Gå til innhold

Problem med underlivet HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 15 år som har et stort problem som jeg håper jeg kan få svar på! Noen ganger, når jeg får en skikkelig latterkrampe, så ler jeg så mye at jeg tisser på meg!

Dette er jo ganske unormalt siden jeg bare er 15? Jeg kniper igjen så mye jeg klarer, men alikevel så renner det imellom. Dette er ekstremt pinlig og jeg håper jeg finner en løsning på det fort, før noen ser det!

Burde jeg oppsøke lege? Jeg syntes dette er så pinlig at jeg ikke tør å ta det opp med moren min, hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isåfall, tror du det ville blitt en gynekologisk undersøkelse? Går det an å bestille en annonym legetime?

Skrevet

Isåfall, tror du det ville blitt en gynekologisk undersøkelse? Går det an å bestille en annonym legetime?

Beklager at jeg sitter og humrer litt for meg selv akkurat nå, men hva er en "anonym legetime"...? Det har jeg ikke vært borti før. Legen må jo vite hvem du er når du går til han. Dersom du skal henvises videre, hvordan skal han kunne henvise deg uten navn? Og han må også se på legehistorien din.

Skrevet

Syntes bare problemet mitt er litt pinlig og jeg om moren min har samme fastlege. Men han har jo taushetsplikt, så jeg regner ikke med at det er noe problem

Skrevet

Hvis dette skjer hver gang du ler litt så burde du få en time til legen.

Om dette bare har skjedd noen få ganger når du har hatt latterkrampe, så er det ikke så farlig.

Det har også mye å si hvor full blære er.

Selv om du er 15 så behøver du ikke å være flau, det er ikke helt uvanlig også for de som ikke har født.

Skrevet

Det skjer for det meste når jeg "hoster" opp en ekte latter. Det har skjedd en del ganger, deriblant 2 ganger denne uken hvor jeg måtte gå hjem og bytte undertøy og bukse. Ikke særlig gøy og ekstremt pinlig!

Skrevet

Syntes bare problemet mitt er litt pinlig og jeg om moren min har samme fastlege. Men han har jo taushetsplikt, så jeg regner ikke med at det er noe problem

AB som humret her. Ja, jeg forstår det. Beklager. Som du sier så har han taushetsplikt så moren din vil nok ikke få vite noe med mindre du forteller henne det selv.

Skrevet

Han har taushetsplikt og ingenting vil bli sagt videre. Fastlegen din vil nok ganske sikkert henvise deg til gynekolog, som gjør videre undersøkelser. Om ikke knipeøvelser hjelper finnes det nå metoder som gjøres på dagskirurgi (lokal bedøvelse og elektrisk støt til musklene nedentil som skal "vekke" dem til live). Det er MANGE som sliter med ufrivillig vannlating, ingenting å være flau over selv om det er et emne som fortsatt er tabu!

Leste mye om emne selv da jeg slet en del etter fødselen, men det gikk over etter noen måneder... Gruer meg derimot til nestemann kommer og om problemet dukker opp igjen :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...