ut. Mannen er rett og slett dum! Til trådstarters spørsmål: Jeg har en (litt dyrere) printer som jeg bruker regelmessig. Hos meg er det ofte sånn at når jeg først skriver ut så er det noen sider. Dessuten er det scanner og kopi på den også. Jeg tror at jeg har skiftet blekk på den 2 ganger i dens levetid (ca 3-4 år), og også for denne printeren er det en pakke med flere patroner i, og en patron pr farge samt to for sort. Den er rett og slett laget for å være økonomisk.
Wonders Skrevet 20. oktober 2011 #30 Skrevet 20. oktober 2011 sef har jeg det. Printer, scanner, kopimaskin og fax, -alt i ett. Ett hvert hjem bør ha dette, om de er digitale. Hvordan skal man ellers digitalisere alt? Åssen legger dere inn for.eks en cv via vedlegg om dere ikke scanner???
Gjest Consensio Skrevet 20. oktober 2011 #31 Skrevet 20. oktober 2011 Vi har printer. Vi har vel hatt den nå i 3-4 år tror jeg. Dette er en printer/fotoprinter, så mannen bruker den i jobben til å skrive ut fakturaer og jeg bruker den til å printe ut bilder.
kaprifolen Skrevet 20. oktober 2011 #32 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Har faktisk kjøpt ny printer da jeg egentlig skulle ha blekk selv.. Skulle ha blekk til en vanlig, gammel skriver, og gikk ut med multifunksjons-skriver og 150,- spart. Bruker den til å kopiere ting f.eks i jobbsammenheng, scanner gamle fotografier og dokumenter, skriver ut brev, notater i forkant av møter, julebrev, bookinger og billettbekreftelser jeg må ha på papir, bilder på fotopapir, tekst i fin font når jeg lager kort osv. Bruker den ikke KJEMPEOFTE, men ville ikke klart meg særlig effektivt uten, heller... Endret 20. oktober 2011 av kaprifolen
Lutetium 71 Skrevet 20. oktober 2011 #34 Skrevet 20. oktober 2011 sef har jeg det. Printer, scanner, kopimaskin og fax, -alt i ett. Ett hvert hjem bør ha dette, om de er digitale. Hvordan skal man ellers digitalisere alt? Åssen legger dere inn for.eks en cv via vedlegg om dere ikke scanner??? Jeg pleier ofte å legge ved en PDF fil! :gjeiper:
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. oktober 2011 #35 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg får heller ikke regnestykke hans til å gå opp. Selv om jeg kjøper xl-patroner, både farge og svart, kommer jeg ikke opp i mer enn 650 til sammen. Og de varer mye lengre enn de testpatronene som følger med skriveren! Ja, jeg har printer med scanner funksjon. Synes det er veldig kjekt. Får en del forberedelse til oppdrag på mail f.eks. og skriver ut for å kunne utnytte tiden på kollektivtransport til forberedelse. Ellers dukker det stadig opp ting og tang som enten skal skrives ut eller scannes inn
Auri Skrevet 20. oktober 2011 #36 Skrevet 20. oktober 2011 Åssen legger dere inn for.eks en cv via vedlegg om dere ikke scanner??? Uhm... Har den som digital fil på maskinen (tekstdokument) såklart? Jeg har scanner, men har jo ikke CV i papirformat akkurat...
Gjest Thessie! Skrevet 20. oktober 2011 #37 Skrevet 20. oktober 2011 Åssen legger dere inn for.eks en cv via vedlegg om dere ikke scanner??? Mener du kanskje vitnemål eller noe? Det er da vanlig å ha cv-en på datà?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #39 Skrevet 21. oktober 2011 Nei. Aldri har jeg hatt noe heller, i løpet av mine 15 år som databruker. Har utallige skrivere, skannere og kopimaskiner på jobben, så det lille jeg trenger å skrive ut privat blir gjort der.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #40 Skrevet 21. oktober 2011 Jepp, må ha det fordi jeg fotograferer analogt. Er også veldig fint å ha til de sjeldne situasjonene hvor det plutselig er nødvendig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå