AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Las denne artikkelen i BT: http://www.bt.no/nyheter/okonomi/ystein-har-kastet-16-printere-2593493.html For det første virker det helt tullete å hive en printer hver 6. mnd. For det andre lurer jeg veldig på hva folk printer ut hjemme! (Og iallfall så mye at man må bytte printer så ofte...) Hva printer du hjemme?
LeaMichele Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 (endret) ja det har jeg.. to stk. bruker den ofte. Endret 16. oktober 2011 av ekh
Gjest Apophis Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Har printer, men bruker den veldig sjeldent.
Gjest Raindrops Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har ikke. Skriver ut det jeg trenger på skolen. Men jeg skulle ønske jeg hadde en ordentlig fotoprinter jeg kunne bruke hjemme.
Gjest Mahareth Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har printer, men bruker den sjeldent.
Auri Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Ja, men vi har hatt vår i tre år, en billig en fra Clas... Vi kjøpte den for skolearbeid, og den er i bruk fra tid til annen. Var veldig kjekt å ha egen printer før bryllupet; vi lagde våre egne (veldig enkle) invitasjoner. Ja, nye patroner er dyrt, men en slik mentalitet som i artikkelen er jo bare helt absurd.
CoffeeCup Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 Ja, jeg har printer hjemme. brukte den en del i skolesammenheng når jeg gikk på skole. Nå bruker jeg oftere scanneren på den enn printeren. Ellers bruker jeg den til å skrive ut søknader, CV og for å kopiere attester osv osv. At jeg kan printe ut bilder er også kjekt innimellom. Jeg skjønner faktisk hvorfor man bytter ut printere istedenfor å kjøpe nytt blekk. Økonomisk lønner det seg, men er enig i at det ikke er miljøvennlig. De færreste trenger en printer med så god kvalitet på det som skrives ut at det er nødvendig å kjøpe de dyre printerne. Og da er det som det kommer frem i artikkelen urimelig priser på blekket ift hva printeren koster. Syns man kan legge noe av ansvaret ovenfor miljøet på produsentene av printerne i tillegg til kjøperne. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #9 Skrevet 16. oktober 2011 Men hva printer dere? Om man har billigprinter, bruker man den vel ikke til foto, så hva skriver man ut? Skolearbeid og småting som utskrifter fra nettbank kan jeg lett skrive ut på skolen.
Gjest Bomullsdott Skrevet 16. oktober 2011 #10 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har printer hos pappa, men ikke hos mamma. Bruker den nesten aldri. De gangene jeg printer ut er det som regel skolearbeid.
Auri Skrevet 16. oktober 2011 #11 Skrevet 16. oktober 2011 Går ikke på skole lenger, og har ikke tilgang til printer på jobb, verken jeg eller mannen min. Så da trenger vi en hjemme til bankutskrifter og sånt.
Gjest Silvermist Skrevet 16. oktober 2011 #12 Skrevet 16. oktober 2011 Ja, vi har en vanlig printer og en printer med skanner. Brukes ikke så veldig ofte, men har vært veldig greie å ha når de først trengs. Printer stort sett ting til skolen, men også andre ting.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #13 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har printer, men bruker den aldri fordi jeg ikke har råd til blekk. Så hver gang jeg skal printe ut noe så går jeg til foreldrene mine:)
Lutetium 71 Skrevet 16. oktober 2011 #14 Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Las denne artikkelen i BT: http://www.bt.no/nyheter/okonomi/ystein-har-kastet-16-printere-2593493.html For det første virker det helt tullete å hive en printer hver 6. mnd. For det andre lurer jeg veldig på hva folk printer ut hjemme! (Og iallfall så mye at man må bytte printer så ofte...) Hva printer du hjemme? Den artikkelen er jo helt vanvittig! Men, det er ikke tatt utfra fantasien. Bransjen legger selv opp til det ved å prise blekkpatroner høyt, og maskinvare lavt. Å legge ved halvtomme blekkpatroner hjelper ikke akkurat på. Selv har jeg ett gammalt monster av en laserskriver fra midten av 90tallet(!). Med original HP toner kan jeg (ifølge HP selv) skvise ut 6800 sider med tekst før "patronen" er tom. Veldig kjekk sak. Trenger jeg fargeutskrifter av bildene mine, finner jeg meg heller en fotobutikk på nett. Edit:Må vel være feil i den artikkelen? Kan ikke tenke meg at man får laserprintere til 199? Selv ikke på clasern. Endret 16. oktober 2011 av Lutetium 71
Gjest strykebrett Skrevet 16. oktober 2011 #15 Skrevet 16. oktober 2011 Nei, de veldig få gangene jeg trenger å printe noe gjør jeg det på jobben.
Judge Judy Skrevet 16. oktober 2011 #16 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har printer med scanner, og bruker den faktisk akkurat nå til å skrive ut pensum til skolen (fått e-kompendium av lærerne, men synes det er utrolig upraktisk dra frem PCen hver gang jeg skal lese). Kunne sikkert brukt printerne på skolen, men da må jeg jo være der istedet for hjemme, og det er ikke alltid like praktisk
Gjest Thessie! Skrevet 16. oktober 2011 #17 Skrevet 16. oktober 2011 Vi kjøpte printer til skoleting. Jeg bruker den ganske ofte og i perioder flere ganger i uken, og da blir det upraktisk å bruke den som er på skolen, da jeg ofte ikke er på skolen grunnet praksis. Men vi kjøper nye patroner og ikke skriver, selv om printeren vår er ganske billig
Orchideae Skrevet 16. oktober 2011 #18 Skrevet 16. oktober 2011 Mulig jeg banner i kirken nå, men dette har jeg faktisk gjort selv også.
Gjest Badabing Skrevet 16. oktober 2011 #19 Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Vi har faktisk to printere. Kjøpte dem for evigheter siden, men ser ingen grunn til å bytte dem ut. De funker jo begge to. Bruker printer kanskje en gang i uken. Til bilder, oppskrifter, info fra jobben, en artikkel jeg vil lese osv. Synes det er mer lettvint å gjøre sånt hjemme hos meg selv. Edit: Det kunne forøvrig aldri ha falt meg inn å kaste en printer bare pga noe sånt, sånn som han i artikkelen gjør. Tragisk. Så lenge printerne gjør jobben sin, så skal de få lov til å bli her. Bytter ikke ut ting før de er ødelagt, eller begynner å svikte på noe vis. Endret 16. oktober 2011 av Badabing
Gjest Cuntzilla Skrevet 16. oktober 2011 #20 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har en gammel holk av en printer/scanner. Den brukes ikke så ofte, men er veldig god å ha når den først trengs =) Brukte den mye når jeg søkte jobber, det er gull verdt å kunne scanne, kopiere og skrive ut hjemme da. Ellers er det jo bare vanlige ting som å printe ut en konsertbillett her og et skjema for noe der, selv om man har tilgang til printer på jobb eller skole så er det fryktelig praktisk å ha en hjemme også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå