AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva det motsatte av bakside er når man skal si, f.eks "medaljens bakside og...." Man sier jo ikke forside? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Del Skrevet 16. oktober 2011 Framside Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva det motsatte av bakside er når man skal si, f.eks "medaljens bakside og...." Man sier jo ikke forside? Framside :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. oktober 2011 #4 Del Skrevet 16. oktober 2011 Forside og fram/frem side går ut på ett. Det er kanskje dialektavhengig hva man sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 17. oktober 2011 #5 Del Skrevet 17. oktober 2011 Forside og fram/frem side går ut på ett. Det er kanskje dialektavhengig hva man sier. Belladonna, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. oktober 2011 #6 Del Skrevet 17. oktober 2011 Kanskje en kan si skyggesiden, kontra solsiden av medaljen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 18. oktober 2011 #7 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva det motsatte av bakside er når man skal si, f.eks "medaljens bakside og...." Man sier jo ikke forside? Advers. Hvis det er det motsatte uttrykket av "medaljens bakside" så kan jo du bruke nektende: "ikke medaljens bakside". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. oktober 2011 #8 Del Skrevet 18. oktober 2011 Advers. Hvis det er det motsatte uttrykket av "medaljens bakside" så kan jo du bruke nektende: "ikke medaljens bakside". Advers:forside, revers:bakside Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. oktober 2011 #9 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva det motsatte av bakside er når man skal si, f.eks "medaljens bakside og...." Man sier jo ikke forside? Hvis du snakker om i overført betydning, betyr det at det som regel er en hake, et aber ved noe, selv om ting kan se flott ut ved første øyekast. Nå mener jeg i vid betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå