Gjest Spinnvill Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Hola! Jeg går på microgynon og har hoppet over mensen en gang. Fikk selvsagt gjennomslagsblødning to dager før den siste pillen i uke 2. Jeg ekke så sykt keen på å ha mensen i to uker, egentlig. Så da jeg leste pakningsvedlegget stod det at dersom du glemmer en pille i uke tre, kan du bare droppe resten og ta en pillepause på ei uke og bare fortsette på nytt brett: " Dersom du har glemt én tablett i uke 3 Ett av følgende to alternativer kan følges uten at du trenger å benytte ekstra prevensjon i tillegg: Valg 1: Ta siste glemte tablett så snart du husker det (selv om det innebærer at du tar to tabletter samtidig), og ta neste tablett til vanlig tid. Start på neste brett med en gang det påbegynte brettet er oppbrukt. Det skal med andre ord ikke gjøres noe opphold mellom brettene. Du vil sannsyligvis ikke få noen bortfallsblødning før du er ferdig med det andre brettet, men du kan oppleve småblødninger og gjennombruddsblødninger på dager du tar tabletter. eller: Valg 2: Du kan også slutte å ta tabletter fra brettet og begynne på neste brett etter en tablettfri periode på opptil 7 dager (inklusiv den dagen du glemte tabletten). Når du bruker denne metoden, kan du alltid starte neste pakning på samme ukedag som du vanligvis gjør. " Så da kan jeg bare la vær å ta pille i tredje uke og fortsatt være sikker? Vet dette blir litt smør på flesk, men jeg MÅ være på den sikre siden! Kan ikke bli preggers nå! Jeg har forstått det rett, ikke sant?
Klikk Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Ja, hopp over placebotablettene, og begynn på neste brett. (Altså kun ta pillene uke 1, 2 og 3 før du begynner på uke 1 igjen.) Superlett
Klikk Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Her misforstod jeg litt kanskje.. trodde du ville utsette mensen. Hvis du har glemt tablett i uke 3, fullfører du uke 3 og fortsetter på nytt brett når du har tatt alle for den uken.
Gjest ts Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Her misforstod jeg litt kanskje.. trodde du ville utsette mensen. Hvis du har glemt tablett i uke 3, fullfører du uke 3 og fortsetter på nytt brett når du har tatt alle for den uken. Ja det er det ene alternativet i følge bruksanvisningen:) Men det andre alternativet er at man kan la vær å ta pillene i uke tre (hvis man glemmer en pille liksom), altså ta en pillefri periode på 7 dager og starte på nytt brett. For jeg fikk mensen to dager før uke tre på brettet pga at jeg har hoppet over mensen en gang! Orker ikke tanken på å ha mensen i to uker i strekk:P Så det jeg lurer på er om jeg har forstått det riktig jf.bruksanvisningen? Greit å få noen andres mening på dette før jeg evnt gjør noe feil;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå