Gå til innhold

Mann som er pedagogisk leder i barnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker du om en mann som er pedagogisk leder i barnehage?

Misforstå meg rett, jeg har ikke tenkt til å velge yrke utifra hvor populær det gjør meg, men lurer på hva dere tenker... Hører fra kamerater som er i typiske mannejobber at det å jobbe i barenhage er veldig lite mandig og at damer synes det er kjedelig og lite spennende med en mann som "bare" jobber i barnehage...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var sammen med en. Ha var skallet og svær muskelbunt i tillegg til å ha svær tattis. Kult det :)

Skrevet

Jeg synes ofte (ikke alltid) at menn som jobber i typiske kvinneyrker er mer mandige og tøffe enn enn menn som er f.eks. elektrikere/mekanikere og tilsvarende. Kanskje nettopp fordi de har en indre selvtillit som gjør at de går med hodet høyt hevet og tør å tenke utenfor boksen. Ikke et vondt ord om elektrikere og mekanikere altså, men jeg synes det er tøft å tørre å gå sine egne veier selv om enkelte i omgivelsene synes valget er teit.

• Liker 3
Skrevet

Verken eller. Er ikkje så nøye på kva yrke ein mann har.

Gjest Nanette
Skrevet

Syns det er veldig kjekt med menn som jobber i barnehage. Bare et pluss. :)

Skrevet

Null og niks å si for meg, så stiller meg helt nøytral.

Skrevet

Det er to godt voksne mannfolk som er ledere i min datters barnehage, tøffe karer som gir ungene mange flotte opplevelser (mye turer, både i nærmiljøet og ut i skogen, naturbarnehage light). Aldri fått hjem en mer møkkete, våt og lykkelig unge med fler skrubbsår og blåmerker enn nå :)Det er forøvrig også en mann som leder hele barnehageenheten.

Sier ikke at ikke kvinnelige ped.ledere i bhg. gjør det samme, men for egen del har jeg merket stor forskjell på barnas opplevelser der det har vært mannlige kontra kvinnelige ledere (har hatt noen barnehager). Damene har holdt seg mer til den klassiske barnehagestilen (vanskelig å beskrive hva jeg mener, gått mer etter boka kanskje?), mens gutta har tenkt litt mer alternativt. Snuppa lærte f,eks om Elvis, Sinatra og Sammy Davis Jr. da hun gikk i småbarnsavdeling med en tidligere lydtekniker som leder, hun husker ikke Elvis lenger, men han har hun ikke glemt.

Det er vel å banne i kjerka, men jeg har også generelt vært mer fornøyd med de lederne som ikke har hatt formell barnehageutdannelse (men da f.eks dansepedagog, grafisk designer, nevnte lydtekniker, etc., begge kjønn), evt. som har tatt en pedagogisk utdannelse etter å ha gjort litt andre ting først. Førstnevnte har da mistet jobben så snart barnehagen har fått tak i førskolelærere, uten at jeg vil si kvaliteten har hevet seg nevneverdig, heller motsatt ettersom det ofte har vært unge, uerfarne som har kommet inn (men et sted må de jo begynne). Lederne i den nye bhg. vår har begge pedagogisk utdannelse (tror jeg, begge har vært der i mange år), så de er definitivt et unntak, men de har jo en del års erfaring på toppen.

Konklusjonen er vel JA til flere menn i barnehagene, vi trenger begge deler.

Som statusyrke vil det vel kanskje ikke fungere like godt ettersom man ikke blir rik (på penger) av å jobbe i barnehage.

• Liker 1
Gjest Håpløs
Skrevet

Tror Leeloo mistforsto spørsmålet litt. Jeg synes barnehageyrket blir litt for lite mandig, men mange jenter liker det, så gå for det du mener er riktig for deg.

Skrevet

Jeg synes ikke det er mindre mandig med menn som jobber i typiske kvinneyrker. Absolutt ikke turn off for meg.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes menn som tør å velge andre yrker enn gjennomsnittsmannen ofte er tøffe og sexy. Mer sansen for det enn stereotyper for å si det sånn. Kjenner blant annet et par veldig kjekke sykepleiere og vernepleiere med bra personlighet, og har en temmelig rocka kompis som vurderer sykepleiestudiet nå selv om han får noen teite tilbakemeldinger. Kjenner en mannlig sosionom som er temmelig heit også.

Menn som ikke følger strømmen er alltid sexy.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...