Gå til innhold

Ekkel lukt fra underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år, jeg merker selv at jeg har en utrolig ekkel lukt fra underlivet. Aner ikke hva jeg har fått det av. Jeg er så redd for at kjærsten min skal merke det når vi har sex.. Jeg suger han ofte, han liker det veldig godt. Han vil også slikke meg, men jeg vil ikke la han gjøre det. Jeg synes det er deilig men det er så flaut når jeg lukter sånn. Hva skal jeg gjøre for å få bort denne sterke ekkle lukten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha bakteriell vaginose og den må behandles av lege med reseptbelakte medisiner. Det forsvinner ikke av seg selv og kan bli så ille at folkt lukter det selv om du er fullt påkledd.

Bestill legetime i morgen.

• Liker 1
Skrevet

Hva slags lukt? Fiskeaktig? I så fall er det nok bakteriell vaginose, som er ganske vanlig å få. Ta deg en tur til legen og få antibiotika.

Gjest Linaria
Skrevet

Du trenger ikke bestille legetime. Når du bare er 18 så kan du jo stikke en tur på en helsestasjon for ungdom. På de fleste sånne er det leger som skriver ut medisiner til underlivssykdommer og du får gratis underlivssjekk.

Med medisin forsvinner det på et par dager.

Skrevet

Er enig med andre her, har hatt bakteriell vaginose to ganger, det er en såkalt uskyldig kjønnssykdom, du får det fordi bakteriene i underlivet ikke er i balanse, det får du ofte om du vasker deg i underlivet med såpe eller vasker deg kraftig med vann, det skal du ikke gjøre.

Og ja, om du ikke behandler dette fort så kan det lukte såpass ille at det lukter selv om du har alle klær på, og det er FLAUT!

Skrevet

Vi skal nok være ærlige og påpeke av bakteriell vaginose ikke bare skyldes rent vann, - men også ny seksualpartner.

Skrevet

Gynekologen fortalte meg det var en "uskyldig" kjønnsykdom for man fikk det ikke av seksualpartnere, det er bakterie mangel fordi man faktiskt vasker dem bort. Gjerne jeg må finne meg en ny gynekolog..

Skrevet

Gynekologen fortalte meg det var en "uskyldig" kjønnsykdom for man fikk det ikke av seksualpartnere, det er bakterie mangel fordi man faktiskt vasker dem bort. Gjerne jeg må finne meg en ny gynekolog..

Det skyldes en ubalanse av bakterier som normalt finnes i underlivet,og ikke ny seksualpartner.Så du trenger nok ikke finne deg en ny gynekolog :) H*n har helt rett! Det som derimot kan skje er at i enkelte tilfeller kan sæden hans reagere med utfloden din og skape denne lukten.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir utrolig syk av antibiotika. Jeg klarer ikke å spise og spyr om jeg får i meg mat eller vann og jeg får høy feber. Er det virkelig den eneste måten å få det bort på?

Skrevet

Er det virkelig den eneste måten å få det bort på?

Hvis det er bakterell vaginose du har så ja. Men du må ringe legen din først så du kan bli undersøkt.

Skrevet

Jeg ville tatt meg en tur til apotek og prøvd reseptfrie midler for ubalanse i underlivet. Lactal balance og Ecovag balance er to av slike produkter. Jeg selv har bare brukt Lactal, og for min del har det fungert veldig fint. Da har jeg sluppet den mindre moro legetimen. Og det er sant som flere påpeker, at dersom du ikke gjør noe med det, så blir tilstanden verre, og det kan til og med lukte gjennom klærne dine. For min del hjelper det å gå på do etter sex for å tørke vekk sæden. Har en følelse av at det skaper lukten for min del.. Også det å unngå å vaske med parfymert såpe i underlivet. Lactasyd har vel egen "såpe" for underlivsvask.

Skrevet

Jeg ville tatt meg en tur til apotek og prøvd reseptfrie midler for ubalanse i underlivet. Lactal balance og Ecovag balance er to av slike produkter. Jeg selv har bare brukt Lactal, og for min del har det fungert veldig fint. Da har jeg sluppet den mindre moro legetimen. Og det er sant som flere påpeker, at dersom du ikke gjør noe med det, så blir tilstanden verre, og det kan til og med lukte gjennom klærne dine. For min del hjelper det å gå på do etter sex for å tørke vekk sæden. Har en følelse av at det skaper lukten for min del.. Også det å unngå å vaske med parfymert såpe i underlivet. Lactasyd har vel egen "såpe" for underlivsvask.

Men det er ikke så gale nå som det var for noen uker siden. Er det mulig at det har blitt bedre?

Skrevet

Dersom det er en ubalanse der, vil den ikke forsvinne. Skjønner ikke problemet med å gå til apoteket jeg da... Du ber jo om råd, og det får du jo tonnevis av. Synes du burde fungt rådene du selv ber om.

Skrevet

Ubalanser kan rette seg av seg selv ja. Men du kan/bør hjelpe det på vei med å leve sunt, og stelle godt med deg selv.

Vask med vann, spis og drikk youghurt, kutt ned på sukker, og dropp sex et par dager eller uker og det kan gå seg til bare av det. Av sterkere krutt har du hvitløk, teatreoilje, lavendelolje osv.

Skrevet

Du trenger ikke behandling for å bli kvitt det. Eneste grunnen til å ta behandling er for at det skal forsvinne raskere. Jeg tålte ikke flagyl tablettene jeg fikk da jeg hadde det for første gang, spydde etter en tablett. Skulle ta to men droppa den siste siden jeg ble så dårlig, og det gikk vekk bare av en tablett. Har hatt det 2 ganger i ettertid, da har jeg bare latt det gå over av seg selv. Tok noen uker. Holdt meg unna stringtruser og lufta godt så blei det så bra :P

Skrevet

jeg bruker en spesiell underlivssåpe som jeg kjøper på apoteket noen ganger i uka. også har jeg også ecovag piller som jeg bruker når det har blitt litt mye sex og jeg merker det er ubalanse. det fungerer veldig bra=)

Skrevet

Minner meg om en fortelling jeg hørt en gang.

En blind mann vandret var ute og gikk en tur med sin hund og stav. I det han går forbi en fiskebutikk, stanser han opp, og snur seg mot butikken og utbryter: "God dag, damer!"

• Liker 1
Skrevet

Sist jeg hadde bateriell vaginose fikk jeg noen stikkpiller som skulle i skjeden. Blir ikke kvalm da ;) var bare tre stykk, tre dager. Lukten forsvant allerede etter den første :D

Gå til legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...