Gå til innhold

Hva bil har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har enn så lenge ett barn, vogn og hund. Vi legger ned ene baksetet så vogna kommer inn på langs. Dette er ikke ideelt da hunden er løs baki (fy, jeg vet!) og det er lite praktisk å ta opp og ned setet. Vogna vår er ganske liten da, er en mountain buggy.

Hvordan løser dere med hund og barn dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svær bil (mulighet for syv seter), bikkjene i hvert sitt bur, fortsatt god plass til alle tre ungene og to voksne.

Skrevet

Og vogna såklart...

Skrevet

Hva type bil er dette??

Gjest MorAase
Skrevet

Hva er poenget med seler og barnesete med løs hund i bilen? Løs hund i 60 km/t knuser i alle fall hodet på barnet. Fint det...

• Liker 4
Skrevet

bil som funker er passat, touran,audi bmw mercedes alt som er stort og har plass, sier vell seg selv...

Skrevet (endret)

Jeg har en sort Beetle og er veldig fornøyd med den. :)

Endret av Kråkesaks
Skrevet (endret)

Men ja: Det er vel best med en stor stasjonsvogn, sånn at det er plass til både hundebur og vogn baki?

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Skrevet

Ikke ødelegg tråden nå da, folkens.

Jeg har en sort Beetle og er veldig fornøyd med den. :)

Men den har vel ikke plass til barnevogn, hund og barn?

Har selv en Peugeot 307 SW. God plass i den, og vi har syv seter til den også (kan ta ut de to bakerste), men hadde nok ikke hatt plass til et stort hundebur+vår digre simo kombi ;)

Skrevet

Vi har to barn og bikkje, ikke barnevogn nå da, men barn nr 3 er på planleggingstadiet. Har en toyota landcruiser 2009 modell, 7-seter. Har tatt ut de bakerste setene og bikkja (stor hund, berner sennen) har god plass baki inni buret sitt. Og det vil være plass til barnevogn når den tid kommer.

Skrevet

Passat :))

Er Passat vi ser på nå :)

Skrevet (endret)

men om du går på finn.no, så kan kan søke opp forskjellige typer (stasjonsvogn, suv osv) i kategorier, og da får du opp alle bilmerker innenfor den kategorien. :) hvor stor bil man må ha, avhenger jo litt. stor/liten hund, stor/liten vogn osv.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Så: vi ser på Passat, jeg lurer bare på hvordan dere løser det og hvilken type bil dere med barn/hund/barnevogn kjører.

Endret av Kråkesaks
Skrevet (endret)

Her blir neste bil en touran (7 seter). God plass til barn, vogn og annet utstyr. Men er usikker hvordan den er ifht hund..

Obs.. Måtte rette skrivefeil, så ingen begynte å henge seg opp i det ;)

Endret av Kråkesaks
Skrevet (endret)

Vi har enn så lenge ett barn, vogn og hund. Vi legger ned ene baksetet så vogna kommer inn på langs. Dette er ikke ideelt da hunden er løs baki (fy, jeg vet!) og det er lite praktisk å ta opp og ned setet. Vogna vår er ganske liten da, er en mountain buggy.

Hvordan løser dere med hund og barn dette?

Jeg har en Volvo V70. Veldig god plass i den. Fikk plass til en hel takboks inni den når jeg kjøpte privat og selgeren absolutt ikke ville ta den på taket "i tilfellet vi kvinnfolka ikke fikk til å feste den skikkelig" (selger var en kvinne).... :lur:

Edit: Om vi hadde hatt 3 barn hadde det gått helt fint. God plass til to barneseter 9-18 kg og en sittepute der :)

Endret av daemonia
Skrevet

Har også v70, god plass til barnesete, hundebur og barnevogn. Om jeg må ha flere seter inni der så går det helt fint også.

Skrevet

Vi har nettop kjøpt oss VW Touran og er veldig fornøyd med den. God plass både i baksetet og i bagasjerommet. Kjekt for oss som håper på 3 barn etterhvert :)

Skrevet

Takk for skikkelig svar dere fire siste :)

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Kråkesaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...